Kotiin ajellessani alkoi 9000 yllättäen nykimään matalilla kierroksilla. Samassa alkoi savua/höyryä nousemaan konepellin alta. Onneksi matkaa oli n. 300 m talliin niin varovasti nilkutin kotiin. Tallissa konepellin alla olikin yllätys odottamassa: jäähdytysnesteet olivat kastelleet moniurahihnan seudun täysin. Paisuntasäiliö oli tyhjentynyt kokonaan. Vuotokohtaa en vielä ehtinyt tutkimaan tarkemmin.
Mikähän voisi olla syy nykimiseen ja toisaalta nesteiden roiskumiseen konehuoneeseen? Minkäänlaista varoitusvaloa tai muuta ei tullut etukäteen. Myös lämmöt olivat tasan keskellä asteikkoa. Onneksi oli -6 c pakkasta, jospa se hieman suojasi moottoria vaurioilta.
edit: ajettu on noin 265 tkm.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Itselläni kun porsi kansipahvi niin tuli tälläiset puurot paisarista pihalle, öljyt kuitenkin edelleen normaalit:
Jos muuten tulet siihen tulokseen että kannentiiviste on mennyt niin kannattaa uutta tiivistettä ja samalla muutkin yläpään tiivisteet hakea siitä Hevoshaasta Teollisuuskadun päästä Kymen Dieselistä. Siellä ainakin kun kesällä hain omaan lyhytlohkotonnariin tiivisteitä niin löytyi suoraan hyllystä (toisinkuin Motonetistä) ja jäi muutama vielä sinnekin. Hintakin oli erinomaisen kohtuullinen.
Viimeksi muokannut Jyrchi, Ti Maalis 12, 2013 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla E85 otettu käyttöön äskettäin ?
Alkuperäinen T5 kansipahvi tuon ikäisessä autossa + E85 = kansipahvi vaihtoon.
Näistä yritän muistutella jatkuvasti kun ei ole ensimmäinen 15v vanha T5 kansipahvi mikä ratkeaa etanolipolton sylinteripaineista.
inFINite kirjoitti:Tuo nykiminen ja huono käynti vielä kummastuttaa. Johtuuko se pahvin rikkoontumisesta?
Edit:
Tuli sekin mieleen, että pakoputkestakin taisi tulla normaalia enemmän sauhua.. Flekti huusi kuin viimeistä päivää
Vahva epäilys päällä että kansipahvi sieltä on mennyt kun savua on pöhötellyt. Tokkopa sieltä on muuta mennyt kuin tiiviste välistä kuitenkaan. Avaamallahan tuo selviää
Illalla aloitin moottorin purkamisen. 1. sylinterin sytytystulppa oli ihan märkä ja musta, 2. tulppa oli vain märkä. 3. ja 4. tulppa olivat siistit ja normaalin väriset.
Mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa tai tarkistaa kun kannen aukaisee? Moniurahihnan ainakin uusin kiristimineen, mutta mitä muuta?
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Eli itse ostaisin luonnollisesti yläpään tiivistesarjan,yleensä sisältää kannentiivisteen,vent.kopan tiivisteen,venttiilin varren kumit+mahdollisesti joitain muita tiivisteitä.
Käytä kansi koneistamolla tarkastuksessa,tasohionta+koeponnistus.
Mahdolliset venttiili-istukka työt,samalla läppäävät venttiilit jos tarvetta.
En tiedä tarvitsisiko jakopään puolelle jotain samalla uusia? muut saa jatkaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projektisäädöissäporsimusits back againIts dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Itse uusin venannostimet samalla kertaa kun kerran oli kansi auki. Vanhat olivat melko sakkautuneet ja rallattivat melkoisesti koneen käydessä. Jos tahdot niin voin sinulle kaupata halpaan hintaan nuo koneesta poistetut nostimet jos meinaat omia vaihtaa. Bensassa liottamalla pitäisi puhdistua. Motonetissä nuo ovat 27 euroa kappale, joten sieltä ei näitä kannattane ostaa