pakoputki irti turbolta
pakoputki irti turbolta
Vinkkejä otetaan vastaan miten saa helposti ja suhkot vähällä purkamisella turbolta pakoputken irti? Näkyy putki vuotavan siitä liitoksesta niin pitäisi kiristää/irroittaa ja kenties laittaa siihen jotain mönjää väliin? Ehdotuksia miten saa tuon vuodon tukittua!
Pultit näytti aika ruosteisilta... montako pulttia/mutteria siinä muuten on? 2 ainakin oli näkyvillä
9000 CDE 2.0t
Pultit näytti aika ruosteisilta... montako pulttia/mutteria siinä muuten on? 2 ainakin oli näkyvillä
9000 CDE 2.0t
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: pakoputki irti turbolta
3-pulttinen kiinnitys vakiona. Vaatii aikalailla kikkailua saada irti, mutta releet paikallaan pitäisi saada irti hienosti ilman muiden komponenttien irrottelua. Kolmas pulttihan on siinä alkukäyrän alla. Jos pystyy lämppäämään yhtään niin auttaa, muuten nitkuttelemalla ja perusvoiteilla. Nimimerkillä pakosarjan numerosarja palaneena kyynärvarteen voin sanoa, että anna jäähtyä kunnolla ennenkuin alat irrottamaan.
Voisin melkein vannoa että jos sieltä vuotaa turbon ja dp:n välistä, niin uutta downpipea ettimään..
Voisin melkein vannoa että jos sieltä vuotaa turbon ja dp:n välistä, niin uutta downpipea ettimään..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: pakoputki irti turbolta
eikös tuo DP ole se etuputki? ja tuossa mallissa on katti siinä etuputkessa ja sehän maksaa ihan vitusti
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
timpetti kirjoitti:3-pulttinen kiinnitys vakiona. Vaatii aikalailla kikkailua saada irti, mutta releet paikallaan pitäisi saada irti hienosti ilman muiden komponenttien irrottelua. Kolmas pulttihan on siinä alkukäyrän alla. Jos pystyy lämppäämään yhtään niin auttaa, muuten nitkuttelemalla ja perusvoiteilla. Nimimerkillä pakosarjan numerosarja palaneena kyynärvarteen voin sanoa, että anna jäähtyä kunnolla ennenkuin alat irrottamaan.
Voisin melkein vannoa että jos sieltä vuotaa turbon ja dp:n välistä, niin uutta downpipea ettimään..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: pakoputki irti turbolta
DP=downpipe=etuputki joka lähtee turbolta.
Nyt jos haluaa, niin voi tehdä ihan fiksun ratkaisun ja ostaa 3" DP:n halkaisijaltaan (200-300e) ja siihen perään kisakatin(~90e).
Sillä päässee halvimmalla ja viritystäkin tapahtuu siinä sivussa niinkuin vahingossa..
Nyt jos haluaa, niin voi tehdä ihan fiksun ratkaisun ja ostaa 3" DP:n halkaisijaltaan (200-300e) ja siihen perään kisakatin(~90e).
Sillä päässee halvimmalla ja viritystäkin tapahtuu siinä sivussa niinkuin vahingossa..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: pakoputki irti turbolta
Lyhyellä 13mm räikkälenkillä irtos naurettavan helposti, kun eilen rassasin kaks down paippia irti.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Re: pakoputki irti turbolta
Eipä ole varaa tällähetkellä ostella tuommosia
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=45-0165 mikähän tuo mahtaa olla
mikähän noista motonetin DB käy tonnariin kun mulla tulee yhellä putkella turbolta
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=45-0165 mikähän tuo mahtaa olla
mikähän noista motonetin DB käy tonnariin kun mulla tulee yhellä putkella turbolta
timpetti kirjoitti:DP=downpipe=etuputki joka lähtee turbolta.
Nyt jos haluaa, niin voi tehdä ihan fiksun ratkaisun ja ostaa 3" DP:n halkaisijaltaan (200-300e) ja siihen perään kisakatin(~90e).
Sillä päässee halvimmalla ja viritystäkin tapahtuu siinä sivussa niinkuin vahingossa..
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: pakoputki irti turbolta
Tuota. Tuolla se avas mulle ainakin jonkin bemarin klemmarin?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: pakoputki irti turbolta
niimpä näkyy.. minkähän helvetin takia se oli sitten tuolla saabin pakoputki listassa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
timpetti kirjoitti:Tuota. Tuolla se avas mulle ainakin jonkin bemarin klemmarin?
Re: pakoputki irti turbolta
Samankokoinen klemmari todennäköisesti käy Saabiinkin, mutta sillä ei varsinaisesti ole mitään tekemistä downpipen kanssa. http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 5&car=9000 DP kuvassaPöhkis kirjoitti:niimpä näkyy.. minkähän helvetin takia se oli sitten tuolla saabin pakoputki listassa![]()
timpetti kirjoitti:Tuota. Tuolla se avas mulle ainakin jonkin bemarin klemmarin?
SAAB 9-5 Aero -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: pakoputki irti turbolta
ota se dp:n liitos auki ja putsaa se hyvin vaikka teräsharjalla.kiristä tasaisesti kiinni ja testaa. Näin auttoi itsellä aikanaan.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: pakoputki irti turbolta
pitääpä kokeilla tuota tässä joku viikonloppu ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kiitokset vinkeistä kaikille, katsotaan mikä oli lopputulos
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kiitokset vinkeistä kaikille, katsotaan mikä oli lopputulos
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
jannevillepetteri kirjoitti:ota se dp:n liitos auki ja putsaa se hyvin vaikka teräsharjalla.kiristä tasaisesti kiinni ja testaa. Näin auttoi itsellä aikanaan.