Lataus jännitteestä
Lataus jännitteestä
Tonnarini lataus jännite akustamitattuna oli vanhalla laurilla maantie ajossa 12.5V.
Nyt olen vaihtanut uuden laturin(vanhassa oli kollektorissa isot urat) ja on 14.6V jännitteen säädin. Siltikään ei latausjännite nouse sille tasolle kuin muissa saabeis on(n. 14V). Maantie ajossa kun on pitkät, mittarin valot, mankka päällä niin jännite tippuu 12.9V.
Eli mihin v...tuun sähkö katoo?
Saako akun navoista todellisen latausjännitteen vai onko siinä mukana jo mahdollinen sähkön hävikki jonnekin?
Voisko tuo virtalukon pohja hukata kulahtaneena energiaa?
Arvauksia, veikkauksia ihan mitä vaan.
Kiitos
Nyt olen vaihtanut uuden laturin(vanhassa oli kollektorissa isot urat) ja on 14.6V jännitteen säädin. Siltikään ei latausjännite nouse sille tasolle kuin muissa saabeis on(n. 14V). Maantie ajossa kun on pitkät, mittarin valot, mankka päällä niin jännite tippuu 12.9V.
Eli mihin v...tuun sähkö katoo?
Saako akun navoista todellisen latausjännitteen vai onko siinä mukana jo mahdollinen sähkön hävikki jonnekin?
Voisko tuo virtalukon pohja hukata kulahtaneena energiaa?
Arvauksia, veikkauksia ihan mitä vaan.
Kiitos
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Näyttääkö mittari oikein?,kyllä n13v kuorman kanssa on riittävä,pysyykö se 13v vaikka lisäät kuormaa.
Säästyy polttimoita kun on vähän pienempi jännite,no valoteho taas on pienempi.
Miten muuten mittaat akkusta jännitteen maantie ajossa,siihen auton omaan mittariin ei ole luottaminen,tarkista kunnon mittarilla.
Säästyy polttimoita kun on vähän pienempi jännite,no valoteho taas on pienempi.
Miten muuten mittaat akkusta jännitteen maantie ajossa,siihen auton omaan mittariin ei ole luottaminen,tarkista kunnon mittarilla.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yleismittarilla kaikki mittaukset (pitkät piuhat mittarissa). Näyttä aika saman minkä edunkin.
Akku on kuukauden vanha, eli navat puhtaat.
Kyllähän tuo 13V muuten riittäis, mutta kun on tuo tcs ja se v...tuilee, kun moottorin lämpötila nousee tarpeeksi ja flekti menee päälle. Niin ei riitä enään virtaa tcs:llä ja heittää limbhome modelle. Ei ole tosin tehnyt vielä laturin vaihdon jälkeen, mutta eipä ole flektikään huutanut.
Akku on kuukauden vanha, eli navat puhtaat.
Kyllähän tuo 13V muuten riittäis, mutta kun on tuo tcs ja se v...tuilee, kun moottorin lämpötila nousee tarpeeksi ja flekti menee päälle. Niin ei riitä enään virtaa tcs:llä ja heittää limbhome modelle. Ei ole tosin tehnyt vielä laturin vaihdon jälkeen, mutta eipä ole flektikään huutanut.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Minun tonnarissa auton oman näytön mukaan kuormitettuna lataa
12.6 - 13.5V ( se laskee jonkin ajan kuluttua tuosta 13.5V - 12.6 tai jopa 12.5V )
Käynnistyksen jälkeen saattaa käydä 13.8V mutta ei ikinä 14V.
On muuten BOSCHIN uusi säädin hiilineen.
12.6 - 13.5V ( se laskee jonkin ajan kuluttua tuosta 13.5V - 12.6 tai jopa 12.5V )
Käynnistyksen jälkeen saattaa käydä 13.8V mutta ei ikinä 14V.
On muuten BOSCHIN uusi säädin hiilineen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
akun lataus jännite
Tyhjällä kuormalla siis ei valoja ei puhallinta päällä auto normaalilla tyhjäkäynnillä 700-1000 kierrosta lataus jännite 13.7-14.5 on ihan ok.
