Omituinen juttu..
Omituinen juttu..
Oltiin tuossa perjantaina poikien kans uudenvuoden vietossa.. No lauantaina illalla ajeltiin joensuusta ilomantsiin niin yhden äkin rupesi valot pätkimään.. Välillä kirkastuivat ja välillä himmenivät.. Myös muutamaan otteeseen sammuivat hetkeksi ja joku kärysi.. Valot vaihtelivat rajusti kun piti ajaa jonkun mummon takana 60km/h.. Mutta 80km/h vauhdissa ei läheskään niin paljoa.. Niinkuin joku johto olisi kärventynyt.. No pysähdyttiin katsomaan konepellin alle, mutta ei näyttänyt ainakaan valojen johdot käryävän eikä haissut konehuoneessa mikään.. Loppu ajasta valot taas toimi hyvin ja hajua ei tullut.. Omituinen juttu.. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Auto on vuosimallia -87..
-
- "Aero"
- Viestit: 457
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Omituinen juttu..
Onko oikeat polttimot eikä esim. 100/55W ? Katso myös onko valojen releestä yksi jalka "sulanut"
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
releet
Laita sinne releet,viiksi ohjaamaan releiden herättimiä rupee kestään ja saat kaupan päälle kirkkaammat valot.
Ite laittasin ihan tarvike releet konehuoneeseen ja releiltä paksummat johdot lampunkannoille,muista sulake virtajohtoon.
Ite laittasin ihan tarvike releet konehuoneeseen ja releiltä paksummat johdot lampunkannoille,muista sulake virtajohtoon.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: releet
Biltemasta saa valmiin satsin tuohon hommaan (H4:lle).YKÄ kirjoitti:Laita sinne releet,viiksi ohjaamaan releiden herättimiä rupee kestään ja saat kaupan päälle kirkkaammat valot.
Ite laittasin ihan tarvike releet konehuoneeseen ja releiltä paksummat johdot lampunkannoille,muista sulake virtajohtoon.
900C -86
Re: releet
Laitoin itse aikanaan -85 malliseen uudemman mallisen viiksen jossa ei ollut enää valonvaihtajaa, samalla laitoin vaihtajaksi vanhasta satkusta otetun releen. Kytkin vaihtoreleen ihan viiksen lähelle kojelaudan alle ja erilliset "vahvistinreleet" lähivaloille, syöttö suoraan akusta erillisten sulakkeiden kautta. Vahvistinreleiden ohjaus oli otettu katkaisemalla lähivalon syöttö ihan polttimon vierestä.ASTech kirjoitti:Biltemasta saa valmiin satsin tuohon hommaan (H4:lle).YKÄ kirjoitti:Laita sinne releet,viiksi ohjaamaan releiden herättimiä rupee kestään ja saat kaupan päälle kirkkaammat valot.
Ite laittasin ihan tarvike releet konehuoneeseen ja releiltä paksummat johdot lampunkannoille,muista sulake virtajohtoon.
Aluksi toimi hyvin mutta myöhemmin kävi usein niin ettei lähivalojen releet jaksanut vetää lainkaan. Jossain kohdassa vaihtoreleen ja konetilan välissä oli katkoksia ilm. jonkin liitinvikojen tms. takia. Sulakerasiassa ja valovikareleen ja sulakerasian valoreleen liittimet näyttää sulaneilta, veikkaisin että joku on saattanut joskus käyttää ylitehoisia polttimoita.
Jos laittaa tuollaiset "valovahvistinreleet", kantsii varmaan vetää niille kelan johdot suoraan vaihtajalta konetilaan niin että kiertää kaikki alkuperäiset, niin vikamahdollisuudet vähenee.