9000 kikkailee??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

9000 kikkailee??

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Alko tonnari kikkaileen tässä viimeviikkoina.Saattaa lämpinä parkissa ollessa yhtäkkiä sammua. Viime viikolla rupes nykiin kiihdyttäessä ja välillä se ei halua lämpimänä lähtä käyntiin! (Saa aivan perkeleen rikkaan seoksen,yrittää tukehtua ja haiskahtaa sille että tavaraa tulee paljon ). Pitäs nyt alkaa kartottaan kaikki mahdolliset vika-alueet. Pitää tsekata kaikki alipaineletkut, tulpat+virrat,ahtoputki, liittimet ja putsailla kaikkia. By pass on paskana mutta vaihdan ens viikolla dumpin tilalle.
Kertokaa jos on jotain vielä mitä en ite hoksaa??
(9000 turbo ,ei kat, ei DI vm.-88)
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Älä ainakaan vaihda by-pass:a dumb-valveen, ei tahdo toimia ilmamassamittarillisissa Saabeissa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
arskar67
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: To Marras 25, 2004 19:48
Paikkakunta: Kangasala.
Viesti:

Nykkii

Viesti Kirjoittaja arskar67 »

Itselläni sain tonnarin bemsaongelman kuntoon tässä paripäivää sitten ja sen jälkeen oli tuota samaa oireilua, lukuun ottamatta sammumista. Sitä ei esiintynyt. Oletinkin sen ensin liittyvän bensa hommaan. Mutta koska kuitenkin oli tarkoitus vaihtaa tulpat, jakajan kansi ja tulpan johdot. Avot jo loppui nuo oireilut. Käynti tasaista ja vetää alusta asti kunnolla ilman röpeltelyä.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Joo loppuhan tuo nykiminen,käytin kaikki liittimet irti ja puhdistusta &CRC:tä, vaihdoin vielä lisäksi lämpöanturin ja kaikki alipaineletkut. Nyt pelaa taas normaalisti..
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Joku oli vaihtanut mun tonttuun virranjakajan kannen mutta ei pyörijää.
Kerran sammui ja hetki meni vikaa etsiessä :evil:
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Jussi kirjoitti:Älä ainakaan vaihda by-pass:a dumb-valveen, ei tahdo toimia ilmamassamittarillisissa Saabeissa.
Itse suoritin samaisen vaihdoksen n. kk sitten, kun omastani hajosi myös by-pass. Hommasin Patelta "letkumallin" dumpin ja iskin kiinni. Alkoi mittari mennä alipaineelle kuten pitää ja muutenki toimia auto kuten pitää. Ei ole dumpista ainakaan itsellä ollut mitään ongelmia, enemmän hyötyä...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Mutta suurin osa noista dumpeista on säädettäviä ja niihin voi vaihtaa myös jäykempiä jousia..pitää säädön tarpeksi kireällä, niin ei suhnauta ilmaa joka vaihteenvaihdossa pihalle.
Foxbody turbo
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Niinpä,ei se ilmaa vetele väliin jos dumppi ei oo aivan horo kalvomalli...vasta kesällä kans asennettiin kaverin saabiin dumppi (säädettävä) ja kaveriksi seosmitttari..ei ainakaan tähänpäivään oo ilmottanu mitään.

Itse tilasin proturbolta letkumallin dumpin...
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mutta jos sen dumpin säätää kireälle niin ahdin saa kovemman paineiskun.. :roll:

Kukaan ei liene erimieltä jos väitän, että paras ratkaisu olisi takaisin kierrättävä mäntämalli.
Aki Peltola #1132
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Aksu900 kirjoitti:Mutta jos sen dumpin säätää kireälle niin ahdin saa kovemman paineiskun.. :roll:

Kukaan ei liene erimieltä jos väitän, että paras ratkaisu olisi takaisin kierrättävä mäntämalli.
Se ei sihise ja pussauttele, sillä ei saa fjongaa, rispektii ja katu-uskottavuutta -> kiistattomasti huonompi :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Niija se on kans mageeta kun dumppi vetää seoksen rikkaalle ja vaihtaessa lyö liekkiä 5" ulostulosta 8) YEAH!

:wink:
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin