ASTech kirjoitti:YKÄ kirjoitti:Laita sinne releet,viiksi ohjaamaan releiden herättimiä rupee kestään ja saat kaupan päälle kirkkaammat valot.
Ite laittasin ihan tarvike releet konehuoneeseen ja releiltä paksummat johdot lampunkannoille,muista sulake virtajohtoon.
Biltemasta saa valmiin satsin tuohon hommaan (H4:lle).
Laitoin itse aikanaan -85 malliseen uudemman mallisen viiksen jossa ei ollut enää valonvaihtajaa, samalla laitoin vaihtajaksi vanhasta satkusta otetun releen. Kytkin vaihtoreleen ihan viiksen lähelle kojelaudan alle ja erilliset "vahvistinreleet" lähivaloille, syöttö suoraan akusta erillisten sulakkeiden kautta. Vahvistinreleiden ohjaus oli otettu katkaisemalla lähivalon syöttö ihan polttimon vierestä.
Aluksi toimi hyvin mutta myöhemmin kävi usein niin ettei lähivalojen releet jaksanut vetää lainkaan. Jossain kohdassa vaihtoreleen ja konetilan välissä oli katkoksia ilm. jonkin liitinvikojen tms. takia. Sulakerasiassa ja valovikareleen ja sulakerasian valoreleen liittimet näyttää sulaneilta, veikkaisin että joku on saattanut joskus käyttää ylitehoisia polttimoita.
Jos laittaa tuollaiset "valovahvistinreleet", kantsii varmaan vetää niille kelan johdot suoraan vaihtajalta konetilaan niin että kiertää kaikki alkuperäiset, niin vikamahdollisuudet vähenee.