Ahdot soutaa...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Eukon -94 CDE 2.3T:ssä seilaa ahdot 0bar - 1bar välillä, kun polkasee lapun tiskiin kolmosella tai isommalla. Nousee siis ensin yhteen ja pysyy siinä sekunnin, sitten seilaa eestaas. Tasakaasulla ajellessa pientä nypyttämistä. Letkuja vaihtelin jo uusiin, sytkäkasettia ja mankkua testattu vaihtaa mutta ei ollut apua. Kun kääntää virrat päälle, niin ei tule edes check engine -vilkkuja... Niin, ja TCS:ää ei ole.

Mitä seuraavaksi?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

oletko kokeillut ecun uudelleen adaptoimista? voishan W-letkun käyttää irti ja kokeilla varovasti ahtaako,pitäis melko kevyesti fuelcutille ottaa..vois sulkea pois vaihtoehdon et onko itse ahtimessa vikaa..hukkaporttikin voi jumittaa..

Niin ja jos on orkkis by-bass nii testaa se samalla imemällä letkusta ettei vuoda..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Pitää huomenna kokeilla hukkiksen tankoa ja tuota by-passia, passaakohan tuosta -90 mallisesta jos kokeilis vaihtaa ristiin?

Mikä sulake irti ecun nollaamiseksi? Vai akun kenkäkö pitää ottaa?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Jarnoh
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Elo 25, 2012 19:43
Paikkakunta: Nokia

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja Jarnoh »

ecu nollautuu akun kenkä irtikäyttämällä. tuo ahtojen soutaminen on aika usein johtunu vuotavasta bypassin letkusta, se on näpsä vaihtaa ihan vaikka varmuuden vuoks..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
käyttiksinä: OG 9-5 -99 Estate 2.3t biopower ja OG 9-3 -01 2.0t
klubilainen nro. 5663. Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa. :)
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Joo, letku oli kyllä aivan p*ska, vaihdoin sen jo silikoniseen. En tosin imenyt letkusta tai mitään, ehkäpä se on imenyt törkyä sisäänsä...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jos välttämättä haluaa ecun adaptoida uudestaan niin käytä 5-10minsaa akun kenkää irti ja takaisin,kalibroi kake uudelleen 5kertaa auki/kiinni napilla.Tyhjäkäynti soutaa aikansa kun opettelee itsensä..
Multa löytyy täysin toimiva -96 vuosimallin by-bass,testattu yli 1bar ahdoilla,jäi yli kun dump-valve nykyään.

Se by-bass ei saa vuotaa läpi,eli jos jaksat imeä ilmaa läpi niin silloin vuotaa..
onko orkkis T5 mankkuvena vai tehty jo T7 päivitys,ilmeisesti testasit toisella mankkuvenalla jo..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Orggis T5. Ei mitään eroa kun kokeili toisella mankulla oireettomasta autosta.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Hukkiksen tanko liikkuu kyllä, mutta oli mielestäni aika paljon jäykempi kuin toisessa vanhemmassa tonnarissa?

Iltapäivällä katson vielä letkut kertaalleen läpi että tuli varmasti kaikki uusittua ja testaan tuon bypassin. Passaahan tuosta vanhemmasta siihen tilalle?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

on kait niissä by-basseissa varaosa numerot et vertaa vaikka niitä,olikohan niissä jotain paineen kestoeroja sit..en tiedä tarkemmin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Bypass testattu, eikä apuja :cry:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

oletko kokeillut paljonko peruspaineet on? Ota mankkuvenalta liitin irti tai sit sulake ja testaa peruspaineet,pitäis varmaan siinä 0.45bar olla..mites tulpat? onko minkänäköiset ja paljonko rullattu niillä?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Vaihdoin juuri uudet tulpat (vanhatkin olivat kyllä omaan silmääni ihan ok) ja koeajolla syttyi CE-valo, kolme vilkkua eli intake air temp sensor. Tarkoittanee sitä imuputkessa olevaa anturia? Mistä löytyy, mikä tyyppi?


Lämpötilananturi BOSCH"i"sinin 37-3128 i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre) [1985 - 1998] 9.90 €
Bosch-ruiskuanturi sininen 37-3584 i-moott valvonta jos SININEN Bosch-tuote [1985 - 1998] 21.90 €
Lämpöanturi Saab 900/9000/9-3 musta 37-3349 i-moott valvonta jos MUSTA M12x1.5 ja johdolla (ei V6) [1993 - 1998] 29.90 €
Lämpöanturi Saab 900/9000 musta 37-3350 i-moott valvonta jos MUSTA 1/8"x27 ja johdolla [1993 - 1998] 29.90 €


Joku näistä?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11506
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei mikään noista. Vaan tämä:
http://www.skandix.de/a/1019765/

Kannattaa varmistaa mittaamalla, että anturi on oikeasti rikki, eikä esim. vikaa liittimessä tai johdotuksessa anturilta boksille.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ja jos mittaat niin vastusta ja 2,1-2,9kohm +20c lämpötilassa.

omaan vaihdoin viime vuonna käytetyn anturin kun sytytti välillä samaa koodia,mut en oikeastaan mitään ajoon vaikuttavaa huomannut..

Oletko kokeillut ahtaako se ilman w-letkua?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ahdot soutaa...

Viesti Kirjoittaja sarka »

En oo käyttänyt irti. Käyn mittailemassa tuon anturin, jos se on ok niin pitää sitten testata W-letkun irroittamista.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Vastaa Viestiin