Moikka,
Cruise ei toimi "uudessa" tonnarissani. Olikos tässä joku jalkapainike sille tuon viiksen lisäksi ? Vai onko viiksi / ecu mäsä? saako viiksen irti helpostikin?
ZF
CC 1991 ja cruise
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
CC 1991 ja cruise
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Re: CC 1991 ja cruise
Boksissa tuskin vikaa, tässä lienee vielä sitä vanhempaa mallia?
Alipaineletkut ja poljinkytkimien toiminta kannattaa tsekata ensin. Yleensä vaan poljinkytkin menee väärään asentoon. Siinä on sähköinen ja alipainekytkin samassa, poljin ylhäällä kytkin on kiinni ja poljin alhaalla auki.
http://townsendimports.com/Web/electric ... ontrol.htm
Alipaineletkut ja poljinkytkimien toiminta kannattaa tsekata ensin. Yleensä vaan poljinkytkin menee väärään asentoon. Siinä on sähköinen ja alipainekytkin samassa, poljin ylhäällä kytkin on kiinni ja poljin alhaalla auki.
http://townsendimports.com/Web/electric ... ontrol.htm
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: CC 1991 ja cruise
Eli kytkin on kaasupolkimen yhteydessä?
Kiitos kuvasta. Tutkitaan
ZF
Kiitos kuvasta. Tutkitaan
ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Re: CC 1991 ja cruise
Poljinkytkimet on jarrulla ja kytkimellä, eli painoitpa kumpaa tahansa niin cruise sammuu. Automaateissa luonnollisesti vain jarrulla. Kaasupolkimen yhteydessä on sitten alipainetoiminen moottori, joka käyttää kaasupoljinta vaijerin välityksellä.ZaappiFantti kirjoitti:Eli kytkin on kaasupolkimen yhteydessä?
Kiitos kuvasta. Tutkitaan
ZF
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: CC 1991 ja cruise
Omassa 88 tonnarissa viikseen tullutnsemmoinen vika ettå cruise toimii kun sen virtanapin vedätti nippusiteellä niin tiukkaan on asentoon kun sai.
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: CC 1991 ja cruise
Tutkittu ja ymmärretty. Viikonloppuna alipaineletkujen kimppuun,
Kiitos
Kiitos
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Re: CC 1991 ja cruise
Jos hieman tarkennetaan, niin se cruisen alipainepumppu on akvaariokotelon reunassa pelkääjän puolella, sieltä tulee ilmaputki kaasupolkimen lähellä olevaan palkeeseen, joka sitten ketjun välityksellä vetää kaasuvaijeria.sarka kirjoitti:Kaasupolkimen yhteydessä on sitten alipainetoiminen moottori, joka käyttää kaasupoljinta vaijerin välityksellä.
Poljin pysyy paikallaan, vaijeri tulee polkimen varren yläpäässä olevan silmukan läpi ja siitä vaijerin päästä se paljekin sitä sitten kasaan painuessaan nyhtää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)