T5 turbo ylikoko mukit
T5 turbo ylikoko mukit
Mistä tuollaiset saisi edukkaimmin? pikkuhiljaa aletaan kasailemaan turbo moottoria allekirjoituksen kadettiin. Eilen sain käsiini B204 (9-3) lohkon B234 turbon männät+kanget+kampiakselin ja lisäksi mukaan tuli kansi täydellisenä turbon nenillä. tuo lohko vaatii hoonia niin paljon että järkevämpi porata ekaan ylikokoon.
Voin myös ostaa tuollaisen B204 lohkon jos kunto on hyvä ja hinta paikallaan.
Voin myös ostaa tuollaisen B204 lohkon jos kunto on hyvä ja hinta paikallaan.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: T5 turbo ylikoko mukit
lisäksi kiinnostaa myös ARP pultit..google ei oikein anna mitään vaihtoehtoja
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: T5 turbo ylikoko mukit
Moro. Mulle tuli wisecon männät, tais olla b205r mäntä(vajaa 800e). Arp pultit kävi fordista 2.0 ohc(270e), mallin kans kävin kattelees. Veivi tuli h-profiili b205 moottoriin käypä(500e tarkistettuna ja koneistettuna), lohkosta pitää ottaa n. milli pois että mäntä tulee tasalle. Puristus suhde on aika lähellä 8.4:1....
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: T5 turbo ylikoko mukit
Itelle ostin saapin poistomyynnistä +0,5mm sarjan 170e, siihen devesin männänrenkaat 150e ja tapit vanhoista männistä. Nuo lohkot on samoja vm94 - 98 alkaen 2.0 ja 2.3 ja vm98 -> pienillä eroilla siitä eteenpäin. Vain iskunpituus muuttuu 2.0 ja 2.3 eli kampiakseli, mäntä ja kanki on erilaisii tilavuuden mukaan.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: T5 turbo ylikoko mukit
2.0i eli B204I tai B206I lohkoissa ei ole männänjäähdytyssuuttimia.
B234I lohkossa ne on.
Muutoinhan T5 aikakauden lohkot on samanlaisia.
Tasapainoakselit muuttuu T7 mallisiksi siellä -98 paikkeilla.
B234I lohkossa ne on.
Muutoinhan T5 aikakauden lohkot on samanlaisia.
Tasapainoakselit muuttuu T7 mallisiksi siellä -98 paikkeilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: T5 turbo ylikoko mukit
Wössnerin mukit on hyviks havaittu. Kiertokanget kannattaa tasapainottaa, H-profiileja ei tartte, jossei paljon päälle 700hp aio ottaa ulos.exclusive kirjoitti:Mistä tuollaiset saisi edukkaimmin? pikkuhiljaa aletaan kasailemaan turbo moottoria allekirjoituksen kadettiin. Eilen sain käsiini B204 (9-3) lohkon B234 turbon männät+kanget+kampiakselin ja lisäksi mukaan tuli kansi täydellisenä turbon nenillä. tuo lohko vaatii hoonia niin paljon että järkevämpi porata ekaan ylikokoon.
Voin myös ostaa tuollaisen B204 lohkon jos kunto on hyvä ja hinta paikallaan.
Onko tarkotus ajaa viinalla vai bensalla. Jos viinalla niin mitään 8.x rutuilla olevaa konetta on turha tehdä. hevosvoima.com ainakin myy wössnerin mukeja. 153mm
vakiokanget+wössnerin kanget+ T7 kannentiiviste voisi olla aika toimiva setti.
kovia kannenpultteja kannattaa kysellä esim. racestuffilta ruotsista.
Re: T5 turbo ylikoko mukit
Ei oteta yli 700hp puolet tosta on tavote, ahdinkin käy alta 400hp pieneksi (mitsu Td05)JouniCSE kirjoitti:Wössnerin mukit on hyviks havaittu. Kiertokanget kannattaa tasapainottaa, H-profiileja ei tartte, jossei paljon päälle 700hp aio ottaa ulos.
Ajatuksena on että viinalla ajellaan. Mikäs olisi sopiva puristussuhde tuolle polttoaineelle?JouniCSE kirjoitti:Onko tarkotus ajaa viinalla vai bensalla. Jos viinalla niin mitään 8.x rutuilla olevaa konetta on turha tehdä. hevosvoima.com ainakin myy wössnerin mukeja. 153mm
vakiokanget+wössnerin kanget+ T7 kannentiiviste voisi olla aika toimiva setti.
kovia kannenpultteja kannattaa kysellä esim. racestuffilta ruotsista.
Tarkoitus olisi että vakio moottori perus rempataan ihan vakio osilla.
Onko noista wössnereistä vielä hyötyä 3xxhp tehoilla?
Kannentiivisteeksi meinasin ihan T5 elring tiivistettä, mutta mikä on erona T7 tiivisteeseen?
E: modificars:kin näköjään myy noita, mutta esitteessä sanottiin että wössnereillä puristukset laskee 8,5
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: T5 turbo ylikoko mukit
Sitten niitä ARPejakin on turha laitella. Uudet Elringin vakiokannenpultit 20e/sarja ovat täysin riittävät vähitään 400hp asti.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.