Ikkunat huuruuntuu?
Ikkunat huuruuntuu?
Mikä on vikana kun ilmastoinnin laittaa 19 tai lämpimämpään, niin ikkunat menee huuruun? Raitisilmasuodatin on vaihdettu, ei tuntunu vaikuttavan. Kuinka ylös lämpömittarin viisarin pitäs nousta normaalilämmöllä? Tossa ei oo tainnu ikinä nousta tonne puoleenväliin. Näkeekö jostain ottaako se ilman sisältä vaiko ulkoa?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
Re: Ikkunat huuruuntuu?
Mulla lakkas huuruuntuminen ku vaihto lämppärin kennon. Muoviset päädyt oli alkanu vuotaan. Kohtuullisen kypsä homma vaihtaa. Nyt onkari kirjoitti:Mikä on vikana kun ilmastoinnin laittaa 19 tai lämpimämpään, niin ikkunat menee huuruun?
kiinni Nissens kuparikenno ja lämmintä ainakin piisaa.
Jotain vähän päältä 100e. Motonetkin kauppaa jotain kennoo 88e.kari kirjoitti:Paljokos tollanen kuparikenno maksaa?
Tässä kuva Nissens kennosta:
http://img.eautopartscatalog.com/live/R300087402NSS.JPG
Tosta lämpömittarista ja sen neulasta. ProCarServicen Riku sanoi, että tänä vuonna on parista tuontitonnarista vaihdettu termari ja anturi. Munkin 9-3:n tuontiSaabin laahaava lämpömittari nousi puoleenväliin kun vaihdettiin nuo vempulat perjantaina.[/b]
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Oman Lederhosentuontitonnarin 2.3 CSE ´95 ikkunat ei onneksi huurru vielä (? ) ...termarit ja anturit meni vaihtoon sähkövammoja paikantaessa (katso lead: Tonnari ja sähkövammat) eli Riku on oikeilla jäljillä.
Lämpömittari näyttää sekin vain 1/4-skaalasta...kait se sitten on kuitenkin normaalia, lämpöä piisaa. Ootellaan kunnon talvea ja palataan...
ACC onkin metka kapistus. Ohjelmointi vaatii keskittymistä Itse tulkkasin ainakin ohjeklirjasta että kaikki asetukset voi ohjelmoida käynnistymään kuinka haluaa. Edellisen omistajan asetukset minun ACC:ssä kun käynnistän kylmänä: takalasin lämppäri päälle, tuulilasi+sivuikkunapuhallus, 19C, takasivulasipuhallus päälle. Jonkin sumean lämpötilalogiikan mukaan kaikki sammuilee aikanaan....paitsi puhallus menee pienemmälle.
Voin opastaa ACC:n asetuksissa jos tarvis, mutta vain oma ohjekirja handussa ei sitä ohjelmointia hullu (-kaan)?opi ulkoa...
Lämpömittari näyttää sekin vain 1/4-skaalasta...kait se sitten on kuitenkin normaalia, lämpöä piisaa. Ootellaan kunnon talvea ja palataan...
ACC onkin metka kapistus. Ohjelmointi vaatii keskittymistä Itse tulkkasin ainakin ohjeklirjasta että kaikki asetukset voi ohjelmoida käynnistymään kuinka haluaa. Edellisen omistajan asetukset minun ACC:ssä kun käynnistän kylmänä: takalasin lämppäri päälle, tuulilasi+sivuikkunapuhallus, 19C, takasivulasipuhallus päälle. Jonkin sumean lämpötilalogiikan mukaan kaikki sammuilee aikanaan....paitsi puhallus menee pienemmälle.
Voin opastaa ACC:n asetuksissa jos tarvis, mutta vain oma ohjekirja handussa ei sitä ohjelmointia hullu (-kaan)?opi ulkoa...
Omastani (tuonti myös, mutta saksa) korjasin nuokkuvan lämpömittarin keskiviikkona vaihtamalla termostaatin!! Vika oli myös ostaessani auton, mutta kun on itsepäinen ja hyllyssä sattu lojumaan tommonen halpa termari niin heitin sen tilalle ja toimi pari kertaa
Nyt laadukkaampi ollu keskiviikosta asti kiinni ja hyvältä näyttää
Muutama vuosi sitten huomasin saman myös faijan autossa, mut se halppis termari vaan nuokahti 20 asteen pakkasilla, kyllä v.....
Onk muuten jollain tietoo tietoo on ensimmäisen kehitysversion ACC:stä saako siinä käsin laitettu puhallin nopeuden esim. 1 ja 2 välille Automaatillahan menee..... ja entäs nää ilmansuuntaus valinnat.... en ainakaan olis huomannut että olis jääny esim. heat ja floor väliin ikinä. Siinä kyllä näyttäs olevan ledi mut saako niitä siihen....
T:9000 T -89
Nyt laadukkaampi ollu keskiviikosta asti kiinni ja hyvältä näyttää
Muutama vuosi sitten huomasin saman myös faijan autossa, mut se halppis termari vaan nuokahti 20 asteen pakkasilla, kyllä v.....
Onk muuten jollain tietoo tietoo on ensimmäisen kehitysversion ACC:stä saako siinä käsin laitettu puhallin nopeuden esim. 1 ja 2 välille Automaatillahan menee..... ja entäs nää ilmansuuntaus valinnat.... en ainakaan olis huomannut että olis jääny esim. heat ja floor väliin ikinä. Siinä kyllä näyttäs olevan ledi mut saako niitä siihen....
T:9000 T -89
Eipä nouse omassanikaan tonnarissa lämpömittari milloinkaan ees puoleenväliin. Joskus viisarin lukema tipahtelee alaspäin aika hassusti. Syksyllä vaihdoin ensin termarin, ajattelin että sillä korjaantuu. Eip korjaantunut. Sitten vaihdoin anturin. Eipä korjaantunut. Nyt annan olla, mittarin korjaaminen taitaisi olla seuraava vaihtoehto.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Tuossa lämpömittariongelmassa termari harvoin on syypää. Termostaatti kun hajoaa niin se yleensä nassahtaa ensiksi täysin kiinni hetkeksi ja sitten jumahtaa täysin auki asentoon... auto ei sitten, varsinkin talvikeleillä, tahdo lämmitä oikein millään edes niin paljoa että mittari värähtäisi edes vähän.
Tonnarin lämpömittareissa ongelma on anturi, mittauspiirin regulaattori tai mittauspiirin maadoitus. Vanhemmissa piiri maadottaa anturin kautta (anturille tulee vain yksi johto), uudemmissa jossain muualla (anturille tulee kaksi johtoa).
Itsellä mittarin toimii vajaalla skaalalla regun vuoksi, mutta regun sijainti on mysteeri ja en ole viitsinyt räjäyttää kojelautaa pelkästään sen vuoksi... ehkä pitäisi ennen kuin tulee tilanne jonka jälkeen voi vain todeta että olisi se ollut kiva kun lämpömittari olisi toiminut.
Omassa tonnarissani oli myyjän kanssa puhe että korjaavat mittarin ennen kuin otan auton vastaan. Oli talvipakkaset ja mittarin toimintaa oli siten vaikea todentaa. Merkkiliikkeen älypäät asentajat olivat sitten päätellet suunnattomalla ammattitaidollaan että kun neula ei nouse niin vika on termarissa ja vaihtaneet 92deg termarin että nousisi edes vähän. Vajaaälyisenkin pitäisi ymmärtää että todellinen vika ei varmasti korjaannu sillä että laitetaan vääränlainen osa jolla saadaan kone käymään liian kuumana. Onneksi osasin epäillä temppua ja vaihdoin oikean termarin ennen kesäkuumia.
-J-
Tonnarin lämpömittareissa ongelma on anturi, mittauspiirin regulaattori tai mittauspiirin maadoitus. Vanhemmissa piiri maadottaa anturin kautta (anturille tulee vain yksi johto), uudemmissa jossain muualla (anturille tulee kaksi johtoa).
Itsellä mittarin toimii vajaalla skaalalla regun vuoksi, mutta regun sijainti on mysteeri ja en ole viitsinyt räjäyttää kojelautaa pelkästään sen vuoksi... ehkä pitäisi ennen kuin tulee tilanne jonka jälkeen voi vain todeta että olisi se ollut kiva kun lämpömittari olisi toiminut.
Omassa tonnarissani oli myyjän kanssa puhe että korjaavat mittarin ennen kuin otan auton vastaan. Oli talvipakkaset ja mittarin toimintaa oli siten vaikea todentaa. Merkkiliikkeen älypäät asentajat olivat sitten päätellet suunnattomalla ammattitaidollaan että kun neula ei nouse niin vika on termarissa ja vaihtaneet 92deg termarin että nousisi edes vähän. Vajaaälyisenkin pitäisi ymmärtää että todellinen vika ei varmasti korjaannu sillä että laitetaan vääränlainen osa jolla saadaan kone käymään liian kuumana. Onneksi osasin epäillä temppua ja vaihdoin oikean termarin ennen kesäkuumia.
-J-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tätä lämpömittarin näyttämää olen itsekin pohtinut. Luottamus koko mittariin on ollut heikko sen jälkeen, kun jo autojen taivaaseen siirtynyt -83 T8 poltti kansipahvin lähinnä väärin näyttävän mittarin/oman laiskuuden vuoksi (eli nesteet vuoti, en tarkistanu niiden määrää tarpeeksi usein-> kansipahvi paloi. Mittari näytti pääsääntöisesti että homma OK).
Eli olen mietiskellyt kunnon numeronäytöllä varustetun mittarin asennusta tonnariin, mutta anturin hommaaminen ja sille sopivan asennuspaikan keksiminen on vielä "hieman " vaiheessa. Toistaiseksi auton oma mittari tuntuu käyttäytyvän oikein, eli lämmöt nousee yli puolenvälin, termostaatti aukeaa, neula laskee alle puolenvälin, sitten sahaillaan sitä väliä pariin kertaan, kunnes homma vakiintuu matka-ajossa "normaaliin" (eli neula sojoittaa kello yhdeksään). Mutta kuten sanottua, luottamukseni mittariin on horjuva, ja selkeä näyttämä nesteen oikeasta lämpötilasta toisi kummasti mielenrauhaa...
Eli olen mietiskellyt kunnon numeronäytöllä varustetun mittarin asennusta tonnariin, mutta anturin hommaaminen ja sille sopivan asennuspaikan keksiminen on vielä "hieman " vaiheessa. Toistaiseksi auton oma mittari tuntuu käyttäytyvän oikein, eli lämmöt nousee yli puolenvälin, termostaatti aukeaa, neula laskee alle puolenvälin, sitten sahaillaan sitä väliä pariin kertaan, kunnes homma vakiintuu matka-ajossa "normaaliin" (eli neula sojoittaa kello yhdeksään). Mutta kuten sanottua, luottamukseni mittariin on horjuva, ja selkeä näyttämä nesteen oikeasta lämpötilasta toisi kummasti mielenrauhaa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Valtavirrasta poiketen oman tonnarin lämpömittari kipuaa turhankin korkealle. Kymäkäynnistyksen jälkeen neula nousee n. 5km:n ajon jälkeen 3/4, jolloin kabiiniin pöllähtää lievä glygolin aromi. Heti tämän perään aukeaa termari ja lämmöt putoaa karvan alle puolenvälin.
Kaupunkiajossa ja paikallaan käydessä mittari pysyttelee jatkuvasti 3/4 kieppeillä, liekö turhan lämmin termari..
Tuo glygolin pöllähtäminen taitaa ennakoida lämpökennon vaihtoa . Ei taatusti ole mukava homma vaihtaa.
Kaupunkiajossa ja paikallaan käydessä mittari pysyttelee jatkuvasti 3/4 kieppeillä, liekö turhan lämmin termari..
Tuo glygolin pöllähtäminen taitaa ennakoida lämpökennon vaihtoa . Ei taatusti ole mukava homma vaihtaa.
Foxbody turbo
Elikkäs jos näin on niin mulla on häikkää maadotuksessa... ttu... ja regua olen syyttänyt ja perustellut itselleni ettei tarvi korjata kun ei tiedä missä se onRegulaattori lymyilee mittaristossa. Se regu hoitaa koko mittariston jännitteiden säätämisen ja samallahan se antaa myös antureille sähkön.
-J-