Sorry painovirhe, mutta kyseessä todellisuudessa on Tonnari eikä 900'n.
Hei! onko mitään konstia torjua moottorin öljyvuoto tiivisteen kautta, kun purkaa koko h..vetin voimansiirto? Kuulin jostain aineesta, jota lasketaan moottoriin ja se avittaisi ko. tiivisteen toimivuutta. Toinen kuulemma on, vaihtaa synteettisestä puoli- synteettiseen. Neuvoista kiittollisena, jotta pääsisin uusintakatsastuksesta vielä kerran läpi.
Saab 9000 i16 vm.92
Saab 9000 i16 vm.92
Viimeksi muokannut XahhyK, To Loka 18, 2012 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saab 900 i16 vm.92
Jos kyseessä on oikeasti 900 niin suosittelen kirjoittamaan kysymyksen oikeaan osioon, tulee varmasti enemmän auttavia käsiä
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Saab 900 i16 vm.92
Jos vuoto ei ole suuren suuri, niin konetilan perusteellinen pesu ja paremmalla onnella uusintanäyttöön.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
- Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)
Re: Saab 9000 i16 vm.92
Ja onhan noita aineita. Toimivuudesta en osaa sanoa...
Mutta onkos paikannettu mikä tiiviste siellä oikein vuotaa?
Josko olis joku "helppo" paikka eikä tartteis koko lohkoa purkaa tiivisteen vaihdon takia?
Mutta onkos paikannettu mikä tiiviste siellä oikein vuotaa?
Josko olis joku "helppo" paikka eikä tartteis koko lohkoa purkaa tiivisteen vaihdon takia?
Re: Saab 9000 i16 vm.92
Joo olisi tosiaan hyvä tietää vuotaako jakopään puolelta (yleinen paikka) vai selvästi vaihdelaatikon ja lohkon välistä?
Siellä jakopään puolen öljyvuoto kohdat on: öljypumpun kannen iso o-rengas, kampiakselin hihnapyörän stefa (molemmat helppoja ja edullisia vaihtaa) , öljypohjan ja lohkon /jakopäänkopan välinen liitos tai sitten kannen tiivisteen ja jakopään lohkon välinen liitos vuotaa ja tämän edellä mainitun vian voi korjata pelkällä hyvällä putsauksella ja sormella sikaflexiä tai moottori silikoonia päälle
Itse tuossa jakopäänkopassa ei taida olla tiivistettä ollenkaan, tai ainakaan en itse ole laittanut muuta kuin tiivisteliimaa sen väliin..
Ja sitten on vielä se kampiakselin stefa, onkos sulla mitkä öljyt koneessa? Tarkista nuo vuotokohdat ja jos ei vuoda niistä niin kokeile vaihtaa esim 5w 50 rally formulat jos se vaikka pysyisi paremmin sisällä?
Siellä jakopään puolen öljyvuoto kohdat on: öljypumpun kannen iso o-rengas, kampiakselin hihnapyörän stefa (molemmat helppoja ja edullisia vaihtaa) , öljypohjan ja lohkon /jakopäänkopan välinen liitos tai sitten kannen tiivisteen ja jakopään lohkon välinen liitos vuotaa ja tämän edellä mainitun vian voi korjata pelkällä hyvällä putsauksella ja sormella sikaflexiä tai moottori silikoonia päälle
Itse tuossa jakopäänkopassa ei taida olla tiivistettä ollenkaan, tai ainakaan en itse ole laittanut muuta kuin tiivisteliimaa sen väliin..
Ja sitten on vielä se kampiakselin stefa, onkos sulla mitkä öljyt koneessa? Tarkista nuo vuotokohdat ja jos ei vuoda niistä niin kokeile vaihtaa esim 5w 50 rally formulat jos se vaikka pysyisi paremmin sisällä?
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85