tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
Etsiskelin kymmenisen sivua mutta eipä vastavaa oireyhtymää tullut vastaan.
2.0 lpt
Vm 97 stage 2 ( softa ja catbäkki)
Penkitetty ja säädetty n. 1bar
Toimi oikeen kivasti ennenkuin voimanpuute rupes vaivaamaan.
Tukkoisen oloinen, ei lähde vetämään kuten pitäisi.
W letkua käytettiin irti mutta ei havaittu vaikutusta pintakaasulla.
Mankku ja di vaihdettu.
Nyt Ahtomittaria käytettiin kiinni ja tulos oli että ahtaa pitkällä viiveellä 1.5bar
ja siitä putoo kiloon, vetää mutta niin ja näin.
Ei vie öljyä turbo päällisinpuolin ehjän näkönen.
Pesä halki? Putkitukossa ? Mihin tuo ylipaine viittaisi?
Ennen siis kulki tosi kepeästi ahtoi alhaalta, nyt tukkoinen ja vetämätön. 98 ja 95 okt käytetty.
T. Larry
2.0 lpt
Vm 97 stage 2 ( softa ja catbäkki)
Penkitetty ja säädetty n. 1bar
Toimi oikeen kivasti ennenkuin voimanpuute rupes vaivaamaan.
Tukkoisen oloinen, ei lähde vetämään kuten pitäisi.
W letkua käytettiin irti mutta ei havaittu vaikutusta pintakaasulla.
Mankku ja di vaihdettu.
Nyt Ahtomittaria käytettiin kiinni ja tulos oli että ahtaa pitkällä viiveellä 1.5bar
ja siitä putoo kiloon, vetää mutta niin ja näin.
Ei vie öljyä turbo päällisinpuolin ehjän näkönen.
Pesä halki? Putkitukossa ? Mihin tuo ylipaine viittaisi?
Ennen siis kulki tosi kepeästi ahtoi alhaalta, nyt tukkoinen ja vetämätön. 98 ja 95 okt käytetty.
T. Larry
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
Ootko tarkastanut kaikki alipaineletkut? Liian löysällä jousella varustettu by pass teki ainaki mulla samanlaisen turboviiveen b202 tonnarissa. Kannattaa varmaan tarkistaa myös peruspaineet, kun noin ahdin piikkailee
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
nii ja tuohon on asennettu dumppi eli kannattaisko vaihtaa / ostaa / lainata orkkis bybass?
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
Uskaltaisin väittää että on intecooler levähtänyt eli kynnet antautuneet ja vuotaa ilmat pihalle. Jos cooleri on vaihdettu, niin jossakin letkussa vuoto.
Mitsun turbolla ko tilanteessa sai alkuperäisen turbomittarin tapaamaan bensamittarin viisaria
Mitsun turbolla ko tilanteessa sai alkuperäisen turbomittarin tapaamaan bensamittarin viisaria
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
ei oo vaihdettu, kävikin mielessä mutta pidin epätonneköisenä kun muiden juttuja lueskelin.
täytyypä katella kuuleria.
täytyypä katella kuuleria.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
Itseltä ääni takimmaiselle äänenvaimentimelle.. Itsellä oli vanhassa tonnarissa tukossa ja oli aika erikoinen sen vuoksi käytökseltään.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
itellä oli turbon pakopesä halki. Viivettä oli ja pientä piikkausta myös esiinty.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
mites pakopesän halkeaminen, eroja kylmänä/kuumana ? voiko todentaa auton käydessä paikallaan vai antautuuko vasta kun on enemmän painetta päällä?
kyllä tuo vaikuttais painevuodolta kun se teho hukkuu heti alusta lähtien..
kyllä tuo vaikuttais painevuodolta kun se teho hukkuu heti alusta lähtien..
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
kato päälisin puolin eestä että onko hiushalkemaan jos ei niin taka puolelta sitten kurkkaus että onko halkemaan. Jos löytyy nii sitten turbo irti ja katselemaan onko sisäpuoli hukkaportille asti halennut.
http://i2.aijaa.com/b/00732/10722956.jpg
Tossa esimerkki miltä minulla näytti
Kyllä pientä tupsuttavaa vuoto ääntä kuulu vaikka dp oli kiini kunnolla.
http://i2.aijaa.com/b/00732/10722956.jpg
Tossa esimerkki miltä minulla näytti
Kyllä pientä tupsuttavaa vuoto ääntä kuulu vaikka dp oli kiini kunnolla.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
päältä kattelin, ei näköhavaintoa eikä supsuttelua.
sitte cooleria ährämään ja liitoksia (jos ei auta niin putki irti ajelua)
sitte palataan asiaa
sitte cooleria ährämään ja liitoksia (jos ei auta niin putki irti ajelua)
sitte palataan asiaa
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
voiko ajaa testilenkkiä jos ottaa bybassin irti / tulppaa sen ?
eli jos s tuo dumppi vuotaa niin senkin vois testata
eli jos s tuo dumppi vuotaa niin senkin vois testata
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
Voi ajaa, ahdin vaan sakkaa kaasua nostaessa koska ahtopaine poistuu imusiipien läpi eikä bypassin kautta. Mutta siis kyllä tuolla tyylillä voi testata vuotaako venttiili, tulppaa myös se alipaine letku niin ei jää imuvuotoalatinki kirjoitti:voiko ajaa testilenkkiä jos ottaa bybassin irti / tulppaa sen ?
eli jos s tuo dumppi vuotaa niin senkin vois testata
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
Tulee ainakin kunnon ralliäänetNGpower kirjoitti:Voi ajaa, ahdin vaan sakkaa kaasua nostaessa koska ahtopaine poistuu imusiipien läpi eikä bypassin kautta.latinki kirjoitti:voiko ajaa testilenkkiä jos ottaa bybassin irti / tulppaa sen ?
eli jos s tuo dumppi vuotaa niin senkin vois testata
SAAB 9-5 Aero -05
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: tukkoinen, ahtaa viiveellä ja liikaa
hei jätkät onko kaikissa turbotonnareissa sama by bass vena?
eli -90 cc 2.0t vs -97 2.0t?
olis tossa cc:n bybass ni vois kokeilla sen tohon dumpin tilalle ens hätää. tai sitte vaa ajaa tulpattuna wuuutshhhh!
eli -90 cc 2.0t vs -97 2.0t?
olis tossa cc:n bybass ni vois kokeilla sen tohon dumpin tilalle ens hätää. tai sitte vaa ajaa tulpattuna wuuutshhhh!