Ongelmia
Minulla ei palanut CE-valo ja seosruuvia säätäessä kilo-ohmit muuttuivat normaalisti. Vasta voltteja mitatessa tuli eroa ohjearvoihin, hiukan päälle 1V liikaa, toisella mittarilla toimi kuin unelma.valtteri kirjoitti:Nyt on mitattu9000cst kirjoitti:mitakkaa pyttyjen puristukset, onko vuotoja.ei ainakaan tarvitse moottoria aukaista sillä puristukset kaikissa pytyissä aika tarkasti 10 kg +- 0.5 kg.
Soittelin kaverille joka on huoltanut saabini ja hän sanoi että tuskin on vikaa IMM:rissa jos ei CHECK ENGINE valo ole vilkkunut tai pala ? onko kokemuksia ?.
Foxbody turbo
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Kaveri vaihto uuden pumpun uudempaan satkuun, ei mennyt ku viikko kaks niin pumppu hajos . Paineet tippu niin että se kävi hyvin moottorin ollessa lämmin, muttei kylmänä meinannu saada käyntiin. Oli kyseessä piraatti pumppu.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Tähän laitettiin kyllä bosch.turporuuvi kirjoitti:Kaveri vaihto uuden pumpun uudempaan satkuun, ei mennyt ku viikko kaks niin pumppu hajos . Paineet tippu niin että se kävi hyvin moottorin ollessa lämmin, muttei kylmänä meinannu saada käyntiin. Oli kyseessä piraatti pumppu.![]()
edit:
Nyt on mitattu co arvot ym. , tyhjäkäynnillä seurv.arvot
CO // 0,17
CO 2 // 15.5
HC // 1376
02 // 0,31
CO lask. // 0.17
Lambda // 0,958
Kun kierrokset nostettiin noin 2500 rpm niin kaikki arvot tippui normaaleiksi ??
Asentaja joka mittasi sanoi että noilla arvoilla ei ainakaan ole ilmavuotoa ? mutta liikaa tulee tavaraa ja kone käy 3:mella pytyllä noin 2000 rpm:ään asti.
Ongelmana on jonot korjaamoille jotka voisivat jotain osata tehdä 9000:selle sillä vaasassa ei ole oikein scan-auton jälkeen noita 9000 :sen korjaajia jäljellä.
Putsailin tyhjäkäynti moottoria , pitääkö moottorin sammua kun tyhjäkäyntimoottorin kaapelin irroittaa , tämä kyllä sammuu .
Viisaat "Esson baarissa" ajattelivat että puhaltaisiko jostain painetta esim. venttilikoppaan niin että ei kävisi tyhjäkäynnillä kuin kolmella ??
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Venttiilikoppaan ei paine oikein pääse muuta kautta kuin mäntien ohivuodon aiheuttama paine.
Tai sitten imusarjassa oleva takaiskuventtiili on rikki ( turbo mallit )
Kannattaisi tarkastaa ne alipaineputket ( kaikki ).
Tai sitten imusarjassa oleva takaiskuventtiili on rikki ( turbo mallit )
Kannattaisi tarkastaa ne alipaineputket ( kaikki ).
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Nyt käynyt auto tech:issä ja tuli seuraavat ilmoitukset:(CHECK ENGINE valo ei ole palanut)
42980 Pysyvä
25772 tilapäinen
22451 tilapäinen
22452 tilapäinen
lähdemäen korjamo toimi hienosti kun ottivat auton heti tech tarkastuseen vaikka muuten on jonoa lähes 2 viikkoa , asentaja mittas läppäkotelon alipaineen joka oli kova ja epästabiili eli mittari heilui hurjasti aina noin 2500 prm asti . Taitaapi olla ilmavuoto jossain imusarjassa tai letkuissa vai voisko tuo tyhjäkäynti moottori vieläkin jumittaa ??.
Jos jollain on noiden koodien selitykset/korj. tiedot niin laittakaapi ne tänne
42980 Pysyvä
25772 tilapäinen
22451 tilapäinen
22452 tilapäinen
lähdemäen korjamo toimi hienosti kun ottivat auton heti tech tarkastuseen vaikka muuten on jonoa lähes 2 viikkoa , asentaja mittas läppäkotelon alipaineen joka oli kova ja epästabiili eli mittari heilui hurjasti aina noin 2500 prm asti . Taitaapi olla ilmavuoto jossain imusarjassa tai letkuissa vai voisko tuo tyhjäkäynti moottori vieläkin jumittaa ??.
Jos jollain on noiden koodien selitykset/korj. tiedot niin laittakaapi ne tänne
Viimeksi muokannut valtteri, Ke Joulu 29, 2004 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Imusarjan tiiviste vuotaa??
Sopivalla sprayllä ruiskuttelemalla vuoto pitäis löytyä (neste tukkii vuodon).
Jos on alapuolella niin haku on vaikeaa. Työkaverilla oli vastaava
vika jokin aika takaperin ja sitä haettiin monen liikkeen toimesta.
Syyksi siis paljastui vuotava tiiviste.
Sopivalla sprayllä ruiskuttelemalla vuoto pitäis löytyä (neste tukkii vuodon).
Jos on alapuolella niin haku on vaikeaa. Työkaverilla oli vastaava
vika jokin aika takaperin ja sitä haettiin monen liikkeen toimesta.
Syyksi siis paljastui vuotava tiiviste.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Epätasainen alipaine viittaa venttiilivikaan,toisaalta olet mitannut puristukset toi puristuspaine mittaus on kyllä vaan suuntaaantava,pitäs ottaa ohivuodot.
Tuskin on imuvuotoa noiden pakokaasu arvojen perusteella,hc arvo huima käy kolmella,onko tulpat varmasti kunnossa.
Villi veikkaus viasta, saab käyny ylikierroksilla venttiili lievästi vääntynyt
toivottavasti olen täysin väärässä ja siinä on viallinen tulppa.
Mulla ei ole noista vikakoodeista mitään tietoa mutta jos niistä jotain selviäis.
Tuskin on imuvuotoa noiden pakokaasu arvojen perusteella,hc arvo huima käy kolmella,onko tulpat varmasti kunnossa.
Villi veikkaus viasta, saab käyny ylikierroksilla venttiili lievästi vääntynyt
toivottavasti olen täysin väärässä ja siinä on viallinen tulppa.
Mulla ei ole noista vikakoodeista mitään tietoa mutta jos niistä jotain selviäis.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Ventiilivikaa epäilisin myös mutta puristukset oli niin hyvät ja tasaiset ettäYKÄ kirjoitti:Epätasainen alipaine viittaa venttiilivikaan,toisaalta olet mitannut puristukset toi puristuspaine mittaus on kyllä vaan suuntaaantava,pitäs ottaa ohivuodot.
Tuskin on imuvuotoa noiden pakokaasu arvojen perusteella,hc arvo huima käy kolmella,onko tulpat varmasti kunnossa.
Villi veikkaus viasta, saab käyny ylikierroksilla venttiili lievästi vääntynyt
toivottavasti olen täysin väärässä ja siinä on viallinen tulppa.
Mulla ei ole noista vikakoodeista mitään tietoa mutta jos niistä jotain selviäis.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ylikierroksista voisi kysyä juniorlta jonka auto on, mutta ei taida myöntää
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saa korjaamo jatkaa ensi maanantaina
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Mutta koodit jos joku katselee esille niin ne kiinnostaisi myös pajaa minne menee tutkimuksiin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
- Paikkakunta: Tampere
minulla oli hetkellisesti samoja ongelmia eli haju ja käynti heikosti, välillä kolmella. tosin tätä kesti vain muutaman minuutin kunnes katti tuli pakoputkesta pihalle-Käynti muutui kertaheitolla ontuvaksi pienillä kierroksilla (alle 3000) , tuntuu kuin kävisi kolmella,"röpöttää", muuten kun "painaa" reilusti niin kulkee ihan niinkuin ennenkin. Tuntuu haisevan? enemmän kuin ennen kun laitaa tyhjäkäynnille ajon jälkeen.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
ilmeisesti menee aikas rikkaalle kun pakopuolella tukos. ja löpö syttyy vasta putkessa. komiat äänet siitä tosin tulee...
