EDU ja ulkolämpötila

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

EDU ja ulkolämpötila

Viesti Kirjoittaja liki »

Pari viime päivää EDU esitellyt ihmeellisiä lämpötiloja - Lukemat heitelleet +5 ja +10 ulkona, työpaikan lämpimässä tallissa lukema kohdallaan ja näytöstä ei ole vain miinusmerkki palanut :(

Sekoittaako tuo '94 mallisessa autossa ilmastoinnin toimintaa (Ei tosin pahemmin haitanne toistaiseksi kun kompressori valmiiksi särki) vai voiko tuon antaa temppuilla rauhassa?

Check oil level -toimintoa ei taida tämän ikäisessä olla?
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

EDU antaa ACC2 ja 3:lle tiedon ulkolämpötilasta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: EDU ja ulkolämpötila

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

liki kirjoitti:
Check oil level -toimintoa ei taida tämän ikäisessä olla?
Kyllä on, ainakin omassa -92 mallissa se jo on, ja pienellä varauksella väittäisin, että taitaa löytyä kaikista EDU:lla varustetuista tonnareista...

Ulkolämpötilan anturi löytyy etuspoilerista, kannattaa tarkistaa sen kiinnitys.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

On se teksti myös EDU3:n LCD:ssä, mutta ainakaan itselläni olleissa 96 ja 97-mallisissa se ei pala käynnistettäessä, eikä siitä ole mitään mainintaa manuaalissa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Näytössä on tosiaan selvästi paikka "oil level" valolle mutta se ei pala tarkistuksessa ja vaikea uskoa että se olisi palanut.

Täytyypä koittaa paikallistaa tuo anturi ja selvitellä mikä sitä vaivaa ainakin ennen kuin kompressori vaihdetaan toimivaan.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

liki kirjoitti: Täytyypä koittaa paikallistaa tuo anturi ja selvitellä mikä sitä vaivaa ainakin ennen kuin kompressori vaihdetaan toimivaan.
Tarkennetaan vielä sijaintia sen verran, että sijaitsee etuspoilerissa vasemmassa nurkassa (kuskin puoli siis), olisko joku parikyt senttiä syylärin alakulmasta sivuun. Semmoinen musta muovipötkylä, johon tulee kaksi johtoa, näin muistelisin...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Anturi näytti olevan nippusiteellä etuspoilen ilmanottoaukossa kiinni. (Liekö kyseessä jonkinlainen viritys edellisen omistajan jäljiltä?) Anturin ympäriltä ei kuitenkaan löytynyt mitään selitystä virhenäytölle.

Täytynee marssia varaosatiskiltä hakemaan uutta anturia, vaikea kuvitella että vika voisi selittyä esim. oikosululla tai huonona kontaktina johdoissa tai liittimissä.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

liki kirjoitti: Täytynee marssia varaosatiskiltä hakemaan uutta anturia, vaikea kuvitella että vika voisi selittyä esim. oikosululla tai huonona kontaktina johdoissa tai liittimissä.
Taitanet yllättyä hinnasta :!:
Ainakin Speedparts:lla ko. anturi maksaa 500 sek = 55 euroa

Enkä usko, että merkkiliike vähempää ottaa.

Ei vika siinä anturissa ole. Ohessa anturin nimellisarvot :lol:

0°C ( 32°F) kOhms 5,8 - 6,2
10°C ( 50°F) kOhms 3,8 - 4,1
20°C ( 68°F) kOhms 2,5 - 2,8
30°C ( 86°F) kOhms 1,7 - 1,9
40°C (104°F) kOhms 1,2 - 1,4
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Kiitokset noista ohjearvoista. Viime päivät on auto väittänyt ulkolämpötilan pyörivän jo +30 C ympärillä. Nopeilla mittauksilla en ainakaan heti onnistunut tuomitsemaan anturia tai johtoja viallisiksi, ihmettely jatkuu. :|
Vastaa Viestiin