
Mikä vikana?
Mikä vikana?
Ajelen vuosimallia -93 olevalla CSE tonnarilla. Nyt on ilmennyt sellanen pikku vika että välillä auto sammuu kesken ajon. Noin 10 minuutin odottelun jälkeen auton voi jälleen startata. 

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Otappa se DI-kasetti ( punainen,keskellä venttiilikoppaa, 4:llä m6 pultilla kiinni 10mm kiintoavain ) tarkempaan syyniin, katso ettei ne puolan päät ole märkänä, ja sitten muovikoppa ( torx ) ruuvit auki, ja katso että jäähdytys nesteet ovat tallella ( muovin sisällä ).
Vähän vaikuttaisi siltä että joku puola/puolat kuumenevat liikaa ja tämän takia meno loppuu.
HUOM EI SAA STARTATA ILMAN TULPPIA.
Vähän vaikuttaisi siltä että joku puola/puolat kuumenevat liikaa ja tämän takia meno loppuu.
HUOM EI SAA STARTATA ILMAN TULPPIA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
kotipuolesta
Onneksi täällä on myös muita kotipaikkakunnalta sairastuneita.Rimpinen kirjoitti:Joo kyl tää on tuontiauto. Majailen Harjavallassa. Polttoainepumppu on vaihdettu.Tuha kirjoitti:Vika saattaa olla DI-kasetissa, polttoainepumpussa, lambda anturissa tai ilmamäärä mittarissa.
Onkos toi CSE tonnarisi tuontiauto? Missä päin vaikutat?
Onko turboton vai turbollinen ja onko malli trionicilla vai LH-jetronikilla (ilmamassa mittari).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: kotipuolesta
Turboton ja taitaa olla tuolla LH-jetronikilla. Meil on myös turbollinen tonnari 2.3 CS9000LPT kirjoitti:Onneksi täällä on myös muita kotipaikkakunnalta sairastuneita.Rimpinen kirjoitti:Joo kyl tää on tuontiauto. Majailen Harjavallassa. Polttoainepumppu on vaihdettu.Tuha kirjoitti:Vika saattaa olla DI-kasetissa, polttoainepumpussa, lambda anturissa tai ilmamäärä mittarissa.
Onkos toi CSE tonnarisi tuontiauto? Missä päin vaikutat?
Onko turboton vai turbollinen ja onko malli trionicilla vai LH-jetronikilla (ilmamassa mittari).

Virranjakajallinen malli
Ilmeisesti kyseessä on virranjakajallinen malli.
Itse lähtisin tutkimaan vikaa Hall-anturista tai sytytksen pääteyksiköstä. Tietysti jos on jakajallinen malli, niin kipinän saaminen on suhteellisen helppo testata tämän 10m aikana. Otat mukaan vain yhden ylimääräisen tulpan ja jätät tulppien päällä olevan kannen vain yhdellä tai kahdella pultilla kiinni.
DI-yksiköllisellä autolla kokeilisin toisella DI-yksiköllä (esim. toisesta tonnarista).
Viittaisi kuitenkin elektroniikka/kontakti vikaan eli jokin komponentti lämpenee ajossa ja tarvitsee taas jäähtyä toimiakseen.
PS. mulla on yksi ylimääräinen DI-yksikkö varastossa. Tosin se on jo hieman viallinen ja auto saattaa lähteä käymään joskus kolmella.
Itse lähtisin tutkimaan vikaa Hall-anturista tai sytytksen pääteyksiköstä. Tietysti jos on jakajallinen malli, niin kipinän saaminen on suhteellisen helppo testata tämän 10m aikana. Otat mukaan vain yhden ylimääräisen tulpan ja jätät tulppien päällä olevan kannen vain yhdellä tai kahdella pultilla kiinni.
DI-yksiköllisellä autolla kokeilisin toisella DI-yksiköllä (esim. toisesta tonnarista).
Viittaisi kuitenkin elektroniikka/kontakti vikaan eli jokin komponentti lämpenee ajossa ja tarvitsee taas jäähtyä toimiakseen.
PS. mulla on yksi ylimääräinen DI-yksikkö varastossa. Tosin se on jo hieman viallinen ja auto saattaa lähteä käymään joskus kolmella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kiitoksia avusta
Nyt taas elämä hymyilee
kun saa kruisailla sabanterin kanssa.
Vaihdoin uuden Di-yksikön ja auto alkoi toimimaan kuin unelma. Samalla kun korjaantui käynti ongelmat, korjaantui myös hälyytin/kaukoohjattu keskuslukko

Vaihdoin uuden Di-yksikön ja auto alkoi toimimaan kuin unelma. Samalla kun korjaantui käynti ongelmat, korjaantui myös hälyytin/kaukoohjattu keskuslukko
