Miksi Saab 9000i vm.1989 tarvitsee lämpimillä ilmoilla monta pitkää starttia ennekuin käynnistyy. Tänään ei meinannut lähteä lainkaan. sitten kun käynnistyi vaivalloisesti ei ottanut kierroksia, vaan yritti sammua, kun kaasupolkimeen koski.
Kylmillä ilmoilla talvella starttaa, kun vähän avainta näyttää. Sama oire ilmeni jo viime kesänä. (Aikanaan kaasarivehkeet saattoivat tehdä näin, mutta ruisku???)
Muuten käy tasaisesti ja kauniisti ja tehot tuntuvat olevan paikallaan.
Mistä lähden vikaa etsimään?
Kyselee
Markku
marsor1@phpoint.fi
Saab 9000i tarvitsee pitkän startin lämpimällä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Saab 9000i tarvitsee pitkän startin lämpimällä?
Noilla käynnistymisoireilla mulla oli virtalukon pohja rikki. Maadoitusvikaa etsin myös niihin oireisiin. Jos autosi toimii normaalisti muuten kuin käynnistyksen jälkeen niin tuskin se sitten bensapumppukaan on.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta minkähänlaiset oireet on jos se lokarin päällä oleva sytysboksi tai ilmamamssamittari on rikki? Tuon ikäisesssä vaparissa ei kai ole vielä suorasytytystä.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta minkähänlaiset oireet on jos se lokarin päällä oleva sytysboksi tai ilmamamssamittari on rikki? Tuon ikäisesssä vaparissa ei kai ole vielä suorasytytystä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Saab 9000i tarvitsee pitkän startin lämpimällä?
Lämpöanturissa vikaa? Luulee että kuumallakin on kylmä.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470