Olisin kysellyt hieman kokemuksia foorumilaisilta 9000 v6 3.0 (vm -95) vapari automaattilaatikkoisesta ysitonnarista.
Hiukan etsi-toiminnolla asiaa tuosta löysinkin mutta lisätiedot ei olisi pahitteeksi!
Onko kuinka perso bensalle ja miten laatikon/koneen kestävyyden laita, entäpä varaosien saanti, saako tarvikeliikkeistä vai onko marmorilta haettava ja saako sieltäkään, tietysti hinnat siellä kovia osille?
Jakohihnan vaihto, onko 60tkm vaiko 90tkm, kone taitaa olla sama kun Opelin kolmelitranen, niissä vissiinkin tuo 60tkm?
Ja mitä raatilaiset yleensäottaen mieltä tuollaisesta kulkineesta, ajo-ominaisuudet ym?
Kiitoksia jo etukäteen mahdollisista vastauksista!
Käyttökokemuksia 9000 v6 3.0 vapari
Käyttökokemuksia 9000 v6 3.0 vapari
Saab 900 t16-90,9000 V6 Griffin-95, Peugeot 406 V6 coupe-00, 9-3 2.8 v6 -07, Opel Astra 2.0 240 hp. -05.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Käyttökokemuksia 9000 v6 3.0 vapari
Mullahan oli juuri tuollainen saman vuosimallin v6..
Kaikki normaalit saabin tyyppiviat ovat olemassa riippuen miten paljon kyseistä ajoneuvoa on huollettu/korjattu..
Automaatti loota on ZF,yllättävän miellyttävä vaihdoissaan,niin sanotusti luistattamalla
vaihtaa vaihteet eikä kytkeydy kuin esim. vanhoissa meseissä ym..
Mutta jos laatikko yhtään sekoilee niin vähintään öljynvaihto,(40tkm vaihtoväli),
jos joudut ajamaan kuin manuaalia tai pakki ei kytkeydy ym..kivaa niin odotettavissa keskipakosäätimen o-renkaiden vaihto.Ei hirveän kallis urakka..toteutettavissa ihan kotioloissa,noin 100-150e osat.
Myös mahdollisesti matolaatikko voi olla tiensä päässä jos vaihdot jostain syystä temppuilee.
Laatikkoa voisi muuten kutsua "ikuiseksi" kunhan muistaa perusasiat,eli vaihtaa ajoissa öljyt+suodattimen..tottakai kaikki saa rikki,käyttäjästä kiinni.
Moottori on Opelin MV6 omegan malleissa käytetty,ei niinkään huono kuin 2.5litrainen V6,jota esim.Vectrassa käytettiin..
Sitkeä mylly,211hv,tosin vaparina ja yllättävän "kierroskone",eli jos haluaa oikein kiirehtiä niin kick-downia joutuu käyttämään.
Kansi vikoja näissä yleensä ollut,noin 100-200tkm välein kannet vuotaa tai halkeaa.
Omaan oli vaihdettu kummatkin kannet,opel-foorumilta voi aihioíta löytää..hintaa voi olla silti satoja..
Ventiilinkopat on ainainen murhe..Ne on muovia ja vääntyy..Uusi tiiviste kestää yleensä 1-100päivää..Riippuen kuinka pahasti vääntyneet.Jos vastaan tulee jossain myytävät alumiiniset venakopat nii osta ehdottomasti! Kuin rahaa laittaisi pankkiin..Uudet noin 500e/pari.Alumiiniset.Vectran 2.5 käytetty alumiinista koppaa.
Kannattaa se jakopää vaihtaa siinä 60tkm kohdalla,Ei ihan miellyttävin projekti kun on moottori poikittain konehuoneessa,Omegoissahan tietenkin pitkittäin kun ovat takavetoja niin työ helpompi keulasta päin käsin..
Muutenhan tuo on niinkuin sanoin hyvä vaihtoehto,hyvät varusteet kun kyseesssä V6,tietysti aina pitää muistaa että iäkäs auto,paljon varusteita,paljon enemmän temppuilevia kohteita..
Itsellä kyllä tuossa TCS:ssä ei ollut mitään oiretta..
Ilmastointi löytyy varmasti kun kyseessä cde malli?
Jos omassa kulkineessa olisi ollut yhtään parempi kuntoinen kori,niin luulen että pienet ominaisviat olisin laittanut kuntoon ja ajanut sillä.
Kilometrejä ei välttämättä kannata pelätä,yleensä kun 300tkm on mennyt ainakin noilla v6 moottoreilla,niin tietää että sinne on kuitenkin jo jouduttu remppaa tekemään..Muistaa tarkastaa nuo edellä mainitut perusjutut moottorin/voimansiirron puolelta.
Niin kulutus oli noin 12-13l/100km kaupungissa,kesällä varmasti vähemmän,ei kerennyt kesää nähdä oma.Maantie 7-8l/100km.
Varaosia saa ihan motonetistäkin,erikoisosat esim. nuo laatikon osat kannattaa sit ottaa vaikka sieltä Citroeniltä,haulla löydät tästä juttua jos tarvetta.
Eli jos auto on suht.siisti koriltaan,tekniikka ok.Niin miksei silloin vaan kauppoja tekemään.Jos kyllästyt tehoon niin softaamalla saa vielä +20hv/30-40nm lisää tarvittaessa,mut huono vaihtoehto virittämiseen..Sit vaihtaamaan ahdettuun jos meno ei maistu tarpeeksi.
