Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Pari viikkoa sitten armas Saappaani 2.0t vm.-97 teki temput ja pamautti ahtopaineet 1.2bar ja kulki niin pirusti :D ja nyt tämä aina silloin tällöin tekee saman ja mistä tämä mahtaa johtua? Ja vielä semmoista että paljonko tuon matalapaineisen kansi kestää ahtojen nostelua, eli milloin alkaa paikat hajoilla? Kun haaveena olisi kesällä nostaa tehoja jonkin verran
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos kyseessä on matalapainemalli ilman ahtopainetta ohjaavaa magneettiventtiiliä niin ei tule mieleen kuin kiinni jumitteleva hukkaporti.
Jos taas löytyy magneetiventtiili niin siinä syypää.

Konehan kestää hyväkuntoisena ihmettelemättä 400hp kunhan ilmaa ja palavaa nestettä tarjoillaan riittävästi. Vanhat kansipahvit ja kuluneet koneiston osat sitten asettaa käytännössä kestävyysrajan johonkin, stg1-3 virit kyllä yleisesti pelaa reilusti ajetuillakin koneilla koska tehojen käyttö on suurimmalta osin hetkellistä. Lentokenttävedot vanhoilla ratsuilla ilman tarkastuksia on kyllä motorsporttia parhaimmillaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

juu autohan on juuri tämä matalapaineinen ja magneettivenaa ei ole...elikkäs tallipäivä tiedossa ja hukkista verryttelemään :) ja koneenkin pitäisi olla kunnossa eli sen puolesta pitäisi siis kestää. Tosin lootahan siitä sitten ensimmäisenä antautuu mutta itseäänhän siitä vain voi sitten syyttää, kukaan ei tähän pakota :lol:
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

eiks vakio softassa tule fuelcutti vastaan jo 1,2bar ahdoilla? Jotain 0.6bar kohdalla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja 009baas »

ei ne lootat pauku kovin helposti ellei anna sikaa, tai pistele vaihteita päälle ilman kytkintä (synkat)..500nm kestää mukisematta.

TAI PAKKIA PÄÄLLE VAUHDISSA :lol:
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
aitosaabisti
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2013 22:51
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja aitosaabisti »

Sitä minäkin olen ihmetellyt mitä nyt foorumilta lukenut tuosta fuel cutista... ja auton PITÄISI olla vakio ja silti vetää täysillä oli paineet melkeempä mitä tahansa. Ja joo autoa ei ole tarkoitus rääkätä mutta eihän sitä koskaan tiedä..... :twisted:
Saab 9000cs 2.0t 1997
Saab 9000cse 2.3T 1996 (ex)
Saab 900 2.0 1990
Saab 9-5 vector 2.3tA 2008
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

009baas kirjoitti:ei ne lootat pauku kovin helposti ellei anna sikaa, tai pistele vaihteita päälle ilman kytkintä (synkat)..500nm kestää mukisematta.

TAI PAKKIA PÄÄLLE VAUHDISSA :lol:
Kestää sopivalla välikaasulla heittää, samoin myös sikaa kestää (kumin polttoa suljetulla alueella) ihan yllättävän hyvin. Tosin itellä kokemuksia vain vajaatehoisista tonnareista, mitä sitä nuoruusvuosina tuli harrastettua. :mrgreen:

e. siis pakkia päälle vauhdissa ei varmaan kestä :lol:
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Ahtopaineiden heittelystä ja paineiden kestosta?

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

009baas kirjoitti:ei ne lootat pauku kovin helposti ellei anna sikaa, tai pistele vaihteita päälle ilman kytkintä (synkat)..500nm kestää mukisematta.

TAI PAKKIA PÄÄLLE VAUHDISSA :lol:
Pakko heittää stooria tähän.....


Isäpapalla oli taannoin 9000 CD mallia 1994. Oli normi 2.0i ja manuaali tokikin, ajettu tuolloin noin 100tkm. Isällä oli tapana napsutella sitä pakkilukkorengasta ajellessaan.
Ja kuinka ollakaan, kerran kun hän meinasi lähteä ohittamaan rekkaa niin se rengashan sitten epähuomiossa oli yläasennossa sillä seurauksella, että noin 80 kmh vauhdista nelosen sijasta menikin vauhdikkaasti pakki silmään. Kummaa kyllä, tästä selvittiin pelkillä pakin rattaiden ja synkrojen vaihdolla, ja operaatio maksoi muistaakseni noin 1800 markkaa. Kone kuulemma "hiukan ryntäsi....."

Ei napsutellut pakkilukkoa sen jälkeen, mutta kilometrejä eri saabeilla on hänellä mittarissa jo yli 2 miljoonaa, ja lisää tulee koko ajan.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Vastaa Viestiin