Henna Makkonen kirjoitti:Mitenkäs ng satkun tasapainoakselin ketju? Ilmeisesti alkuvuoden vaparit ovat ilman tuota ketjua, mutta se ketju löytynee ainakin viimeisimpien vuosien ng-satkuista.
On jokunen topicci, joka käsittelee myös ng900 ketjuongelmia, mutta ei se niin pommi ole. (En oikein itsekään tiedä mitä sen kanssa teen, kun tuolla allekirjotuksen ammeella on nyt menty se vajaa 200 tkm)
Anteeksi jos minunkin tekstini toisessa topicissa oli pelkoa herättelevä. Muista nyt kuitenkin se, että mitä enemmän luet niin sitä vainoharhaisemmaksi tulet. Se on ihan sama mitä merkkiä katot niin kaikki hajoaa käsiin nettijuttujen perusteella. Pidät kuitenkin sen mielessä, että kun ostat 20 vuotta vanhan kolmannesmillin tuupatun rotiskon, niin yksilöitä ne kaikki on. Ja vaikka kone kilahtaiskin, niin ei se maailmaa kaada. Varsinkin tonnarissa kuitenkin ihan hyvää kyytiä tarjolla (6v ja 90tkm suhde takana),
kunhan ostat ahdetun.
Ajatellaan pahin skenaario. Öljynpainevalo syttyy kesken ajoa -> riksrakspoks. Rahaa palaa 500 - 1000e riippuen omista taidoista ja suhteista diy-remppaajiin. Sen jälkeen sulla on koneeltaan hyvä Saabbi ja nukut hyvät yöunet. Mutta mitä tolla 1000e edes saa?
Sytkäboksi 300e
Vakuutukset ja verot vuodeks ilman bonuksia 1000e molemmin puolin
Jokku harrastaa hydrauliikkaa eksoottisessa maassa pari viikkoa 2000 - 3000e
Talvinakit ("testivoittajat") 500e
Uus mankka, erkkasatsi, subi 1000e
Taksi kylille -> alottelut kylillä -> ruokaa -> baariin sisälle ja narikka ja juomat ja vokottelujuomat -> laskuhumalaruuat -> taksi kotiin 150e+++
Kuukauden opintotuki nettona maksimiasumislisällä 469,70e
Uus iPhone 700e
Katsastus, päästöt ja uusintanäyttö kalliis konttoris 100e
Tankkaus opiskelijavalosta korkkiin käyttäen ysikasia 100e
Lapsi 18v ajan 200 000e
Ja se kamalin totuus: Osta tonnin auto, se on tonnin auto vuoden päästä. 5t auto on 3t. Ja kympin auto on 5t... Tohon muutaman tonnin arvonalenemaan mahtuu jokunen isompiki remppa.
Jatka listaa mielessäsi, ja mieti uudestaan kuinka hyvin "satasien erä" sulautuu kokonaisuudessaan auton kuluihin. Toki vaarana on se, että dumppaat auton ja alat ajeleen taksilla. Mut jos hyvän yksilön löydät, niin osta pois ja nauti yhteisestä ajastasi
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
in kanssa
niin tallilla kuin tielläkin
Ja muista myös se, että Saabistit ovat ainoita, jokka kehtaavat itkeä paskasta ostoksestaan julkisesti nettifoorumilla. Korollakuskit ei käytä nettiä, mursumiehet on liian ylpeitä ja audistit maksaa kiltisti kaiken Visalla ja elävät ankeaa elämää yksinäisyydessään samalla peläten sitä, että jos vaihtaa hyvään Saabbiin niin elämä voisi olla ulkopuolisten silmissä entistä ankeampaa.