Loistava listaus ja edelleen vain todisti kirjoittamasi järjen perän. Ihminen se virheitä tekee eikä sähkö. Kiitokset sitkeydestäsi epäillä perin outoja tuloksia.
Pääsin tsekkauksessa kohtaan yksi...
Joka kerta, kun menin mittaamaan, tarkastin liittimeltä laskien oikean navan: A, B, C, D, E jne. Merkinnäthän on vain siellä boksin urosliittimen pohjassa, eikä mitenkään helposti luettavissa, muuta kuin eka rivi A...F. Mutta silloin, kun otin boksin irti, tarkastin toisen rivin. Missä lie tullut silloin oikosulku, mutta olen "dokumentoinut" verkkokalvoilleni tuon rivin väärin päin. Toden totta: tässä olen nyt mittaillut koko ajan napaa J ja raportoinut ihmeellisiä tuloksia navalle G.

Nöyrimmät anteeksipyyntöni tällaisen aloittelijamaisen virheen aiheuttamasta pitkästä olemattoman ongelmanhaun johdosta. Mutta, ai niin, onneksi olenkin aloittelija

.
Siis nehän menevät oikeasti niin että alhaalla edessä on A ja siitä rivi ylöspäin on: B, C, D ja E. Toinen rivi alkaa YLHÄÄLTÄ F ylimmäisenä ja siitä alaspäin G, H, J, K eiks niin? Varmaan selkäytimestä tulee kokeneella tällainen sähköpuolen logiikka, aloittelija ilmeisesti lukee mieluummin rivejä kuten tekstiä - ja tekee mielenkiintoisia löydöksiä...
Eli palautti lähes lähtöruutuun: cruise ei toimi - en löydä vikaa.
Olisi hyvä saada varmistus myös siihen, mitä sinne boksin navoille pitäisi normaalitilanteessa milläkin toimella tulla. Sen osalta olen tarkistanut tämän mukaan:
http://www.jus.liitin.net/9000_96-97_cruise.pdf sen mitä siitä löytyy. Loppujen osalta olen tulkinnut löytämääni dokumenttia tuolta:
http://www.thesaabsite.com/900new/FAQ-- ... nosis.html (cruise testing page 1) eli se on 900:lle samalle aikakaudelle. Onko nämä arvot oikein myös 9000:lle sähköiselle cruiselle? Ja löytyisikö sitten oikeat 9000:lle jostain? Huomasin sen että viiksikäskyt on erilaiset, jotka siis jus:n dokumentilla tarkastettu.
Nyt uudelleenmittaamisella (em. taulukon mukaan) A,B (vaatii SET:n painamisen),C (vaatii resumen painamista), D, E, F ja G (oikein tulkittuina?) tulee 12 V oikein ja poistuu 0 V:iin navalla D, kun nostaa polkimen, G:ltä kun painaa poljinta. Eli ne järkeni mukaan toimii kuten pitää.
H, J ja K - on nyt mittaamatta - cruisen lamppu H (?) vaatisi palaakseen lampun joka ei tietysti pala kun liitin irti(?). J:ssä maininta "in diagnosis mode" (se on se mistä olen väärin mittailut) ja K vaatisi pyörän pyörittelyä (?).
Viiksen liittimeltä mittasin vielä uudestaan seuraavat: Asento ON: jännite 4:lla, SET: jännite 2:llä, TIP: katkaistaan jännite navalta 4:lta, kun vapautetaan palaa jännite 4:lle, RESUME: jännite 1:llä ja 3:lla. Eli nekin oikein. Jus:n dokumentin mukaan.