Kytkinasetelman kimppatilaus
Kytkinasetelman kimppatilaus
Kimppatilauksella pyritään hankkimaan vakiokytkintä järeämpää ratkaisua alennettuun hintaan.
Idea on muhinut jonkin aikaa ja sai uutta tuulta tuosta ketjusta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=129083
Tuo exclusiven linkittämä SPEC 2 voisi olla hinnaltaan kiinnostava.
Meneillään olevan remontin takia en lupaudu hoitamaan kimppaa, mutta jotain yritän tehdä asian hyväksi. Kysellä pari tarjousta tms.
Tässä pyydetään kiinnostuneita ilmottautumaan. Ja erillaiset hankintakanavavinkit on myös tervetulleita. Tarjouspyyntöjäkin voi laittaa menemään. Esim. mikä on alennus jos tilaa 5, 10, 15, 20 kpl ?
Idea on muhinut jonkin aikaa ja sai uutta tuulta tuosta ketjusta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=129083
Tuo exclusiven linkittämä SPEC 2 voisi olla hinnaltaan kiinnostava.
Meneillään olevan remontin takia en lupaudu hoitamaan kimppaa, mutta jotain yritän tehdä asian hyväksi. Kysellä pari tarjousta tms.
Tässä pyydetään kiinnostuneita ilmottautumaan. Ja erillaiset hankintakanavavinkit on myös tervetulleita. Tarjouspyyntöjäkin voi laittaa menemään. Esim. mikä on alennus jos tilaa 5, 10, 15, 20 kpl ?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Toinen hyvä vaihtoehto olisi Helix asetelma, on ilmeisesti hieman halvempi kuin SRE mutta kehutumpi mitä SPEC. Tuosta SPECin asetelmasta on niin paljon huonoja kokemuksia (mutta myös hyviä) eri foorumeilla että tuo on ruvennut arvelluttamaan.
Onko kellään jousitettua 4-tai 6-lapaista sintteriä esim. Aeron asetelmalla katukäytössä? millainen on ajotuntuma?
Onko kellään jousitettua 4-tai 6-lapaista sintteriä esim. Aeron asetelmalla katukäytössä? millainen on ajotuntuma?
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Itse ajattelin seuraavaks sitä 4 tai 6-lapaista sintterilevyä,tietysti pitää ensin odottaa että rupeaa tuo kesällä laitettu 228mm luistamaan..No riippuu tietysti ajotavastakin..Ja ei varmaan näillä tehoilla lipsu..
Mopo-sportiltakin ilmeisesti saa tuota jousitettua sintteriä..olisko ollut alle 200e levy..
Mopo-sportiltakin ilmeisesti saa tuota jousitettua sintteriä..olisko ollut alle 200e levy..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Täällä saattais olla kiinnostusta, mutta oma valintani olisi hiilarilevy jousitetulla keskiöllä. Esim tämä, hintaa hieman enemmän, valmistaja/valmistuttaja paljon kehuttu ja parjattu SPEC. Hiilarikytkin on kuitenkin luistatettavissa, sintteri on aika armoton katukäytössä. Mutta enemmistön päätöksillä näissä mennään.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Tuo sintteri on halpa, mutta muuten melkoinen kompromissi.
Tuo Matin linkittämä josusiutettu hiilari vois kelvata. Jos sillä saavutetaan lähes sama asia kun tuolla Sachin SRE:llä (550+ Nm). Jonkinlainen kompromissi varmaan kulutus kestävyyden suhteen.
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _1382.html
Voin kysyä hintoja SRE:lle. Voitko Matti kysyä millasia kimppahintoja Maptun voisi järjestää?
Tuo Matin linkittämä josusiutettu hiilari vois kelvata. Jos sillä saavutetaan lähes sama asia kun tuolla Sachin SRE:llä (550+ Nm). Jonkinlainen kompromissi varmaan kulutus kestävyyden suhteen.
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... _1382.html
Voin kysyä hintoja SRE:lle. Voitko Matti kysyä millasia kimppahintoja Maptun voisi järjestää?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Voin kysäistä Lindemanilta, josko saataisiin vähän enempi alennusta. Palaan asiaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Kyselin Tuning studiolta kytkimistä ja vastasivat seuraavasti:
Moi,
"Olen aikanaan luonut yhteydet CG:n kanssa kun kyllästyin itse
kytkinvaurioihin omassa ysitonnarissa. Mm. seuraavia oppeja on sen
jälkeen kertynyt katu- ja kisa-autoista:
Hiilikuitu ja Kevlar ova materiaalina hyvin samanlaisia. Korkea
kitkakerroin, langasta kelaamalla tehty levy, joka on prässättyja
autoklaavattu materiaali. Sideaineena epoksi. Riittävä kitkaerroin on
melko helppo saavuttaa.
