Mikä oikeastaan on BSR:n optflow filtteri( hässäkkä )

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Mikä oikeastaan on BSR:n optflow filtteri( hässäkkä )

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ajoittain on kummastuttanut BSR:n tarjoama optiflowfilter asennussarja. Mitenkä se on ajateltu kiinnittää ja mitä lisäetua se tuo vapaavirtaussuodattimen toimintaan?

Oheisessa linkissä kuva vekottimesta:

http://www.bsrab.se/products/n362/o16/
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sarjassamme samaa, kun madallat auton yrityksemme (alustafirma XX) madallussarjalla, nousee autosi teho aivan uusiin sfääreihin. Tähän täysin tieteteellisesti kiistämätön todiste on se, että kun autosi on 40mm matalamalla standardiin nähden, on sille myös enemmän kylmää ilmaa saatavilla, sillä täysin kiistämätön luonnonilmiö, eli faktahan on se, että LÄMMIN ilma nousee ylöspäin, jolloin kylmä ilma jää jää jokaisen madallusalustamme omaavan ikiomaksi oikeudeksi. Ja kaikkihan sen tietää, että mitä kylmepi ilma, sen enämpi tehoja!! Äläkä MISSÄÄN nimessä sorru kilpailevan yrityksen epämääräisen mainonnan uhriksi, sillä he eivät ole ottanueet huomioon ilmavirran lanminaarista Huygens-ilmiötä maanpinnalla, joka takaa juuri meidän konfiguraatioiolle parhaan mahdollisen teho/madallussuhteen, sillä tieteelliset laskelmamme ovat juuri tätä varten optimoidut! Ja Ferrarit puree pölyä!!! ELIKKÄ SIIS, PISTÄKÄÄ rahanne yrityksemme (OY Silmäänkusi AB) tilille, ja TAKAAMME yllä esitettyihin faktoihin vedoten totalitäärisen suvereniteetin kaikenlaisessa kilpailussa , ellei sitten vastustaja satu voittamaan. (jeah, never gonna häppen) Eli OTTAKAA YV:llä yhteyttä, LUPAAN muuttaa elämänne (tai ainakin pankkitilinne saldon)"
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Idea on sama kuin Green Twisterissä, ohjataan viileää imuilmaa kartiosuodattimelle ja eristetään kartiosuodatin moottoritilan lämpimistä osista.

Green Twister + imuletku on markkinoiden järkevimpiä toteutuksia, BSR Opti-Flow:n "suojapellit" on aika hyvä idea.

Itse voi rakentaa samanlaisia suojauksia kuin em esimerkeissä, koska avoin kartiosuodatin lämpimässä moottoritilassa ei ole paras mahdollinen ratkaisu.

---------------

Miksi kartiosuodatin asennetaan ?

A)
Tarpeeseen:
Kun vakion kotelon + sen imuputken/letkun max virtaama on saavutettu eli kun autoa on tarpeeksi muuten jo viritetty.

B)
Iloksi:
Paremmat imuäänet
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Mitenkä käytännössä tuo BSR kolmiopala tulee kiinni ja miten suodatin sitten kiinnitetään?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

pevi kirjoitti:Mitenkä käytännössä tuo BSR kolmiopala tulee kiinni ja miten suodatin sitten kiinnitetään?
Eikö tuo kolmiopala tule siihen reikään mistä vakiosuodatin sukeltaa sinne puskurin/lokarin sisälle ja suodatin tulee siten suunnilleen samaan paikkaan kuin missä se vakionakin on. Sillä lailla ainakin meikäläisen Saabissa oli vapaavirtaussuodatin asennettuna kun se minulle tuli ja BSR:n palikat siinä on... tosin vapaavirtaussuodatin hilppeineen on jo aikaa sitten muuttanut Koukkujärven jätteenkäsittelylaitokselle :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Vastaa Viestiin