Kertokaas viisaammat mistä etsiä vikaa. Avaimesta kääntää virrat tonnariin (MY97) niin takakontti napsahtaa auki.
Ei tee uudestaan heti perään jos testailee tai yrittämällä yrittää. Auton pitää olla seissyt hetken aikaa parkissa niin sitten napsahtaa auki heti kun kääntää avaimesta virrat päälle.
Virtojen kääntäminen avaimesta aukaisee takakontin (MY97)
Re: Virtojan kääntäminen avaimesta aukaisee takakontin (MY97)
Johtosarjavikahan tuosta ensimmäisenä tulisi mieleen.
Toimiiko kontin avausnappi kuitenkin normaalisti? Avausnappihan maadoittaa avausmoottorin käämin aina kun nappia ei paineta. Sikäli avausmoottorin johdon oikosulku jännitteeseen ei aiheuttaisi kontin aukeamista, vaan sulakkeen palamisen.
Olisikohan kuitenkin vikaa avausnapissa? Poistuuko ongelma, jos kytkimen irrottaa johtosarjasta muutamaksi päiväksi ja seuraa tilannetta?
Onko autossa jälkiasennettu häly takaluukun sähköisellä avauksella? Vai orkkis? Vai ei mitään muuta keinoa avata takakontti kuin kuskin oven avausnapilla?
Johtosarja-asioissa ensimmäisiä tarkistettavia asioita olisivat takaluukkuun ja kuskin oveen menevien johtojen tarkastus haitarikumien sisältä.
Ehkä myös tämä, mikä olisi hyödyllinen tarkastuskohde kaikissa tonnareissa, joista on mittaristoa joskus irroteltu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 57#p675757
Toimiiko kontin avausnappi kuitenkin normaalisti? Avausnappihan maadoittaa avausmoottorin käämin aina kun nappia ei paineta. Sikäli avausmoottorin johdon oikosulku jännitteeseen ei aiheuttaisi kontin aukeamista, vaan sulakkeen palamisen.
Olisikohan kuitenkin vikaa avausnapissa? Poistuuko ongelma, jos kytkimen irrottaa johtosarjasta muutamaksi päiväksi ja seuraa tilannetta?
Onko autossa jälkiasennettu häly takaluukun sähköisellä avauksella? Vai orkkis? Vai ei mitään muuta keinoa avata takakontti kuin kuskin oven avausnapilla?
Johtosarja-asioissa ensimmäisiä tarkistettavia asioita olisivat takaluukkuun ja kuskin oveen menevien johtojen tarkastus haitarikumien sisältä.
Ehkä myös tämä, mikä olisi hyödyllinen tarkastuskohde kaikissa tonnareissa, joista on mittaristoa joskus irroteltu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 57#p675757
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Virtojen kääntäminen avaimesta aukaisee takakontin (MY97)
Toimii.Toimiiko kontin avausnappi kuitenkin normaalisti?
Tuo pitää testataOlisikohan kuitenkin vikaa avausnapissa? Poistuuko ongelma, jos kytkimen irrottaa johtosarjasta muutamaksi päiväksi ja seuraa tilannetta?
Ei oo hälyä, ovet aukee kaukolla (kontti ei).Onko autossa jälkiasennettu häly takaluukun sähköisellä avauksella? Vai orkkis? Vai ei mitään muuta keinoa avata takakontti kuin kuskin oven avausnapilla?
Muistaako joku ulkoa mistä kolmesta nipusta menee kontille ko. "avausjohto"?Johtosarja-asioissa ensimmäisiä tarkistettavia asioita olisivat takaluukkuun ja kuskin oveen menevien johtojen tarkastus haitarikumien sisältä
Pitää tarkistaa tuokin.Ehkä myös tämä, mikä olisi hyödyllinen tarkastuskohde kaikissa tonnareissa, joista on mittaristoa joskus irroteltu: viewtopic.php?p=675757#p675757
Kiitoksia jo näistä.
Re: Virtojen kääntäminen avaimesta aukaisee takakontin (MY97)
Avausnappi irti johtosarjasta tekee silti sama. Kojelaudan alta johdot ok. Pitää tutkia noita läpivientejä seuraavaksi.
Re: Virtojen kääntäminen avaimesta aukaisee takakontin (MY97)
Ei ole vieläkään selvinnyt tämä. Lisähuomioita muutama (ja kysymyksiä).
1. Takakontin valo ei toimi muuta kuin "pakkosyöttö" asennossa. Ei tajua siis että kontti on auki, mistä se tuon ottaa? Voiko liittyä ongelmaan?
2. Syö virrat parissa päivässä jos ei aja eli jonnekin vetää virtaa koko aja (pitää mitata sulakkeitten takaa tämä).
re:
mittasin virrat
Virtaa hävisi sulakkeen 16 kautta (35mA) eli central lock, courtesy light, backup light.
huom. tuo syönti hävisi kun otti pois sulakkeen 17 eli acc, edu, trunk lid lock!?!
Mitäs tuosta nyt voi päätellä?
1. Takakontin valo ei toimi muuta kuin "pakkosyöttö" asennossa. Ei tajua siis että kontti on auki, mistä se tuon ottaa? Voiko liittyä ongelmaan?
2. Syö virrat parissa päivässä jos ei aja eli jonnekin vetää virtaa koko aja (pitää mitata sulakkeitten takaa tämä).
re:
mittasin virrat
Virtaa hävisi sulakkeen 16 kautta (35mA) eli central lock, courtesy light, backup light.
huom. tuo syönti hävisi kun otti pois sulakkeen 17 eli acc, edu, trunk lid lock!?!
Mitäs tuosta nyt voi päätellä?

- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Virtojen kääntäminen avaimesta aukaisee takakontin (MY97)
Tällaista ongelmaa oli CD.ssä.
En tiedä onko tämä CSE:ssä mahdollista.
http://townsendimports.com/Web/electric ... arness.pdf
En tiedä onko tämä CSE:ssä mahdollista.
http://townsendimports.com/Web/electric ... arness.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Virtojen kääntäminen avaimesta aukaisee takakontin (MY97)
No nyt aloin tajuta miksi välillä aukoo konttia kun laittaa virrat jne. ACC sitä konttia aukoo, kun se päättää laittaa takalasin lämppärin päälle niin kontti aukeaa
Eli se takalasin lämppäri on oikosessa sen luukun solenoidin kanssa. Pitää vielä ehtiä tarkka kohta missä ne on kiinni toisissaan.