Haastavampaaa on varmistaa, että kytkinlevyn rakenne ja vaimennus on
riittävällä tasolla. Pääosa virityksessä syntyvistä kytkinvaurioista
ei johdu luistamisedsta vaan siinä että kytkinlevyn runkorakenne:
levyn runkopelti taipuu ja nittaukset pettävät puytteellisesta
vaimennuksesta johtuvien iskujen seurauksena.
Saabin vakio-osat ovat yleensä erittäin hyviä. Vahvistetulla
kytkimellä saa käytännössä lisäää kitkaa ja kestävämmän rungon."
Tuommoista tekstiä sain mailiin, kun kyselin heiltä eri vaihtoehtoja tonnariin.
Moi,
"Olen aikanaan luonut yhteydet CG:n kanssa kun kyllästyin itse
kytkinvaurioihin omassa ysitonnarissa. Mm. seuraavia oppeja on sen
jälkeen kertynyt katu- ja kisa-autoista:
Hiilikuitu ja Kevlar ova materiaalina hyvin samanlaisia. Korkea
kitkakerroin, langasta kelaamalla tehty levy, joka on prässättyja
autoklaavattu materiaali. Sideaineena epoksi. Riittävä kitkaerroin on
melko helppo saavuttaa.
Haastavampaaa on varmistaa, että kytkinlevyn rakenne ja vaimennus on
riittävällä tasolla. Pääosa virityksessä syntyvistä kytkinvaurioista
ei johdu luistamisedsta vaan siinä että kytkinlevyn runkorakenne:
levyn runkopelti taipuu ja nittaukset pettävät puytteellisesta
vaimennuksesta johtuvien iskujen seurauksena.
Saabin vakio-osat ovat yleensä erittäin hyviä. Vahvistetulla
kytkimellä saa käytännössä lisäää kitkaa ja kestävämmän rungon."
Tuommoista tekstiä sain mailiin, kun kyselin heiltä eri vaihtoehtoja tonnariin.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Sain Lindemanin langan päähän tuossa eilen illalla ja juteltin aiheesta. Ensi viikon alussa saadaan vähän tietoa, minkälaista tilausmäärää pitäisi olla, jotta hinta tippuisi normialennuksia enemmän.
Itse kytkinlevystä juteltiin, että se on ihan hyvä vaihtoehto koko kytkinpaketin vaihtamiseen verrattuna. Kytkinlevyä on ollut käytössä autoissa, joissa vääntö on ollut dynossa mitattuna n580Nm ja luistamista ei ole esiintynyt. Käytettävyys on ollut yhden tapauksen mukaan miellyttävämpää, kuin täydellä Specin paketilla. Eli kovin huonosta levystä tuskin on kyse. Toki täytyy ottaa huomioon, mitä tuossa edellisessä viestissä kerrottiin "virikytkimistä". Pelkkä kitkamateriaalin paremmuus ei vielä tee toimivaa kytkintä vaan siihen vaikuttaa moni tekijä.
Mutta on kai meillä aikaa selvitellä mahdollisuuksia, ettei tule tehtyä hätiköityä ratkaisua.
Parts for Saabilla näytti olevan myös jotain virikytkimiä valikoimissaan. Missään ei kuitenkaan ilmoitettu väännönkestoa Nm-arvona. Oli vain prosentuaaliset tehoerot vakioon, löytyisiköhän tietoa valmistajan sivuilta.
Matti
Itse kytkinlevystä juteltiin, että se on ihan hyvä vaihtoehto koko kytkinpaketin vaihtamiseen verrattuna. Kytkinlevyä on ollut käytössä autoissa, joissa vääntö on ollut dynossa mitattuna n580Nm ja luistamista ei ole esiintynyt. Käytettävyys on ollut yhden tapauksen mukaan miellyttävämpää, kuin täydellä Specin paketilla. Eli kovin huonosta levystä tuskin on kyse. Toki täytyy ottaa huomioon, mitä tuossa edellisessä viestissä kerrottiin "virikytkimistä". Pelkkä kitkamateriaalin paremmuus ei vielä tee toimivaa kytkintä vaan siihen vaikuttaa moni tekijä.
Mutta on kai meillä aikaa selvitellä mahdollisuuksia, ettei tule tehtyä hätiköityä ratkaisua.
Parts for Saabilla näytti olevan myös jotain virikytkimiä valikoimissaan. Missään ei kuitenkaan ilmoitettu väännönkestoa Nm-arvona. Oli vain prosentuaaliset tehoerot vakioon, löytyisiköhän tietoa valmistajan sivuilta.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Tuning studiolla oli moniakin eri vaihtoehtoja, ja tämä minun tarpeisiini sopiva kykä oli "rajuin" ja hintaa 795€ toimitettuna. melko arvokas kyllä kun miettii että SRE maksaa 750€.
Mutta eri vaihtoehtoja olisi hyvä saada hintoinen ja miksei kokemuksiakin voi kertoa. Itelle kun on ensimmäinen "race" kytkimen hankinta.
Mutta eri vaihtoehtoja olisi hyvä saada hintoinen ja miksei kokemuksiakin voi kertoa. Itelle kun on ensimmäinen "race" kytkimen hankinta.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Semmonen tuli vielä mieleen noista kytkinlevyistä, että jousittamattoman keskiön kautta kulkeutuu sitten lisää ylimääräisiä ääniä auton sisälle. Tarkoittaa laatikon ja koneen aiheuttamia ääniä. Jousitettu keskiö suodattaa näistä suurimman osan. Racestuffilta Ruotsista löytyy yksi Sachsin levy jousitetulla keskiöllä, tarkoitettu jäykemmän 785-asetelman pariksi. En ole löytänyt muualta, vaikka hain Sachsin omalla osanumerolla.
![Kuva](http://www.racestuff.se/pub_images/original/999_95.00202.jpg)
Matti
![Kuva](http://www.racestuff.se/pub_images/original/999_95.00202.jpg)
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Täälläkin tarvetta järeämmän kaluston kytkimelle. Luistaa 4 ja 5 vaihteilla jo sen verran rajusti ettei tiedä koska kosahtaa. Hissukseen pitänyt ajella jo tovin. Jostain sattui tämmöinen sivu ja specin valikoimat eteen:
http://www.andysautosport.com/saab/1992 ... kits/spec/
Staget 1-5 ja plussiakin välissä. Nm:rit ilmoitettu jalkapaunoina.
Kokemusta Jenkkihommista ei oo kuin kaverin kautta. Eli varaosien hinnat kohtuudella samat telleineen velleineen ja kulleineen euroissa kuin mitä hinnat jenkeissä USD:nä?!
Minulle passaa kohtuudella järkevä setti enemmistön äänillä. Väännön kesto pitäisi saada n. 600 nm:iin jatkuvaa niin voipi päivitellä uutta palikkaa kohtuudella.
http://www.andysautosport.com/saab/1992 ... kits/spec/
Staget 1-5 ja plussiakin välissä. Nm:rit ilmoitettu jalkapaunoina.
Kokemusta Jenkkihommista ei oo kuin kaverin kautta. Eli varaosien hinnat kohtuudella samat telleineen velleineen ja kulleineen euroissa kuin mitä hinnat jenkeissä USD:nä?!
Minulle passaa kohtuudella järkevä setti enemmistön äänillä. Väännön kesto pitäisi saada n. 600 nm:iin jatkuvaa niin voipi päivitellä uutta palikkaa kohtuudella.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Noista specin kytkimistä vaan on niin ristiriitaisia kokemuksia että kokeilu mielessä en tuollasta välttämättä ostaisi.
Mahtaako varmempi olla vaikka Aeron asetelma jollain jämerämmällä levyllä.
Mahtaako varmempi olla vaikka Aeron asetelma jollain jämerämmällä levyllä.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Kuhan G-mies saa Lindemanilta viestiä niin tietää mikä levyn hinta on. Ihan hyvinhän sekin on kestänyt jos 580 nm luistamatta menny. Hyvä kompromissi kevyessä virikäyttö/hinta-suhteessa.
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Re: Kytkinasetelman kimppatilaus
Mutta niinkuin tuning studiolta ilmoitettiin..pito on helppo saavuttaa mutta itse levyn rakenne ja sen kestävyys on sitten eriasia..näin lyhyesti
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-