Kaikki normaalit saabin tyyppiviat ovat olemassa riippuen miten paljon kyseistä ajoneuvoa on huollettu/korjattu..
Automaatti loota on ZF,yllättävän miellyttävä vaihdoissaan,niin sanotusti luistattamalla
vaihtaa vaihteet eikä kytkeydy kuin esim. vanhoissa meseissä ym..
Mutta jos laatikko yhtään sekoilee niin vähintään öljynvaihto,(40tkm vaihtoväli),
jos joudut ajamaan kuin manuaalia tai pakki ei kytkeydy ym..kivaa niin odotettavissa keskipakosäätimen o-renkaiden vaihto.Ei hirveän kallis urakka..toteutettavissa ihan kotioloissa,noin 100-150e osat.
Myös mahdollisesti matolaatikko voi olla tiensä päässä jos vaihdot jostain syystä temppuilee.
Laatikkoa voisi muuten kutsua "ikuiseksi" kunhan muistaa perusasiat,eli vaihtaa ajoissa öljyt+suodattimen..tottakai kaikki saa rikki,käyttäjästä kiinni.
Moottori on Opelin MV6 omegan malleissa käytetty,ei niinkään huono kuin 2.5litrainen V6,jota esim.Vectrassa käytettiin..
Sitkeä mylly,211hv,tosin vaparina ja yllättävän "kierroskone",eli jos haluaa oikein kiirehtiä niin kick-downia joutuu käyttämään.
Kansi vikoja näissä yleensä ollut,noin 100-200tkm välein kannet vuotaa tai halkeaa.
Omaan oli vaihdettu kummatkin kannet,opel-foorumilta voi aihioíta löytää..hintaa voi olla silti satoja..
Ventiilinkopat on ainainen murhe..Ne on muovia ja vääntyy..Uusi tiiviste kestää yleensä 1-100päivää..Riippuen kuinka pahasti vääntyneet.Jos vastaan tulee jossain myytävät alumiiniset venakopat nii osta ehdottomasti! Kuin rahaa laittaisi pankkiin..Uudet noin 500e/pari.Alumiiniset.Vectran 2.5 käytetty alumiinista koppaa.
Kannattaa se jakopää vaihtaa siinä 60tkm kohdalla,Ei ihan miellyttävin projekti kun on moottori poikittain konehuoneessa,Omegoissahan tietenkin pitkittäin kun ovat takavetoja niin työ helpompi keulasta päin käsin..
Muutenhan tuo on niinkuin sanoin hyvä vaihtoehto,hyvät varusteet kun kyseesssä V6,tietysti aina pitää muistaa että iäkäs auto,paljon varusteita,paljon enemmän temppuilevia kohteita..
Itsellä kyllä tuossa TCS:ssä ei ollut mitään oiretta..
Ilmastointi löytyy varmasti kun kyseessä cde malli?
Jos omassa kulkineessa olisi ollut yhtään parempi kuntoinen kori,niin luulen että pienet ominaisviat olisin laittanut kuntoon ja ajanut sillä.
Kilometrejä ei välttämättä kannata pelätä,yleensä kun 300tkm on mennyt ainakin noilla v6 moottoreilla,niin tietää että sinne on kuitenkin jo jouduttu remppaa tekemään..Muistaa tarkastaa nuo edellä mainitut perusjutut moottorin/voimansiirron puolelta.
Niin kulutus oli noin 12-13l/100km kaupungissa,kesällä varmasti vähemmän,ei kerennyt kesää nähdä oma.Maantie 7-8l/100km.
Varaosia saa ihan motonetistäkin,erikoisosat esim. nuo laatikon osat kannattaa sit ottaa vaikka sieltä Citroeniltä,haulla löydät tästä juttua jos tarvetta.
Eli jos auto on suht.siisti koriltaan,tekniikka ok.Niin miksei silloin vaan kauppoja tekemään.Jos kyllästyt tehoon niin softaamalla saa vielä +20hv/30-40nm lisää tarvittaessa,mut huono vaihtoehto virittämiseen..Sit vaihtaamaan ahdettuun jos meno ei maistu tarpeeksi.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Käyttökokemuksia 9000 v6 3.0 vapari
Ok, kiitoksia hyvistä vinkeistä!
Joitain vuosia sitten itsellä olikin Omega mv6 ja siinä jouduttiin vaihtamaan nuo venttiilikopan tiivisteet sekä toisen puolen kannentiiviste, eli kun samasta koneesta kyse niin tietty samat vaivatkin.
Täytyy nyt harkita josko tuollaisen laittaisi, ens keskiviikkona viisaampi kun olen tuon yksilön nähnyt!
Joitain vuosia sitten itsellä olikin Omega mv6 ja siinä jouduttiin vaihtamaan nuo venttiilikopan tiivisteet sekä toisen puolen kannentiiviste, eli kun samasta koneesta kyse niin tietty samat vaivatkin.
Täytyy nyt harkita josko tuollaisen laittaisi, ens keskiviikkona viisaampi kun olen tuon yksilön nähnyt!
Saab 900 t16-90,9000 V6 Griffin-95, Peugeot 406 V6 coupe-00, 9-3 2.8 v6 -07, Opel Astra 2.0 240 hp. -05.