tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja latinki »

Etsiskelin kymmenisen sivua mutta eipä vastavaa oireyhtymää tullut vastaan.
2.0 lpt
Vm 97 stage 2 ( softa ja catbäkki)
Penkitetty ja säädetty n. 1bar

Toimi oikeen kivasti ennenkuin voimanpuute rupes vaivaamaan.
Tukkoisen oloinen, ei lähde vetämään kuten pitäisi.

W letkua käytettiin irti mutta ei havaittu vaikutusta pintakaasulla.
Mankku ja di vaihdettu.

Nyt Ahtomittaria käytettiin kiinni ja tulos oli että ahtaa pitkällä viiveellä 1.5bar
ja siitä putoo kiloon, vetää mutta niin ja näin.

Ei vie öljyä turbo päällisinpuolin ehjän näkönen.

Pesä halki? Putkitukossa ? Mihin tuo ylipaine viittaisi?

Ennen siis kulki tosi kepeästi ahtoi alhaalta, nyt tukkoinen ja vetämätön. 98 ja 95 okt käytetty.

T. Larry
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Ootko tarkastanut kaikki alipaineletkut? Liian löysällä jousella varustettu by pass teki ainaki mulla samanlaisen turboviiveen b202 tonnarissa. Kannattaa varmaan tarkistaa myös peruspaineet, kun noin ahdin piikkailee
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja latinki »

nii ja tuohon on asennettu dumppi eli kannattaisko vaihtaa / ostaa / lainata orkkis bybass?
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Uskaltaisin väittää että on intecooler levähtänyt eli kynnet antautuneet ja vuotaa ilmat pihalle. Jos cooleri on vaihdettu, niin jossakin letkussa vuoto.

Mitsun turbolla ko tilanteessa sai alkuperäisen turbomittarin tapaamaan bensamittarin viisaria :oops:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja latinki »

ei oo vaihdettu, kävikin mielessä mutta pidin epätonneköisenä kun muiden juttuja lueskelin.
täytyypä katella kuuleria.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Itseltä ääni takimmaiselle äänenvaimentimelle.. Itsellä oli vanhassa tonnarissa tukossa ja oli aika erikoinen sen vuoksi käytökseltään.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

itellä oli turbon pakopesä halki. Viivettä oli ja pientä piikkausta myös esiinty.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja latinki »

mites pakopesän halkeaminen, eroja kylmänä/kuumana ? voiko todentaa auton käydessä paikallaan vai antautuuko vasta kun on enemmän painetta päällä?
kyllä tuo vaikuttais painevuodolta kun se teho hukkuu heti alusta lähtien..
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

kato päälisin puolin eestä että onko hiushalkemaan jos ei niin taka puolelta sitten kurkkaus että onko halkemaan. Jos löytyy nii sitten turbo irti ja katselemaan onko sisäpuoli hukkaportille asti halennut.

http://i2.aijaa.com/b/00732/10722956.jpg
Tossa esimerkki miltä minulla näytti

Kyllä pientä tupsuttavaa vuoto ääntä kuulu vaikka dp oli kiini kunnolla.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja latinki »

päältä kattelin, ei näköhavaintoa eikä supsuttelua.

sitte cooleria ährämään ja liitoksia (jos ei auta niin putki irti ajelua)

sitte palataan asiaa
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja latinki »

voiko ajaa testilenkkiä jos ottaa bybassin irti / tulppaa sen ?
eli jos s tuo dumppi vuotaa niin senkin vois testata
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja NGpower »

latinki kirjoitti:voiko ajaa testilenkkiä jos ottaa bybassin irti / tulppaa sen ?
eli jos s tuo dumppi vuotaa niin senkin vois testata
Voi ajaa, ahdin vaan sakkaa kaasua nostaessa koska ahtopaine poistuu imusiipien läpi eikä bypassin kautta. Mutta siis kyllä tuolla tyylillä voi testata vuotaako venttiili, tulppaa myös se alipaine letku niin ei jää imuvuotoa :)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

NGpower kirjoitti:
latinki kirjoitti:voiko ajaa testilenkkiä jos ottaa bybassin irti / tulppaa sen ?
eli jos s tuo dumppi vuotaa niin senkin vois testata
Voi ajaa, ahdin vaan sakkaa kaasua nostaessa koska ahtopaine poistuu imusiipien läpi eikä bypassin kautta.
Tulee ainakin kunnon ralliäänet 8)
SAAB 9-5 Aero -05
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja NGpower »

http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E

Joo tältähän se alkaa likimain kuulostamaan :D
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa

Viesti Kirjoittaja latinki »

hei jätkät onko kaikissa turbotonnareissa sama by bass vena?
eli -90 cc 2.0t vs -97 2.0t?
olis tossa cc:n bybass ni vois kokeilla sen tohon dumpin tilalle ens hätää. tai sitte vaa ajaa tulpattuna wuuutshhhh!
Vastaa Viestiin