Vanha 23v tonnari on lojunut tallissa jo yli vuoden ja ajattelin vihdoinkin ryhtyä toimenpiteisiin.
Nää on aika veijareita nämä vanhat, aina ne keksii jonkun syyn "kylpylälomalleen"!
Nyt kuitenkin ajattelin korjata itse, kun kyse ei varmaan ole elämää suuremmasta asiasta.
Oireet ovat seuraavanlaiset ja veikkaisin jonkinlaista maadoitusvikaa, mutta en ihan osaa etsiä:
Virtaa kuluu ihan liian paljon akusta Saabin seisoessa, ajovalojen lamput toimii tai ei, bensamittari tipahtaa nollaan, kun Affe (joo, sillä on nimi!) vähänkin liikahtaa.
Olisiko vikaa lähdettävä etsimään maadoituksista, siellä kojelaudan alla kai sellainen on, mutta tarkalleen otten missä? Entäs konepuolen maadoitus, ehkä ei kuitenkaan se? En viitsi ihan turhaan lähteä aukomaan ja ihmettelemään, jonkinlainen suunnistuskartta olisi hyvä olla olemassa. Ja kuvien kera, jos mahdollista!
Kaikenlaista olen siitä muuten itse korjaillut ja vaihtanut, mutta sähkövika menee minulta jo rocket scienceksi, joten hyvät neuvot Tonnarifaneilta ja -asiantuntijoilta otan kiitollisena vastaan.
t. Osku
Nyt tarttee apua!
Re: Nyt tarttee apua!
Mä kokeilisin ensin toisella valokytkimellä ja virtalukon pohjalla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Nyt tarttee apua!
Mutta eikös huono virtalukon pohja aiheuta muitakin oireita?
Muistaakseni joskus aikoja sitten vaihdettiin, mutta oireet olivat erilaiset, eivät nämä.
Ja valokytkin ei liene syynä bensamittarin viisarin putoamiseen nollaan.
Edelleen epäilen maadoitusvikaa.
Muistaakseni joskus aikoja sitten vaihdettiin, mutta oireet olivat erilaiset, eivät nämä.
Ja valokytkin ei liene syynä bensamittarin viisarin putoamiseen nollaan.
Edelleen epäilen maadoitusvikaa.
Re: Nyt tarttee apua!
Mittaa virrankulutus lepotilassa, niin tiedät paljonko se kuluttaa virtaa. Jos kulutus on kohtuullinen ja akku tyhjenee silti, vika on akussa eikä autossa. Tyhjeneekö akku yhtä lailla itsekseen irtikytkettynäkin?
Onko ajovalo-ongelmiin liittyvät tavanomaiset ongelmat (valorele, valonvalvontarele, valokatkaisija) jo tutkittu?
Bensamittarin nollille meno voi johtua löystyneistä ruuveista mittariston takana tai EDU-viasta.
Onko ajovalo-ongelmiin liittyvät tavanomaiset ongelmat (valorele, valonvalvontarele, valokatkaisija) jo tutkittu?
Bensamittarin nollille meno voi johtua löystyneistä ruuveista mittariston takana tai EDU-viasta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nyt tarttee apua!
Siis auto ei ole ajossa, virta häviää parkissa..?Virtaa kuluu ihan liian paljon akusta Saabin seisoessa,
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#