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
25772: Läpän asentotieto virheellinenvaltteri kirjoitti:Nyt käynyt auto tech:issä ja tuli seuraavat ilmoitukset:(CHECK ENGINE valo ei ole palanut)
42980 Pysyvä
25772 tilapäinen
22451 tilapäinen
22452 tilapäinen
Jos jollain on noiden koodien selitykset/korj. tiedot niin laittakaapi ne tänne
22451: Polttoaineilmaseos liian laiha joutokäynnillä ilmavuodosta johtuen.
22452: Polttoaineilmaseos liian lihava joutokäynnillä johtuen ilmamassamittarista, ruiskutusventtiileistä, polttoaineen paineensäätimestä.
Eli noista päätellen jossain on ilmavuoto ja kaasuläpän asentoanturi on pykinyt.
42980, tälle en löytänyt bensapuolen korjaamokäsikirjasta merkintää, mutta DI/APC puolella on pysyvän vian koodi 429B0, joka on virheellinen versiokoodaus. Tämän korjaus on lähinnä johtojen tarkistus oikosulkujen vuoksi, ja loppupeleissä ohjausyksikön vaihto (siis DI/APC boksin). Kys. vian oireisiin tosin liitty vain se, että auto ei ahda kuin peruspaineet...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
HYVIN PALJON KIITOKSIAV.J.S kirjoitti:25772: Läpän asentotieto virheellinenvaltteri kirjoitti:Nyt käynyt auto tech:issä ja tuli seuraavat ilmoitukset:(CHECK ENGINE valo ei ole palanut)
42980 Pysyvä
25772 tilapäinen
22451 tilapäinen
22452 tilapäinen
Jos jollain on noiden koodien selitykset/korj. tiedot niin laittakaapi ne tänne
22451: Polttoaineilmaseos liian laiha joutokäynnillä ilmavuodosta johtuen.
22452: Polttoaineilmaseos liian lihava joutokäynnillä johtuen ilmamassamittarista, ruiskutusventtiileistä, polttoaineen paineensäätimestä.
Eli noista päätellen jossain on ilmavuoto ja kaasuläpän asentoanturi on pykinyt.
42980, tälle en löytänyt bensapuolen korjaamokäsikirjasta merkintää, mutta DI/APC puolella on pysyvän vian koodi 429B0, joka on virheellinen versiokoodaus. Tämän korjaus on lähinnä johtojen tarkistus oikosulkujen vuoksi, ja loppupeleissä ohjausyksikön vaihto (siis DI/APC boksin). Kys. vian oireisiin tosin liitty vain se, että auto ei ahda kuin peruspaineet...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
No nyt on vika selvinnyt !! yksi nokka kulunut nokka-akselista 3 pytyn pakopuolelta.
Kysymyksiä epc:n omistajille
-onko 2.3 t /2.3 T / 2.3 i nokka-akseleissa eroa ?? autohan oli 9000 2.3 T -92
kaveri jolle olen välittänyt osia -95:sesta cde:stä oli juuri myynyt noka-akselit
, nokka-akseleiden ostaja isostakyrösta jos luet tämän etkä tarvise niitä akseleita niin ota yhteyttä !
Kysymyksiä epc:n omistajille
-onko 2.3 t /2.3 T / 2.3 i nokka-akseleissa eroa ?? autohan oli 9000 2.3 T -92
kaveri jolle olen välittänyt osia -95:sesta cde:stä oli juuri myynyt noka-akselit
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"