9000 Classic
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 196
- Liittynyt: Su Marras 02, 2003 17:45
- Paikkakunta: Helsinki
9000 Classic
Moro,
Löysin Tukholmasta tänään 25.6.2013 15-synttäreitään viettävän tonnarin. Kun valmistus loppui huhtikuussa 1998, lienee tämä auto viimeisiä rekisteröityjä. Auton mallinimi rekisteritiedoissa on "9000 Classic". Muistatteko, oliko Suomessa myynnissä Classic-mallia ja oliko Classicissa jotain erityistä?
Hankintani on ollut yhdellä omistajalla alusta pitäen ja vaikuttaa siltä, että autoa on pidetty kuin morsianta. Kilometrejä on 174 tkm. Hakureissulle olen lähdössä ehkä perjantaina. Saas nähdä tuliko taas hankinta, jolla ei kuitenkaan raaski ajella.....
terv. Mika
mika.a.koskinen at gmail.com
Löysin Tukholmasta tänään 25.6.2013 15-synttäreitään viettävän tonnarin. Kun valmistus loppui huhtikuussa 1998, lienee tämä auto viimeisiä rekisteröityjä. Auton mallinimi rekisteritiedoissa on "9000 Classic". Muistatteko, oliko Suomessa myynnissä Classic-mallia ja oliko Classicissa jotain erityistä?
Hankintani on ollut yhdellä omistajalla alusta pitäen ja vaikuttaa siltä, että autoa on pidetty kuin morsianta. Kilometrejä on 174 tkm. Hakureissulle olen lähdössä ehkä perjantaina. Saas nähdä tuliko taas hankinta, jolla ei kuitenkaan raaski ajella.....
terv. Mika
mika.a.koskinen at gmail.com
Re: 9000 Classic
Itselläni on alkukesästä 1998 käyttöönotettu tonnari, joka viitisen vuotta sitten tuli Ruotsista hankittua. Tuossa omassani ei muistaakseni ollut mitään Classic merkintää ja varusteet ihan normaalit: Mustat Jubileum mallin nahkapenkit, Aero / Jubileum korisarja...mika.koskinen kirjoitti:Moro,
Löysin Tukholmasta tänään 25.6.2013 15-synttäreitään viettävän tonnarin. Kun valmistus loppui huhtikuussa 1998, lienee tämä auto viimeisiä rekisteröityjä. Auton mallinimi rekisteritiedoissa on "9000 Classic". Muistatteko, oliko Suomessa myynnissä Classic-mallia ja oliko Classicissa jotain erityistä?
Hankintani on ollut yhdellä omistajalla alusta pitäen ja vaikuttaa siltä, että autoa on pidetty kuin morsianta. Kilometrejä on 174 tkm. Hakureissulle olen lähdössä ehkä perjantaina. Saas nähdä tuliko taas hankinta, jolla ei kuitenkaan raaski ajella.....
terv. Mika
mika.a.koskinen at gmail.com
Ja kyseessä myös melko varmasti niitä viimeisimpiä tonnareita.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 Classic
Joo eiköhän tuo ole melko loppupään pirssejä. En oikein tajua mistä tuo Classic on kuvaan ilmestynyt nehän ovat alkujaan Jubileum malleja, enkkuun vietäviin tehtiin jotain classic merkkejä, luultavvasti niitä jäi myös ruotsiinkin niitä autoja.Tuha kirjoitti: Itselläni on alkukesästä 1998 käyttöönotettu tonnari, joka viitisen vuotta sitten tuli Ruotsista hankittua. Tuossa omassani ei muistaakseni ollut mitään Classic merkintää ja varusteet ihan normaalit: Mustat Jubileum mallin nahkapenkit, Aero / Jubileum korisarja...
Ja kyseessä myös melko varmasti niitä viimeisimpiä tonnareita.
Onko "Tuha" sun autossasi puuratti vai onko se jo uudempi versio tää puuratti kuului muistaakseni jubileumiin?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 Classic
http://www.blocket.se/kronoberg/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
Varmaan vastaa tätä aikalailla varustukseltaan? Jubileen lentokonelogothan ainakin tuossa näkyy olevan, ja rekisteriotteen mallimerkintänäkin Anniversaryn 9000 CSE 2.0T/150 A.
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
Tuossa toinen Classic jossa on sitten erikseen eroteltu rekisteriotteessa 9000 CSE 2.0T CLASS...
Varmaan vastaa tätä aikalailla varustukseltaan? Jubileen lentokonelogothan ainakin tuossa näkyy olevan, ja rekisteriotteen mallimerkintänäkin Anniversaryn 9000 CSE 2.0T/150 A.
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
Tuossa toinen Classic jossa on sitten erikseen eroteltu rekisteriotteessa 9000 CSE 2.0T CLASS...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 Classic
Ei viimeisiä, mutta myöskin vähillä kilometreillä oleva tonnari: http://www.blocket.se/alvsborg/Saab_900 ... ca=1_8&w=3
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 Classic
^Tuo on kyllä luultavasti melko uniikki yksilö. Taitaapi olla vuosimallia 1994 ja sitä myöden lyhytlohkoinenkin. Ei tuollaista kyllä kehtaisi arkiajossa käyttää, virheettömät villasisustat ja kaikki...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: 9000 Classic
Juu mut toi tcs kyllää riittää kun on pilaamassa autoa..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 9000 Classic
Ei ole puurattia. Enkä tuosta ihan takuuseen mene mainittiinko tuon autoni myynti-ilmoituksessa aikoinaan Classic. Pitänee katsoa kun on myynti-ilmoitus muistaakseni koneella tallessa.core2 kirjoitti:Joo eiköhän tuo ole melko loppupään pirssejä. En oikein tajua mistä tuo Classic on kuvaan ilmestynyt nehän ovat alkujaan Jubileum malleja, enkkuun vietäviin tehtiin jotain classic merkkejä, luultavvasti niitä jäi myös ruotsiinkin niitä autoja.Tuha kirjoitti: Itselläni on alkukesästä 1998 käyttöönotettu tonnari, joka viitisen vuotta sitten tuli Ruotsista hankittua. Tuossa omassani ei muistaakseni ollut mitään Classic merkintää ja varusteet ihan normaalit: Mustat Jubileum mallin nahkapenkit, Aero / Jubileum korisarja...
Ja kyseessä myös melko varmasti niitä viimeisimpiä tonnareita.
Onko "Tuha" sun autossasi puuratti vai onko se jo uudempi versio tää puuratti kuului muistaakseni jubileumiin?
No nyt tosin Jubileum sisustan tilalle tullut Aero sisusta ja auto päällisin puolin maalattu uudelleen, joten kunto myös sen mukainen. Osto hetkellä oli mittarissa 130 tkm, nyt reilu 250 tkm.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 Classic
Helppoa katsoa kenellä on tuorein (=tuotantolinjan viimeisin) tämän foorumin tonttu. Alustanumero sen ratkaisee. YS3C ...
kymmenes merkki: W (mallivuosi 1998)
yhdestoista merkki: 1 (valmistuspaikka =Trollhättan)
loppuosa onkin sitten valmistusnumeroa. Omani päättyy 007310.
Saab- historiikin mukaan vuonna 1998 valmistettiin 9000_mallisarjan autoja 2540 kpl mutta kyseessähän on mallivuosi joka vaihtui Saabin kyseessä ollen jo edellisen vuoden syksyllä?
kymmenes merkki: W (mallivuosi 1998)
yhdestoista merkki: 1 (valmistuspaikka =Trollhättan)
loppuosa onkin sitten valmistusnumeroa. Omani päättyy 007310.
Saab- historiikin mukaan vuonna 1998 valmistettiin 9000_mallisarjan autoja 2540 kpl mutta kyseessähän on mallivuosi joka vaihtui Saabin kyseessä ollen jo edellisen vuoden syksyllä?
Re: 9000 Classic
6265. Ei lähellekään..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Re: 9000 Classic
Minulla on Ruotsista uitettu 9000 CSE 2,0t, valm.no .....5592. Otettu käyttöön 18.03.1998.
Nyt mittarissa 170 000 km.
Jubileena tämän ostin, punainen, mustat nahkapenkit ja puuratti. Kokopeittävät kynnyspalkkien muovipeitelistat, muuten kuin entinen -93-mallinen, joka sekin on samanlainen punainen. Naapurit eivät huomaa, että nyt se on joutunut 10 vuotta ajettuaan ostamaan uuden Saabin ja viimeistä vuosimallia.
Nyt mittarissa 170 000 km.
Jubileena tämän ostin, punainen, mustat nahkapenkit ja puuratti. Kokopeittävät kynnyspalkkien muovipeitelistat, muuten kuin entinen -93-mallinen, joka sekin on samanlainen punainen. Naapurit eivät huomaa, että nyt se on joutunut 10 vuotta ajettuaan ostamaan uuden Saabin ja viimeistä vuosimallia.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 196
- Liittynyt: Su Marras 02, 2003 17:45
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 9000 Classic
Moi,
Minun on siis rekisteröity 25.6.1998 ja numero päättyy ...7817.
Mika
Minun on siis rekisteröity 25.6.1998 ja numero päättyy ...7817.
Mika
Re: 9000 Classic
Ensirekisteröinti -97,neljä viimeistä numeroa 2225
Re: 9000 Classic
Onko missään mainittu mikä on se kaikista viimeisin valmistusnumero? Viimeisin valmistettu malli lienee jossain museossa vai olisiko jopa liikenteessä? Onko tietoa?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: 9000 Classic
Jostain näin EPC:ssä numeron -8785. että olis viimeinen ysitonni, no voiko EPC:hen sitten luottaa vastaus on ei kait.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.