Saab 9000i tarvitsee pitkän startin lämpimällä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JLP
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Maalis 25, 2010 18:21
Paikkakunta: Virrat
Viesti:

Saab 9000i tarvitsee pitkän startin lämpimällä?

Viesti Kirjoittaja JLP »

Miksi Saab 9000i vm.1989 tarvitsee lämpimillä ilmoilla monta pitkää starttia ennekuin käynnistyy. Tänään ei meinannut lähteä lainkaan. sitten kun käynnistyi vaivalloisesti ei ottanut kierroksia, vaan yritti sammua, kun kaasupolkimeen koski.
Kylmillä ilmoilla talvella starttaa, kun vähän avainta näyttää. Sama oire ilmeni jo viime kesänä. (Aikanaan kaasarivehkeet saattoivat tehdä näin, mutta ruisku???)

Muuten käy tasaisesti ja kauniisti ja tehot tuntuvat olevan paikallaan.

Mistä lähden vikaa etsimään?

Kyselee
Markku
marsor1@phpoint.fi
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: Saab 9000i tarvitsee pitkän startin lämpimällä?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Noilla käynnistymisoireilla mulla oli virtalukon pohja rikki. Maadoitusvikaa etsin myös niihin oireisiin. Jos autosi toimii normaalisti muuten kuin käynnistyksen jälkeen niin tuskin se sitten bensapumppukaan on.

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta minkähänlaiset oireet on jos se lokarin päällä oleva sytysboksi tai ilmamamssamittari on rikki? Tuon ikäisesssä vaparissa ei kai ole vielä suorasytytystä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9000i tarvitsee pitkän startin lämpimällä?

Viesti Kirjoittaja puu »

Lämpöanturissa vikaa? Luulee että kuumallakin on kylmä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin