Tonnisen luistonesto onkelmia.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Rokkis81 kirjoitti:Ei ole ratkennut. kiireitten takia en ole kerenny viime aikoina perehtyä koko projektiin.
Jos ensi viikolla on joku ilta aikaa niin voitaisiin vielä kerran kokeilla kalibrointia.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Rokkis81
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Marras 15, 2009 18:36

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja Rokkis81 »

Joo pirauttele. tarviaako mitn hommata ??
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tämäkin probleema lopulta ratkaistu. Hommahan kiikasti niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin toisesta etupyörästä puuttui abs-anturi kokonaan. Monimutkaiseksi asian teki se, että ensimmäisillä kalibrointiyrityksillä abs ei antanut minkäänsorttista vikakoodia puuttuvasta anturista.

Eli nyt tuossa autossa pitäisi kaikenjärjen mukaan olla tcs-ongelmat toistaiseksi ohitse. Niin paljon on vaihdettu joko kokonaan uutta tai toimivaksi todettua osaa.

Nyt pääseekin keskittymään oman auton tcs-ongelmiin. Läppäkotelon mankkuvena vuotaa ja uusi on tulossa. Venttiilin vaihdon jälkeen kalibrointi niin eiköhän sekin tokene.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja ilzu »

suorsa kirjoitti:Tämäkin probleema lopulta ratkaistu. Hommahan kiikasti niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin toisesta etupyörästä puuttui abs-anturi kokonaan. Monimutkaiseksi asian teki se, että ensimmäisillä kalibrointiyrityksillä abs ei antanut minkäänsorttista vikakoodia puuttuvasta anturista.

Eli nyt tuossa autossa pitäisi kaikenjärjen mukaan olla tcs-ongelmat toistaiseksi ohitse. Niin paljon on vaihdettu joko kokonaan uutta tai toimivaksi todettua osaa.

Nyt pääseekin keskittymään oman auton tcs-ongelmiin. Läppäkotelon mankkuvena vuotaa ja uusi on tulossa. Venttiilin vaihdon jälkeen kalibrointi niin eiköhän sekin tokene.
Ei tuo paljon manattu TCS ole paljon häirinnyt; päinvastoin hyvin pääsi jouluna umpihanki-ohituskaistaa.
Omassa autossa naksuttaa TCS:n relettä aina kun rattia kääntää. Vuosi sitten korjaantui sillä, että otin anturin irti vasemmalta, putsasin ja laitoin takaisin.

Tähän vielä opettavainen tarina ABS:stä: lankomiehen Sisu-rekassa ABS:n valo oli palanut jo vuosikaudet. Just ennen joulua oli vika löytynyt: anturin piuha oli ollut puristuksissa jo tehtaalta lähtiessä. Sitä vikaa oli erilaiset asiantuntijat etsineet n. 5 vuotta :)

Pieni epäilys noista piuhoista oman Saabin kohdalla myös :?
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Rokkis81
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Marras 15, 2009 18:36

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja Rokkis81 »

Kiitoksia Kimmolle taas kerran kun auttoi tuo murheellisen saabin kanssa. :D
Mijupa
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 13:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja Mijupa »

pevi kirjoitti:
Rokkis81 kirjoitti:
pevi kirjoitti:Jos menee vielä Limp-Home tilaan, niin ei ole tarpeeksi osia vaihdettu tai TCS:n letkut vuotaa. Jollei mene Limp-Home tilaan, niin vika on jossain muualla.

Tcs Letkut?? eli ne venttiileille menevät?
JEP rintapellin venttiilistä imusarjalle ja läppäkoteloon. Lokarin venttiili liittyy cruiseen. Haulla löytyy palstalta sivutolkulla asiaa.
Hei, tähän toivoisin hieman selvennyatä? Rintapeltiin tulee 3 letkua normaalisti.. Minulla siellä on paikoillaan vain 2 ja tcs valo pala... Kyselisinkin että mikä se kolmas letku on kun tosiaan vain imusarjalta menee venttiilille ja siit. Läppäkoteloon!

Kiitos jo etukäteen!
Mikko
Jäsen# 5674

9000 2.3t -90
BMW 320i Touring -02
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Rintapellin venttiilistä se kolmas, sähköliittimen vieressä oleva letkulähtö kuuluukin olla kytkettynä ulkoilmaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mijupa
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 13:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Tonnisen luistonesto onkelmia.

Viesti Kirjoittaja Mijupa »

jus kirjoitti:Rintapellin venttiilistä se kolmas, sähköliittimen vieressä oleva letkulähtö kuuluukin olla kytkettynä ulkoilmaan.
Okei kiitos!
Mistähän tuo sitten johtuu että tcs valo palaa ja auto sutii yms.. Mut absit toimIi normaalisti ja jarrut muutenkin... Voiskos olla niinkin yksinkertainen "vika" ettei vanha omistaja ole käynyt johdon nokassa kaasuläppäkotelon jälkeen? Kun vanha löytyi takakontista!
Jäsen# 5674

9000 2.3t -90
BMW 320i Touring -02
Vastaa Viestiin