vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
Otsikossa ilmennyt vika...
Vaihdettu Di-kasetti, kampiakselin asentotunnistin, tarkistettu virtalukonpohja ja ecun liitimet.
Vikoja joita havaittu tuo sulake no:23 palaminen (engine sys/diag)
Ecun liittimissä hapettumista.
Sain auton kipinän syntymään ja auton hetkeksi käyntiin, ecun liittimen puhdistuksella, mutta mitä tämä sulake 23 tekee tai mihin se on yhteydessä?
Vaihdettu Di-kasetti, kampiakselin asentotunnistin, tarkistettu virtalukonpohja ja ecun liitimet.
Vikoja joita havaittu tuo sulake no:23 palaminen (engine sys/diag)
Ecun liittimissä hapettumista.
Sain auton kipinän syntymään ja auton hetkeksi käyntiin, ecun liittimen puhdistuksella, mutta mitä tämä sulake 23 tekee tai mihin se on yhteydessä?
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
eikös 23 sulake liity di-kasettiin,ainakin vanhemmissa tonnareissa.???Hesu kirjoitti:Otsikossa ilmennyt vika...
Vaihdettu Di-kasetti, kampiakselin asentotunnistin, tarkistettu virtalukonpohja ja ecun liitimet.
Vikoja joita havaittu tuo sulake no:23 palaminen (engine sys/diag)
Ecun liittimissä hapettumista.
Sain auton kipinän syntymään ja auton hetkeksi käyntiin, ecun liittimen puhdistuksella, mutta mitä tämä sulake 23 tekee tai mihin se on yhteydessä?
saab 9000 2.3t automaatti -91
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
jks9000 kirjoitti:eikös 23 sulake liity di-kasettiin,ainakin vanhemmissa tonnareissa.???Hesu kirjoitti:Otsikossa ilmennyt vika...
Vaihdettu Di-kasetti, kampiakselin asentotunnistin, tarkistettu virtalukonpohja ja ecun liitimet.
Vikoja joita havaittu tuo sulake no:23 palaminen (engine sys/diag)
Ecun liittimissä hapettumista.
Sain auton kipinän syntymään ja auton hetkeksi käyntiin, ecun liittimen puhdistuksella, mutta mitä tämä sulake 23 tekee tai mihin se on yhteydessä?
Itsellä ei mitään tietoa, mutta käyntiin lähtemiseen se ei vaikuttanut.
Hienoa olisi tietää miksi kyseinen sulake palaa heti kun koittaa laittaa paikalleen...tosin eipä pala enää, tuli kokeiltua hieman suuremalla sulakkeella, ku 5A sulakkeet loppu, ei enää naksunu konehuoneessa...
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
Jos nyt oikein katoin niin 23 5A olis diagnostiikkapistoke. Siis OBD-kö? Ei kannata jättää sitä liian isoa sulaketta sinne, ei ne ihan turhia ole.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
Joo, käytin vaan ja tämä 7.5A ei palanut, mutta konehuoneessa jokin naksahti kerran, eikä naksu enää.....ysikoo kirjoitti:Jos nyt oikein katoin niin 23 5A olis diagnostiikkapistoke. Siis OBD-kö? Ei kannata jättää sitä liian isoa sulaketta sinne, ei ne ihan turhia ole.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
manuaalissa luki no:23:sen kohdalla moottorin elektroniikka,koestuspistoke.
Sitä sit en tiedä mihin kaikkeen tuon varokkeen kautta menee jännitteet..
Mulla ei ex-v6 tontussa ollut paikallaan kyseistä varoketta..toimi ihan normaalisti..
Sitä sit en tiedä mihin kaikkeen tuon varokkeen kautta menee jännitteet..
Mulla ei ex-v6 tontussa ollut paikallaan kyseistä varoketta..toimi ihan normaalisti..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
Kiitoksia vastauksista!
Auton sammuminen kesken ajon johtui ilmeisesti ecun pinnien hapettumisesta (vai mikä tämä saabin tekki pönttö lie...)
Toimii alkuperäisellä di-kasetilla ja vaihdokilla sain käyntiin auton ollessa lämpimässä tallissa, mutta en enää aamulla kun auto oli ulkona kylmässä...itse asiassa lupasi muttei jaksanut käydä(pitkä starttaus aika)
Miten mahtaa toimia kylmäkäynnistys, kuinka rikastaa?
Kolmas jota tuli projektissa kosketua oli kampiakselin asentotunnistin, nyt paikallaan oleva on halpa motonetin osa, ei orkkis bosch, voisiko tämä kampuran tunnistin aiheuttaa kyseisen käyntiin lähtemyyden.
Auton sammuminen kesken ajon johtui ilmeisesti ecun pinnien hapettumisesta (vai mikä tämä saabin tekki pönttö lie...)
Toimii alkuperäisellä di-kasetilla ja vaihdokilla sain käyntiin auton ollessa lämpimässä tallissa, mutta en enää aamulla kun auto oli ulkona kylmässä...itse asiassa lupasi muttei jaksanut käydä(pitkä starttaus aika)
Miten mahtaa toimia kylmäkäynnistys, kuinka rikastaa?
Kolmas jota tuli projektissa kosketua oli kampiakselin asentotunnistin, nyt paikallaan oleva on halpa motonetin osa, ei orkkis bosch, voisiko tämä kampuran tunnistin aiheuttaa kyseisen käyntiin lähtemyyden.
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
Voi hyvinkin johtua. Jos ei asentoanturilta tule signaalia, ei trionikki tee mitään. Mitä meinaat rikastuksella, kestoa vai?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
ysikoo kirjoitti:Voi hyvinkin johtua. Jos ei asentoanturilta tule signaalia, ei trionikki tee mitään. Mitä meinaat rikastuksella, kestoa vai?
Rikastuksella tarkoitin lähinnä, miten se näissä toimii, ottaako lämpötila anturilta singnaalin vai hoitaako lambdan kautta polttoaineseosta koko ajan.
Illalla töiden jälkeen kävin keksintöä ihmettelemässä ja mietimässä et mistä vika voi johtua kun lämpimästä lähti hyvin käyntiin ja kylmästä ei.
Vastaus on huono akku. Eli jännite putoaa startatessa liikaa eikä sen vuoksi käy.
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
Lämpötila-anturi kertoo, että moottorin lämpö on alhainen ja moottorinohjaus päättää, että kah, lisää soppaa suuttimista.Hesu kirjoitti:Rikastuksella tarkoitin lähinnä, miten se näissä toimii, ottaako lämpötila anturilta singnaalin vai hoitaako lambdan kautta polttoaineseosta koko ajan.ysikoo kirjoitti:Voi hyvinkin johtua. Jos ei asentoanturilta tule signaalia, ei trionikki tee mitään. Mitä meinaat rikastuksella, kestoa vai?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: vm96 2.0T sammui kesken ajon, sulake no:23 5A palanut...
Tuo sulake on joskus palanut minunkin vm 97 9000:ssa. Jotakin tekemistä sillä on ECU:n muistin kanssa. Ajelin aikanaan tietämättäni ko. sulekkeen palamisesta, sillä seurauksena, että kulutus nousi taivaisiin ja ajoittain esiintyi käyntihäiriöitä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB