Termari vai mikä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Termari vai mikä?

Viesti Kirjoittaja et »

arcti kirjoitti:Juu tuon lämmityslaitteen fiksauksen kyllä olen tehnyt ennemmin jo kertaalleen, mutta nytten on ongelmana tuo kun vesi ei tunnu kiertävän ja kerää painetta järjestelmään.
Olet siis korjannut katkenneen muovivarren?
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Termari vai mikä?

Viesti Kirjoittaja arcti »

Ei ollut katkennut muovivarsi vaan oli se säätäjämoottorin ratas liikkunut pois paikoiltaan. Täytyy ton kannen kanssa katsoa kukkaroon miten on varaa, mutta piankos sen uudelleen auki käyttää. Varmaankin hiomolle tulee vietyä tarkastettavaksi kun pitokalu tuosta piti tulla ja vieläpä täysipaineistaakkin. Saa vaan täydet paineet odotella vuoroaan kun tästä tulee n.300e remontti. Uuden kannentiivisteen hain motonetistä, mutta jäin miettimään pitäiskö tilailla jostain elringin tiiviste ja palauttaa tuo. Samalla kun nyt rempataan niin laitetaan uusi moniurahihna ja tutkitaan/vaihdetaan rullat. Pakoputkikin vuotaa jostain niin senkin varmaan katson samalla josko vaikka hommais uuden palan, vanhaa kun on hitsailtu jo pariin kertaan. Lisäksi ostelin uudet alapallonivelet, kun tuntuu olevan jossain väljää eikä puslissa näyttänyt olevan. Perehdytään paremmin kaikkeen tehtyyn ja tulevaan myöhemmin, kun pääsee hallille aukomaan. Paras tilanne olisi jos saisi toisen auton käyttöön ja voisi laitella vasta hiihtolomalla loppuun. Josko huomenna olisi uusi päivä ja saisi jotain selvyyttä aiheuttajasta ja vahingoista kokonaisuudessaan.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Termari vai mikä?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Siihen kannen oikaisuun on varmasti useita kykeneviä ja hintaisia pajoja..Omalla kylälläni on metallialan yritys joka tekee oikaisun 30e,paikallisen Tammer Dieselin hinta n.70e+tietysti koeponnistus tarvittaessa.
Luulen et siinä 100e tietämillä nostaa lisähintaa jos haluat varmuuden et onko kansi halki ja suora,mut tottakai jokaisen oma päätös.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Termari vai mikä?

Viesti Kirjoittaja arcti »

Noniin tänään sitten vasta pääsin purkamaan ja sain kannen irti kohtuullisella vaivalla. Kannentiiviste oli vuotanut 4-sylinterin kohdalta. Vesipumpussa oli huonohko laakeri, mutta muuten vaikutti olevan ok. Termostaatti vaikutti myös äkkiseltään olevan ok, mutta laitetaan tosiaan uusi tilalle samalla. Äkkiseltään vaikuttaisi, että ainoa vika on ollut kansipahvin rikkoutuminen, joka sitten on puskenut ilmaa ja painetta vesijärjestelmään ja sekoittanut kierron. Olisko jopa ollut kuplia pumpussa ja ei ole saanut kierrätettyä vettä sentakia. Tiedä häntä, mutta kone muuten aivan valtavan mainiossa tikissä: hoonausjäljet näkyy selvästi, jakoketju ja laahaimet kuin uudet ja samaten nokat. Olisko tuolle jopa joskus tehty jotain, kun kuitenkin on kilometrejä 250tkm, vai onko saab vaan niin kova auto että tuollaiset on sisäänajokilometrejä? :lol: Putsailen kannen ja tutkin kunnon, jos ei mitään yllättävää ole pistelen puhdistettuna vain takaisin kiinni. Äkkiseltään kansi vaikutti olevan myös mainiossa kunnossa, joten luotetaan siihen näin aluksi ja jos motonetin tiiviste pettää myöhemmin käytetään uudelleen auki ja sitten laitellaan hiomonkautta ja paremmalla tilkkeellä. Ensikerrallahan tuon kansipahvin vaihtaa alle kuuteentuntiin kuitenkin.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Termari vai mikä?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Hankala se on silmällä katsoa kannen kunto,varsinkin suoruus..pointtihan on se kun alumiininen kansi irroitetaan niin aina varmistetaan suoruus..Katso edes jollain tasaisella lattaraudalla tai muulla vastaavalla suoruus vaikka välysmittaa käyttäen..
Melko riskihommaa vaan heittää takaisin kansi..mut saahan sen huonolla tuurilla sit kohta nostaa pois.. :?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
arcti
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 21:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Termari vai mikä?

Viesti Kirjoittaja arcti »

Juu onhan se arpapeliä, mutta kun kannentiivisteessä oli selvä vika ja auto oli ennen ostoa seisonut jonkin 4v ajan oli oletuksena kannen suoruus ja ei se ainakaan halki ollut. Auto nyt niputettu ja käytetty kone kuumaksi ilman syylärinkorkkia. Samalla on vaihdettu molemmat alapallonivelet ja pakoputki korjattu. Kyllä tuo varmaan tolla tilkkeellä kevääseen ainakin menee ja silloin on toinen auto mahdollista ottaa käyttöön tai vaihtoehtoisesti moottoripyörä. Nyt kun ei talviautoa ehdi ropaamaan ja ostamaan enää neljättä kulkuneuvoa tähän rinnalle.
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Termari vai mikä?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Hyvä näin et kuntoon kuiteskin tuli..aikahan sen näyttää jos ilmenee jatko-oireita..pääasia et saa talvipelin ajoon.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin