TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Moro,
Meikäläisen tonnarissa on ollut TCS:än kanssa ongelmia jo jonkin aikaa. Tähänastinen luottokorjaaja ei ole päässyt laitteen sielunelämään sisälle, kokeilen nyt sitten yhden Saabeista enemmän tietävän kaverin kanssa vähän itse vilkaista. UKT-osiosta on ollu tähän liittyen todella paljon apua. Näyttää kuitenkin pahasti siltä, että auto pitää raijata jonkun asiaan perehtyneen luokse.
Osaako kukaan vinkata TCS:ät tuntevaa korjaamoa pääkaupunkiseudun alueelta?
Auto tosiaan 9000 2.3 Turbo sport vuodelta '92. Lyö punaista TCS-valoa päälle ja lisäksi käy huonosti ja sammuilee.
nimim. "Haluan kesäksi tonnarin rattiin!"
Meikäläisen tonnarissa on ollut TCS:än kanssa ongelmia jo jonkin aikaa. Tähänastinen luottokorjaaja ei ole päässyt laitteen sielunelämään sisälle, kokeilen nyt sitten yhden Saabeista enemmän tietävän kaverin kanssa vähän itse vilkaista. UKT-osiosta on ollu tähän liittyen todella paljon apua. Näyttää kuitenkin pahasti siltä, että auto pitää raijata jonkun asiaan perehtyneen luokse.
Osaako kukaan vinkata TCS:ät tuntevaa korjaamoa pääkaupunkiseudun alueelta?
Auto tosiaan 9000 2.3 Turbo sport vuodelta '92. Lyö punaista TCS-valoa päälle ja lisäksi käy huonosti ja sammuilee.
nimim. "Haluan kesäksi tonnarin rattiin!"
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Samat oireet täälläkin. Tarkastele kaikki letkut mistä voisi napata imuvuotoa.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
itsellä vähän tuoreempi. Tarkistetaan ensin kaikki letkut. Toiseksi ne magneettiventtiilit kaikki pitää tutkia. Pätkivät ja aiheuttavat pykimistä kaikenlaista. Omassa kulkineessa vikakoodit luettiin, niin oli olevinaan kaasuläppävika. No ei ollut, kun ns. TCS-venttiili.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Mullakin tosiaan korjaantui tcs-ongelmat letkuklemmareilla. Pari liitosta oli liian löysät ja siitä aiheutui ahtojen putoilua ja pari kertaa limb home. (kaasuläpästä vikakoodi)
Nuo tcs-venttiilit ei tainnut pcs:llä maksaa kuin n.40 €, eli aika pieni vaiva tilata yksi kokeeksi.
Samoin rikkinäinen mankkuvena aiheutti omituisuuksia (itse en ollut ratissa silloin). Oli kuulema nykinyt, pätkinyt ja tehot olleet hukassa, välillä ei meinannut kiertää yli 3k, ja poljinkin oli jäykistynyt. Ilman tcs olevassa tontussa tuo sama mankkuvena vain jätti ahdot hieman vajaiksi, muuten toimi ihan normaalin tuntuisesti.
Nuo kuitenkin uudemmassa tonnarissa, vm95.
Nuo tcs-venttiilit ei tainnut pcs:llä maksaa kuin n.40 €, eli aika pieni vaiva tilata yksi kokeeksi.
Samoin rikkinäinen mankkuvena aiheutti omituisuuksia (itse en ollut ratissa silloin). Oli kuulema nykinyt, pätkinyt ja tehot olleet hukassa, välillä ei meinannut kiertää yli 3k, ja poljinkin oli jäykistynyt. Ilman tcs olevassa tontussa tuo sama mankkuvena vain jätti ahdot hieman vajaiksi, muuten toimi ihan normaalin tuntuisesti.
Nuo kuitenkin uudemmassa tonnarissa, vm95.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Jeps, käytin tänään auton vikakoodien luvussa. Herjaa tosiaan viallista kaasuläppäkoteloa. Paluureissun ajan sammuili ja pätki koko ajan ja kävi todella huonosti. Paukutti kanssa limb modea päälle melkein koko ajan. Seuraavaksi varmaan luvassa mankkuvenan testaus ja mahdollisesti uuden hankinta. Kattellaan...
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Noniin! Mankkuvena vaihdettu ja johan alkoi pelittää! Leimaa hankittu taas vuodeksi eteenpäin ja viikonloppu edessä. Ai että oli hymy herkässä kun pääsi posottamaan Kehä III:sta kattoluukku auki
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Jatketaanpaas vanhaan ketjuun, kun ei tuo TCS tahdo jättää rauhaan...
Magneettiventtiilin vaihdon jälkeen autolla pystyi jälleen ajamaan kunnolla, mutta TCS ei toiminut edelleenkään ja vikavalo (tcs ctrl) paloi. Nyt sitten katsastusinssin mielestä valo pitäisi saada sammumaan, jos tahtoo leimaan jatkoa. Kokeilin vaihtaa ne kaksi tcs-venttiliiä keskenään, valo sammui, mutta syttyi uudestaan n. 5min ajon jälkeen Lisäksi auton tyhjäkäynti seilaa kylmänä 500-1000 rpm väliä ja saattaa pahimmillaan stumpata. Tyhjäkäynti tasaantuu koneen lämmittyä. Onkohan tällä mitään tekemistä tuon luistoneston kanssa?
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia ja tietoa, miten ne on ratkaistu? Helpointahan olisi tietty ruuvata sieltä kojelaudasta se vikavalo irti, muttei viittisi moiseen ryhtyä...
Magneettiventtiilin vaihdon jälkeen autolla pystyi jälleen ajamaan kunnolla, mutta TCS ei toiminut edelleenkään ja vikavalo (tcs ctrl) paloi. Nyt sitten katsastusinssin mielestä valo pitäisi saada sammumaan, jos tahtoo leimaan jatkoa. Kokeilin vaihtaa ne kaksi tcs-venttiliiä keskenään, valo sammui, mutta syttyi uudestaan n. 5min ajon jälkeen Lisäksi auton tyhjäkäynti seilaa kylmänä 500-1000 rpm väliä ja saattaa pahimmillaan stumpata. Tyhjäkäynti tasaantuu koneen lämmittyä. Onkohan tällä mitään tekemistä tuon luistoneston kanssa?
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia ja tietoa, miten ne on ratkaistu? Helpointahan olisi tietty ruuvata sieltä kojelaudasta se vikavalo irti, muttei viittisi moiseen ryhtyä...
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Oletko vaihtanut tulipelissä olevan venttiilin ?
On kiinni alipaineletkussa. Väriltään ruskea/musta jos vanha.
Kun on vaihdettu uudempaan, väri punainen/valkoinen.
Yleensä aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia kun moottori lämpenee.
Kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, on halvin osa TCS-vioissa.
TCS-mankkuvenojen vastus kannattaa mitata vasta kun moottori on saavattunut normaalin
lämpötilan, vastuksen pitäisi olla silloinkin noin 30 ohmia (versus kylmänä).
On kiinni alipaineletkussa. Väriltään ruskea/musta jos vanha.
Kun on vaihdettu uudempaan, väri punainen/valkoinen.
Yleensä aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia kun moottori lämpenee.
Kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, on halvin osa TCS-vioissa.
TCS-mankkuvenojen vastus kannattaa mitata vasta kun moottori on saavattunut normaalin
lämpötilan, vastuksen pitäisi olla silloinkin noin 30 ohmia (versus kylmänä).
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
En ole vaihtanut, punavalkoinen on väritykseltään. Ilmeisesti joku edellisistä omistajista on vaihtanut. Mistäs tuollaista kannattaa kysellä, jos meinaa vaihtaa?
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Marmoritiskiltä ostin itse aikoinaan.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
kysykää sieltä PCS:ltä. Jo löytyy magneettiventtiilit. Ja onhan kaikilla ehjät letkut konetilassa?
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Syys 05, 2004 16:17
- Paikkakunta: Tuusula
Re: TCS-huoltoa pääkaupunkiseudulta?
Sen verran vinkkinä aiheeseen että Akulta käyttäjä "Krimis (t16lux)" löytyy kaikki tcs osat. Useita osia useampi kappale koska hänen Aerosta otettiin tcs pois käytöstä ja sen kanssa on painittu niin paljon joten osiakin on kerääntynyt...
Kannattaa laittaa YV:tä kaverille jos haluaa esim. kokeilla jotain osien vaihtoa ja/tai ostaa
Kannattaa laittaa YV:tä kaverille jos haluaa esim. kokeilla jotain osien vaihtoa ja/tai ostaa
9000 2,3t Aut -94 Steg1
9-5 2,3T Aut Vector -04
#2117
9-5 2,3T Aut Vector -04
#2117