oven lukot pakkasella
oven lukot pakkasella
Taas kävi 15 asteen pakkasella, että kuskin ovi ei auennut keskuslukosta kaukosäätimellä, eikä kyllä avaimestakaan. viime viikolla sama juttu -15 asteessa.....onko kyse vain jäätymisestä vai....mutta miksi vain kuskin ovessa...kun lämpiää niin sitten kyllä toimii....
vähän hankala hyppiä keskikonsolin yli nelivitosilla kengillä...
vähän hankala hyppiä keskikonsolin yli nelivitosilla kengillä...
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Eikä kannata ruveta repimään nupistakaan jos se on jumissa, voi tulla murusia tuosta tankomekanismista..
Joku viisaampi osasi sanoa, että lukkopesän takana on jotain roskaa / vanhaa rasvaa, joka jumii pakkasella.. Sen puhdistaminen saattaa auttaa.
Joku viisaampi osasi sanoa, että lukkopesän takana on jotain roskaa / vanhaa rasvaa, joka jumii pakkasella.. Sen puhdistaminen saattaa auttaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Ongelma toisin päin.
Itsellänikin on ongelmaa noitten keskuslukkojen kanssa. Ongelmani vain on että kun nousee pakkanen niin keskuslukko toimii avaimella. Mutta kun lähestytään nollaa tai plussan puolelle, niin keskuslukko ei enään toimi avaimella. Silloin joudun menemään sisään Englantilaisittain oikealta.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Jäsen: 2227
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Viime viikolla joutus mönkimään takaluukun kautta sisälle, ku oli ainut läpi jonka sain auki, onneksi oli CS, huh huh!
Tuli ihan mieleen se elokuva, jossa Catarina Zeta Jones taiteilee lasersäteitä vastaan varastaessaan jotain kivaa. Oli se melkoista akrobatiaa, onneksi kukaan ei ruvennu varkaaksi syytteleen. Pakkasta ei ollut kuin pari astetta aamulla, mut olin pessyt auton pari päivää aiemmin suojakelillä. Lukot kyllä aukeni sit jo työmaan pihalla, vaikkei matkaa ole kuin vajaat 5 kilsaa. Sisälämppäri ois ehkä poikaa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
On se saamarin kivaa, kun säilyttää autoa pihalla. Viikon kun paistaa vettä, sitten tulee pakkanen. Kannatan ehdottomasti korimallina CC:tä, takaluukusta kun hiippailee sisään ei tartte pidellä ovea kiinni ajellessa. Tomaatilla toikin on kyllä helppoa.
Ennen tosi kuivien kelien tuloa pitäs toi kulkine saada muutamax päiväksi lämpöiseen talliin, tulishan lopputalvi pelastetuksi.
Ennen tosi kuivien kelien tuloa pitäs toi kulkine saada muutamax päiväksi lämpöiseen talliin, tulishan lopputalvi pelastetuksi.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Se lukon suojakumi on kulunut jolloin vesi yms..pääsevät lukkopesän sisälle, apukuskin ovi toimii siksi paremmin että se kumi on luultavasti ehjä.
Ei tähän muu auta kuin tippa pari ASEÖLJYÄ lukkoon ja taas toimii..![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Ei tähän muu auta kuin tippa pari ASEÖLJYÄ lukkoon ja taas toimii..
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Hmm, eli se tulppa päästää vettä sinne sylinteriin tms?9-5T kirjoitti:En suosittele, minulla on ollut -99 ja -01 tulpilla joiden takia ensimmäisenä talvena ei avain enään kääntynyt(talvella jätän auton käymään ja laitan avaimella ovet lukkoon) -98 ja -04 ei tulppia kuulunut varusteisiin ja avain kääntyy hienosti.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Juu, joskus aamuisin vein pojan kouluun ja oli sekä kuskin että apukuskin ovia pideltävä käsin kiinni. Kun jätin pojan koulun pihaan, piti hieman miettiä , miten työmaalle johtavasta ysikymppisestä mutkasta selviää kahden oven ollessa jäätyneenä niin etteivät pysyneet kiinni.Archie kirjoitti:No, onpa kiva kuulla, että on kohtalotovereitakin.....
siis tyyppivika eli ominaisuus
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Muutaman asteen pakkanen suojan jälkeen oli pahin vian aiheuttaja
Ensiapuna toimii, kun ottaa muovipussiin kuumaa vettä hanasta, ja lämmittää lukkomekanismia oven läpi sillä. Haittapuolena on kondensoituminen , joka jäätää lukon nopeasti uudelleen. Mutta eipähän tarvii paksin kautta kulkea...
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Tarkoitatko nyt myös lukkosalpoja vai pelkästään lukkopesiä?9000CD23T kirjoitti:Onneksi minulla nuo huolet ovat taakse jäänyttä, kolme kertaa käsittelin lukot ASEÖLJYLLÄ. ( mitään lukkosula aineita en ole käyttänyt, enkä käytä )
Emännältä tuli hyvin tuohtunut soitto toissa päivänä kun ei saanut tonnarin takaovea jäämään kiinni ollenkaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11