Moottori vinossa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vilpo
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Minuteman kirjoitti:Muovi voi olla turhan tyrnää tavaraa puslaksi, moottori liikkuu ajossa rasitettuna melkoisesti jakopään puoleisten hydraulityynyjen ja momenttituen varassa, luokkaa senttejä ja aiheuttaa vääntöä vaihdelaatikon päädyn puslalle. Ei muuten mutta ettei katkaisisi korvaketta tai halkaisisi koko vaihdelaatikon päätykoppaa johon tuenta kiinnittyy.
Eikös tuo polyuretaanikin muovia ole, siitähän nuo kaupallisetkin on valmistettu?
Tuollaisesta olen ennenkin puslia tehnyt autoihin ja ovat kestäneet ainakin tähän asti...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Olisit toki voinut mainita hallussasi olevan polyuretaanitangon, etkä vain "muovia", ellei se ollut jostakin syystä tarkoituksesikin.

PU sopii tarkoitukseen hyvin.
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Kyllähän urtsi on varmasti parempi kuin 20 vuotta vanha ja rikkinäinen alkuperäinen, mutta miksette laita urtsin sijasta uutta orkkiskumea (ei scantechinpaskaa)?
Maksaa ehkä hieman enemmän, mutta on mukavampi kuin urtsi ja luulis kestävän pommarin lopun eliniän.

Ainakin tossa omassa pommarissa tulee tärinät herkemmin läpi kun pisti urtsikumen. Harrasteromussa ei tietenkään ole niin väliksi, mutta käyttikseen laittasin ite sen oikean kumeksen.
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Autumn kirjoitti:Kyllähän urtsi on varmasti parempi kuin 20 vuotta vanha ja rikkinäinen alkuperäinen, mutta miksette laita urtsin sijasta uutta orkkiskumea (ei scantechinpaskaa)?
Maksaa ehkä hieman enemmän, mutta on mukavampi kuin urtsi ja luulis kestävän pommarin lopun eliniän.

Ainakin tossa omassa pommarissa tulee tärinät herkemmin läpi kun pisti urtsikumen. Harrasteromussa ei tietenkään ole niin väliksi, mutta käyttikseen laittasin ite sen oikean kumeksen.
A.tuo orkkis kumi on luultavasti sen hintainen että saa muutamankin powerflex puslan ja B.noin yleisesti ITSE ainakin tykkään ajaa autolla joka ei niiaile ja heilu ylimääräsiä.

Väite, että uretaanin läpi tulee tärinät..mjoo, ehkä joissain puslissa..mutta en ole huomannut että nuo moottorin+vaihteiston kumit olisi vaikuttanut tuohon.

OT: Tuossa omassa ysitonnarissa on alustassa uudet powerflex+meyle puslat ja uudet nivelet, koni sportit, 235/35/19 kumit ja ikinä mulla ei ole ollut näin vakaasti ajettavaa autoa joka tottelee ohjausta todella hyvin.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Vilpo
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Minuteman kirjoitti:Olisit toki voinut mainita hallussasi olevan polyuretaanitangon, etkä vain "muovia", ellei se ollut jostakin syystä tarkoituksesikin.

PU sopii tarkoitukseen hyvin.
Juu ei ollut tarkoitus mitenkään hämätä vastauksellani.
Hyvä, tehdään tuosta.
Vilpo
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Sain sorvattua puslan, ja täytyy sanoa että taisi olla vikatikki tehdä polyuretaanista. Kaikki värinä välittyy sisälle, varsinkin polkimiin ja jalkatilaan.
Elikkä taidan sittenkin hommata kumisen version vaan siihen.
Kannattaisiko hommata sitten suoraan jo tuo versio, speedpartsilta näkyy saavan sellaista missä on laatikon pääty mukana? http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... mount.html
Vai onko tuo tosiaan niin herkkä halkeamaan, että ei kannata sitä pelkkää puslaa hommata?
exclusive
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Su Heinä 17, 2011 11:56
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja exclusive »

Vilpo kirjoitti:Sain sorvattua puslan, ja täytyy sanoa että taisi olla vikatikki tehdä polyuretaanista. Kaikki värinä välittyy sisälle, varsinkin polkimiin ja jalkatilaan.
Elikkä taidan sittenkin hommata kumisen version vaan siihen.
Kannattaisiko hommata sitten suoraan jo tuo versio, speedpartsilta näkyy saavan sellaista missä on laatikon pääty mukana? http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... mount.html
Vai onko tuo tosiaan niin herkkä halkeamaan, että ei kannata sitä pelkkää puslaa hommata?
oisko se PU-tanko josta sorvasit jotain kovempaa ainetta? ostin joskus tuohon C kadett projektiin saksasta PU puslat etutukivarsiin ja materiaali vaikutti enemmän POM-muovilta kun polyuretaanilta.
Mulla on powerflexin molemmat kumit ja ei kyllä tarinä tule kajuuttaan.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Vilpo
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Eikun itse asiassa tämä olikin muuten Polyeteeniä. Ei tämäkään tosin mahdottoman kovaa ollut mielestäni, ainakin suht helppo oli työstää. Tätä samaa käytin joskus hyvällä lopputuloksella tukivarren puslissa.
Mutta olisiko sitten sen verran kovempaa tavaraa kuitenkin? Polyuretaaniakin on tosin kuulemma eri kovuuksisia..
Vilpo
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 16:49
Paikkakunta: Turku

Re: Moottori vinossa?

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Nyt sain vihdoin vaihdettua vaihdelaatikon päädyn puslan ihan alkuperäiseksi kumiseksi, ja kyllä rauhoittui värinät selvästi. :)
Eikä edes haljennut tuo korvake vaihtaessa. :wink: Mutta tuntui helpoiten onnistuvan tuo nyt, kun otin ensin sen päätykotelon kokonaan irti ja sitten prässissä vaihto.
Ja hioin vielä varmuudeksi sitä pesää hiukan ennen uuden asennusta, sitten rasvaa sopivasti väliin.
Ja kiitos vielä vinkistä, PCS:n kautta sain uuden kumin siihen. :)
Vastaa Viestiin