Mikäs näissä lukkopesien kunnostuksessa on päivän hintataso ja tekeekö joku tuollaisen Tampereella/Pirkanmaalla vai onko parempi postitella koko lukkopesä johonkin?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90RE85, 900S ´91,9000i ´96RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
marvi kirjoitti:Mikäs näissä lukkopesien kunnostuksessa on päivän hintataso ja tekeekö joku tuollaisen Tampereella/Pirkanmaalla vai onko parempi postitella koko lukkopesä johonkin?
sama kiinnostais tietää..mutta rauman lähimaastossa. Uuden lukkopatruunan jo löysin nyt vaat tarvitsisi sarjoittaa omalle avaimelle ja samalla uusia avain/avaimet.
Uskaltaako muuten suorittaa laitteiden testausta vielä kun ei ole patruunaa paikalla? kaikki muut ajoneston ja srs piuhat on paikallaan ja akun kenkä irti.
Saab 9-5 -99 2.3t -käyttis-
Mb S124 -95 OM606ST -projekti-
Itselläni kävi kuten muillakin, ensin hajosi virtalukon pohja ja samantien perään itse virtalukko.
Aiempaa foorumilta löytyy pistämättömän hyvä ohje sekä itse virtalukon että -pohjan irroittamiseen, joten molempien irroittaminen sujui (melkein) kuin Strömsössä.
Uusi pohja löytyi Motonetistä (~60€) ja lukon sai kunnostettuna Auto-Avaimesta päivässä takaisin (45€), joten koko homma kustansi vähän yli satasen (+ muutama työtunti).
Vaan miten voi 375000 km vaikuttaa noin pahasti virtalukkoonkin....
Mihin toimintoihin liittyy virtalukon pohjassa pinnit C ja C1 ? (voisko olla mittariston lampputesti? ) Nimittäin Motonetin tarvikevaraosasta nuo kaksi puuttuu. Originaalista on katkennut väkänen mihin palautusjousi vastaa.
9000CS 2,0tA sport MY98
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
Omasta tonnarista meni virtalukon pohja, joten ajattelin samalla käyttää virtalukon suutarilla haittojen uusinnassa. Joensuussa Prisman suutariliike teki virtalukon haittojen uusinnan hintaan 50e ja sain lukon takaisin päivän sisällä.
Saab 9-5 2.0t Vector wagon -06
Ex:Saab 9-5 2.0t SE wagon -01, Saab 9000 CS 2.0 -96
Pitäisiköhän tehdä jotain nyt vai...?
Elikkä ostin Saab 9000 -96vm ja muija lähti ensimmäistä kertaa vara-avaimella käymään kaupassa, pois lähtiessä ei saanut enää avainta kääntymään, vaan tulin paikalle ja 1 avain kääntyi virtalukossa heti ongelmitta. Virrat pois ja kokeilin uudestaan eipä kääntynytkään, puolen tunnin jälkeen sain sen vihdoin kääntymään. Tästä lähtien olen käyttänyt ainoastaan 1 avainta, joka toimii "suht" moitteettomasti. Ilmeisesti virtalukon pohja joskus autosta on uusittu, nyt kaipaisin neuvoja, jotta välttyisin lisä ikävyyksiltä.
Jos joku tietää mikä liike hoitaa näitä juttuja Mikkelin seudulla niin mainitkaa.
Kun saat lukkopesän pois (pohjaa ei tarvitse irroittaa), vie se lukkosepälle korjattavaksi. Pesään laitetaan uudet haitat yms. jonka jälkeen homma toimii taas kuin uutena. Itse tein tän homman viime syksynä ja kustannuksia tuli muistaakseni 60e paikkeilla.
Autolla VOI ajaa vaikka lukkopesä on pois, isolla ruuvarilla voi startata ja sammuttaa auton.