-92 9000CD2,3TA EDU?
-92 9000CD2,3TA EDU?
Saabistiksi päädyin sitten minäkin kun otsikon mukaisen härvilän ostin , nyt sitten vikoja / puutteita etsimään. Ajotieturin kohdalla ei näy missään tilanteessa mitään eikä kellon viisarit liiku (aika on pysähtynyt tämän Saabin kohdalla?), polttoainemittari kumminkin pelaa. Myyjä oli sitä mieltä ettei tässä mallissa ole EDUa, mutta alkuperäinen ohjekirja väittää että puuttuisi vain 9000i mallista (ja tämä on alunperinkin 2,3TA).
Eli kannattaako sitä EDUa alkaa etsimään kojelaudan sisältä (huonoja liitoksia jne) vai voisiko se todella puuttua alunperinkin?
En kyllä meinaa kovin paljoa alkaa heti purkamaan, kun hommasin käyttöautoksi ja mikäs tuolla on ajellessa pitävämpiä tien pintoja odotellessa .
Eli kannattaako sitä EDUa alkaa etsimään kojelaudan sisältä (huonoja liitoksia jne) vai voisiko se todella puuttua alunperinkin?
En kyllä meinaa kovin paljoa alkaa heti purkamaan, kun hommasin käyttöautoksi ja mikäs tuolla on ajellessa pitävämpiä tien pintoja odotellessa .
Re: -92 9000CD2,3TA EDU?
Kyllä kai EDU on ihan jokaisessa Saabissa aina? Siis jompi kumpi versio edes. Yhdessä autossani se oli aluksi ihan pimeänä yksinkertaisesta syystä; taustavalot (2 kpl) olivat palaneet loppuun, jolloin edes LCD-näytöstä ei näkynyt mitään. Lamppuen vaihtaminen siis auttoi..Janza kirjoitti:Saabistiksi päädyin sitten minäkin kun otsikon mukaisen härvilän ostin , nyt sitten vikoja / puutteita etsimään. Ajotieturin kohdalla ei näy missään tilanteessa mitään eikä kellon viisarit liiku (aika on pysähtynyt tämän Saabin kohdalla?), polttoainemittari kumminkin pelaa. Myyjä oli sitä mieltä ettei tässä mallissa ole EDUa, mutta alkuperäinen ohjekirja väittää että puuttuisi vain 9000i mallista (ja tämä on alunperinkin 2,3TA).
Eli kannattaako sitä EDUa alkaa etsimään kojelaudan sisältä (huonoja liitoksia jne) vai voisiko se todella puuttua alunperinkin?
En kyllä meinaa kovin paljoa alkaa heti purkamaan, kun hommasin käyttöautoksi ja mikäs tuolla on ajellessa pitävämpiä tien pintoja odotellessa .
Ja niin joo, sulake numero 17 (10A) on kellon/ajotietokoneen sulake. Vaikka tuskin on vikana tuohon..
#2245
9000i CD -90, 9000i CC -88
9000i CD -90, 9000i CC -88
Itse olen nähny muutaman tonnisen missä ei ole kellon alla ollut ollenkaan nappeja, eli ei ilmeisesti eduakaan tällöin?
Mahdollisesti siitä edusta on valot pimenneet? (katso jollain lampulla että näkyykö mitään, tosin ei varmaan tämä vaihtoehto jos kerran kellokaan ei toimi).
Onkos siinä ne napit kellon alla?
Mahdollisesti siitä edusta on valot pimenneet? (katso jollain lampulla että näkyykö mitään, tosin ei varmaan tämä vaihtoehto jos kerran kellokaan ei toimi).
Onkos siinä ne napit kellon alla?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Sulakkeen tarkistin kyllä jo. Käyttöohjekirja M1992 ilmoittaa Ajotieturi-otsikon alla "Autonne (ei 9000i) on varustettu EDU-ajotieturilla (Electronic Display Unit)." Eli kaipa se minun Saabista pitäisi löytyä. Tuo kojelaudan purku on kai aika työläs projekti?, tarttee ainakin hommata joku korjauskäsikirja ensin.
Ei ole nappeja alla, kello on viisari-malli, keskellä nuppi mistä voi viisareita pyöritellä, mutta kaipa ne pitäisi itestäänkin liikkuaBoiga kirjoitti:Itse olen nähny muutaman tonnisen missä ei ole kellon alla ollut ollenkaan nappeja, eli ei ilmeisesti eduakaan tällöin?
Mahdollisesti siitä edusta on valot pimenneet? (katso jollain lampulla että näkyykö mitään, tosin ei varmaan tämä vaihtoehto jos kerran kellokaan ei toimi).
Onkos siinä ne napit kellon alla?
Kojetaulun päällisen aukaisuun ja polttimonvaihtoon ohjetta:
http://ww.townsendimports.com/Web/elect ... cement.htm
Samalta sivustolta löytyy lähes kaikki mitä tarvitset, Alfamerin tai Haynesin korjaamokäsikirja on aika yleisellä tasolla.
Ennemminkin lue vaikka läpi ainakin kuvat (jos ei saksankieli taivu) http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch (34-megainen saksankielinen tee-se-itse-opas)
http://ww.townsendimports.com/Web/elect ... cement.htm
Samalta sivustolta löytyy lähes kaikki mitä tarvitset, Alfamerin tai Haynesin korjaamokäsikirja on aika yleisellä tasolla.
Ennemminkin lue vaikka läpi ainakin kuvat (jos ei saksankieli taivu) http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch (34-megainen saksankielinen tee-se-itse-opas)
Viimeksi muokannut jus, Su Helmi 22, 2015 20:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saattaa löytyä jopa citymarketin rautaosastolta, jos on hyvä säkä.Janza kirjoitti:Onkos noi polttimot kuinka yleismallisia?, eli löytyykö tarvikeliikkeistä vai pitääkö turvautua merkkiliikkeeseen?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Ihan hyvä vinkki tuokin oli, ohjekirja tosin väittää että syttyy taas kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen vaikka olisikin ohjelmoitu pimeeksi, mutta kokeilin silti painella ko. nappuloita kaikin tavoin, eihän sitä usko ennen kuin omin sormin kokeilee. Edelleen pimeenä, no jospa joulun pyhinä ehtisi kurkistaa kojelaudan sisäpuolta.Mimmi kirjoitti:Tyhmä juttu, mutta kokeilehan kuitenkin ENNEN muuta hommaa:
Paina R ja INFO nappeja yhtäaikaa pohjaan pari sekuntia. Jos nyt EDU syttyy paina jompaakumpaa nappia lyhyesti.
EDUn kun voi ohjelmoida pimeäksi.
No niin, nyt on mittaritaulu irroitettuna ja oikeassa olitte, kyllähän sieltä "EDU 3 A" löytyi ja kaikki kolme lamppua kärähtäneet eli saattaa jopa toimia uusilla lampuilla jos vaan saan ne kaikki mittaritaulun liittimet vielä paikoilleen kun irroittaminenkin oli aika työn takana.
Kellon sain pelaamaan jo aiemmin, siitä oli yksi ratas pompsahtanut paikoiltaan, nyt on pysynyt ajassa jo neljä päivää.
Kiitoksia vaan kaikille neuvoista.
Kellon sain pelaamaan jo aiemmin, siitä oli yksi ratas pompsahtanut paikoiltaan, nyt on pysynyt ajassa jo neljä päivää.
Kiitoksia vaan kaikille neuvoista.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, liittimet osaa ensimmäisellä kerralla olla aika ilkeet...Kannattaa ihan ensimmäiseksi irroittaa se Turbo/APC mittarille menevä alipaineletku, se siellä eniten "kanittaa". Johtosarjoissa on sen verran ylimääräistä, että saa mittariston vähän paremmin esille. Näin ainakin omalla kohdalla kun polttimoita vaihdoin...Janza kirjoitti:jos vaan saan ne kaikki mittaritaulun liittimet vielä paikoilleen kun irroittaminenkin oli aika työn takana.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos se EDU on oikeasti sökö (epätodennäköistä), niin täältä löytyy automaattivaihteiselle sopiva EDU 3, jos päästään hinnasta sopuun. :-)Janza kirjoitti:No niin, nyt on mittaritaulu irroitettuna ja oikeassa olitte, kyllähän sieltä "EDU 3 A" löytyi ja kaikki kolme lamppua kärähtäneet eli saattaa jopa toimia uusilla lampuilla jos vaan saan ne kaikki mittaritaulun liittimet vielä paikoilleen kun irroittaminenkin oli aika työn takana.
(itselleni ei automaagitonnaria luultavastikaan ole ihan heti tulossa)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)