Sitten laitetaan valot päälle, mankka päälle, puhallin täysille ja nostetaan kierrokset välille 2500-3000 jolloin lataus jänniet pitäisi olla tossa samassa kuin tyhjäkäynnillä ilman kuormaa. jos jää alle ei lataa ja jos menee reilusti yli on jännitteen säätäjässä vika. että sillain
Sitten laitetaan valot päälle, mankka päälle, puhallin täysille ja nostetaan kierrokset välille 2500-3000 jolloin lataus jänniet pitäisi olla tossa samassa kuin tyhjäkäynnillä ilman kuormaa. jos jää alle ei lataa ja jos menee reilusti yli on jännitteen säätäjässä vika. että sillain
Olen kokeillu kolmella uudella eri jännitteen säätäjällä ja yhdellä vanhalla saletisti toimivalla.
Kokeiltu myös muutamalla eri akulla ja sama tulos aina.
Oisko vinkkejä mihin se virta hukkuu kun se on tulossa laturilta akulle?
Kokeiltu myös muutamalla eri akulla ja sama tulos aina.
Oisko vinkkejä mihin se virta hukkuu kun se on tulossa laturilta akulle?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
ASTech kirjoitti:Mikähän ärsyke minulla on autossa, kun EDU näyttää noin 13,8 (myös yleismittarilla) ja laturin merkkivalo palaa himmeästi koko ajan? Ihan tyhjäkäynnillä on pimeä, mutta kierroksilla näkyy selvästi.
Mulla se tarkoitti sitä, että muutama viikko sen jälkeen meni säädin...
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ok...eipä tuo uusi tehdaskunnostettu laturi varmaan paljoa maksa.Mimmi kirjoitti:Sabo: Tarkistahan laturin johdot ja maadoitukset akusta runkoon ja koneeseen.
9000CD23T: Laturi voi olla elinkaarensa päässä. Kannattaa tarkistaa laturin liukurenkaat ja diodisilta.
ASTech: Tarkistahan laturin merkkivalo ja sen TEHO.
Täytyy harkita uuden ostamista.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Sähkö pitäs lailla kieltää...
Noniin. Veikkauksia mikähän on sulattanut startille menevän paksun virtapiuhan kuoren pois. Voiko tuosta hukata virtaa? Suojasin piuhan uusiksi, mut ei taida olla ihan normaaliakaan? Ei lohkon lämpö voi sitä sulattaa?
Kiitos
Noniin. Veikkauksia mikähän on sulattanut startille menevän paksun virtapiuhan kuoren pois. Voiko tuosta hukata virtaa? Suojasin piuhan uusiksi, mut ei taida olla ihan normaaliakaan? Ei lohkon lämpö voi sitä sulattaa?
Kiitos
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vaihdoin maadotus kaapelit akusta runkoon ja moottoriin. Myös kyrvähtäneen startin virtapiuhan uusin. Tulos: 0.5 V nuosi latausjännite. Vielä pitäs vaihtaa laturin kaapeli uuteen ja siitä kysymys:
onko laturilta lähtevä kaapeli miten paksua (halkasija)?
tuleeko laturilta piuha suoraan akulle vai haarottuuko se johonkin? (menee ainakin aikas paksun johto nipun sisään se piuha). En viitsinyt purkaa vielä, kun olis kiva saada hieman tietoo ensiksi.
onko laturilta lähtevä kaapeli miten paksua (halkasija)?
tuleeko laturilta piuha suoraan akulle vai haarottuuko se johonkin? (menee ainakin aikas paksun johto nipun sisään se piuha). En viitsinyt purkaa vielä, kun olis kiva saada hieman tietoo ensiksi.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Nostetaas tämä ylös. Lataus jännite 14.1, kun on parkit päällä. Ja kun laittaa ajovalot päälle niin tippuu 13.5/6 V. Onko teidän saabeissa tuo jännitteen lasku kuinka paljon, kun laittaa ajovalot päälle? Vai hukkaako valot virtaa jonnekin?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon