EDU ja ulkolämpötila
EDU ja ulkolämpötila
Pari viime päivää EDU esitellyt ihmeellisiä lämpötiloja - Lukemat heitelleet +5 ja +10 ulkona, työpaikan lämpimässä tallissa lukema kohdallaan ja näytöstä ei ole vain miinusmerkki palanut
Sekoittaako tuo '94 mallisessa autossa ilmastoinnin toimintaa (Ei tosin pahemmin haitanne toistaiseksi kun kompressori valmiiksi särki) vai voiko tuon antaa temppuilla rauhassa?
Check oil level -toimintoa ei taida tämän ikäisessä olla?
Sekoittaako tuo '94 mallisessa autossa ilmastoinnin toimintaa (Ei tosin pahemmin haitanne toistaiseksi kun kompressori valmiiksi särki) vai voiko tuon antaa temppuilla rauhassa?
Check oil level -toimintoa ei taida tämän ikäisessä olla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: EDU ja ulkolämpötila
Kyllä on, ainakin omassa -92 mallissa se jo on, ja pienellä varauksella väittäisin, että taitaa löytyä kaikista EDU:lla varustetuista tonnareista...liki kirjoitti:
Check oil level -toimintoa ei taida tämän ikäisessä olla?
Ulkolämpötilan anturi löytyy etuspoilerista, kannattaa tarkistaa sen kiinnitys.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tarkennetaan vielä sijaintia sen verran, että sijaitsee etuspoilerissa vasemmassa nurkassa (kuskin puoli siis), olisko joku parikyt senttiä syylärin alakulmasta sivuun. Semmoinen musta muovipötkylä, johon tulee kaksi johtoa, näin muistelisin...liki kirjoitti: Täytyypä koittaa paikallistaa tuo anturi ja selvitellä mikä sitä vaivaa ainakin ennen kuin kompressori vaihdetaan toimivaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Anturi näytti olevan nippusiteellä etuspoilen ilmanottoaukossa kiinni. (Liekö kyseessä jonkinlainen viritys edellisen omistajan jäljiltä?) Anturin ympäriltä ei kuitenkaan löytynyt mitään selitystä virhenäytölle.
Täytynee marssia varaosatiskiltä hakemaan uutta anturia, vaikea kuvitella että vika voisi selittyä esim. oikosululla tai huonona kontaktina johdoissa tai liittimissä.
Täytynee marssia varaosatiskiltä hakemaan uutta anturia, vaikea kuvitella että vika voisi selittyä esim. oikosululla tai huonona kontaktina johdoissa tai liittimissä.
Taitanet yllättyä hinnastaliki kirjoitti: Täytynee marssia varaosatiskiltä hakemaan uutta anturia, vaikea kuvitella että vika voisi selittyä esim. oikosululla tai huonona kontaktina johdoissa tai liittimissä.
Ainakin Speedparts:lla ko. anturi maksaa 500 sek = 55 euroa
Enkä usko, että merkkiliike vähempää ottaa.
Ei vika siinä anturissa ole. Ohessa anturin nimellisarvot
0°C ( 32°F) kOhms 5,8 - 6,2
10°C ( 50°F) kOhms 3,8 - 4,1
20°C ( 68°F) kOhms 2,5 - 2,8
30°C ( 86°F) kOhms 1,7 - 1,9
40°C (104°F) kOhms 1,2 - 1,4