Katsuri antoi hylsyn takajarruletkuista ja niitä sitten vaihtamaan. Kirjat tuntevat vain yhden mallin ysitonniseen, mutta ainakin omassani on kovasti erilainen rakenne satulan päässä.
autossa kiinni olevat:
uuden letkun päät:
Kuvat eivät ole mittakaavassa.
Ruosteen alta ei oikein saa selvää onko tuo viimeinen putken natsa prässätty letkuun kiinni vai lähtiskö kiertämällä auki ja uuteen letkuun kiinni. Uudessa letkussa on 10x1,0mm uroskierre toisessa päässä ja toisessa sama naaraana. Mikähän kierre satulasta löytyy?
Kierre on kummassakin letkumallissa ja satulassa se 10x1. Ylemmän kuvan tyylisissä letkuissa, joissa on satulan lähellä pieni pätkä putkea on etuna se, että satulan voi vaihtaa ilman pelkoa letkun jäämisestä kierroksiin tarvitsematta irrottaa letkun liitosta jarruputkeen.
Kummatkin letkut sopivat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
CDtonnari kirjoitti:Kiitokset. Nyt pitää sitten ruveta liottelemaan ja nitkuttelemaan tuo natsa irti, koska sehän tarvii kuitenkin olla näiden uusien letkujen kanssa.
Ei sitä natsaa tarvita uuden letkun kanssa, mutta liottaa se tarvii ettei tarvitse satulaakin uusia.
Tarvikeletkuhan istuu uroskierteellään suoraan satulaan.
pevi kirjoitti:
Ei sitä natsaa tarvita uuden letkun kanssa, mutta liottaa se tarvii ettei tarvitse satulaakin uusia.
Tarvikeletkuhan istuu uroskierteellään suoraan satulaan.
Ah joo, taidan olla tyhmä tai jotain. Tämä on sillälailla hämäävä, että vanhassa on tuo letkun suojapaksunnos jarruputken puoleisessa päässä. Jos ruuvaan uuden letkun suoraan satulaan, niin paksunnos tulee satulan päähän. Jarruputkeen olisi sitten syytä passata jäljelle jäävä naaraskierre. En nyt tästä pääse tutkimaan mikä kierre siellä auton alla on jarruputkeen tarkoitus laittaa.
Mulle myivät Motonetista juuri tuollaiset metallisella jatkolla olevat, nyt paikalla samanlaiset kuin sinulla uudet.
Harvemmin satulan puoleinen pää tuottaa vaikeuksia irroituksessa, mutta onko jarruputken puoleisessa päässä vielä nipat siinä kunnossa, että saa auki ehjänä.
Niitä kumisia suojia ihmettelin itse, mutta ne ilmeisesti tukevat letkun ja metalliholkin liitosta.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
eikös liotella kannata niitä sisälokarin ruuveja enstee
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
VMTD kirjoitti:
Harvemmin satulan puoleinen pää tuottaa vaikeuksia irroituksessa, mutta onko jarruputken puoleisessa päässä vielä nipat siinä kunnossa, että saa auki ehjänä.
Homma paketissa ja auto leimassa. Katsoin putkistoa tarkemmin ja tajusin, etteivät nuo liitokset jarruputkeen tule aukeamaan millään ilveellä. Motonetistä hain siis molemmat putket edestä asti, revin vanhat pois ja pujottelin uudet tilalle. Lopuksi suoraviivainen juttu, mutta ainahan nämä vähän tahtoo laajeta. Ja letkut passasivat juuri kuten pitikin.