9000 hälyjen poisto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

9000 hälyjen poisto

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Moi!

Mulla on sellanen ongelma tuon ´89-mallin jenkkitonnarin kanssa, että auton varashälytin huutaa ihan omia aikojaan, joskus jopa kesken ajon alkaa huikkimaan....

Eli auton ikkunoissa lukee SAAB ANTITHEFT SYSTEM, eikä hälyyn ole mitään kaukosäädintä. Edellinen omistaja sanoi että kytkeytyy päälle/pois kuskin oven lukosta, samalla kun kääntää avaimella??? Saattaapi olla, mutta ainakin hälyn ledi siinä kuskin kaiutinritilässä vilkkuu tasasesti myös kun auto käynnissä.

Toisinaan, kun auton jättää parkkiin ja lukitsee ovet, kaikki on ok mutta 2-3 tunnin päästä häly alkaa yhtäkkiä huutaa. Loppuu kun käy avaamassa oven avaimella, mutta ledi jää silti vilkkumaan. Tuo omia aikojaan huutaminen "hiukan" häiritsee kun asun rivitalossa jossa herää mutkin kun vain minä, keskellä yötä.....

Nyt olen pitänyt auton katoksessa öisin, laittamatta ovia lainkaan lukkoon. Eikä sen väliä, muuten kuin et olisi kiva joskus lukitakkin kun ei ole koko ajan "silmän alla"....

Kaipaisin siis neuvoa, että miten ihmeessä noin turha värkki poistetaan kokonaan käytöstä? Ei sille ole täälläpäin tarvetta, kukaan päätänsä käännä vaikka huutaakin.
Jokin helppo konsti, sireenit ja muut saa toki jäädä autoon mutta ilman mitään toimintoja.....

Kiitoksia jo etukäteen..... 8)

Timppa
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: 9000 hälyjen poisto

Viesti Kirjoittaja sarka »

Hälyn boksi vänkärin jalkatilasta irti - sijaitsee ihan oikeassa reunassa peltitelineessä. Oranssi tai musta boksi. Ei tartte irroittaa kuin se vänkärin jalkatilan yläpuolinen verhoilupahvi, että pääsee käsiksi.

Itsellä oli ihan samaa vikaa, säätö peiliä rämpyttelemällä auttoi jonkin verran, mutta jopa vanha sisätilanlämmitin sai hälytyksen päälle.Pitäs varmaan kesällä taas koittaa kunnostaa tuota...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Vastaa Viestiin