CC 1991 ja cruise

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

CC 1991 ja cruise

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Moikka,

Cruise ei toimi "uudessa" tonnarissani. Olikos tässä joku jalkapainike sille tuon viiksen lisäksi :oops: :oops: ? Vai onko viiksi / ecu mäsä? saako viiksen irti helpostikin?

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: CC 1991 ja cruise

Viesti Kirjoittaja sarka »

Boksissa tuskin vikaa, tässä lienee vielä sitä vanhempaa mallia?

Alipaineletkut ja poljinkytkimien toiminta kannattaa tsekata ensin. Yleensä vaan poljinkytkin menee väärään asentoon. Siinä on sähköinen ja alipainekytkin samassa, poljin ylhäällä kytkin on kiinni ja poljin alhaalla auki.

http://townsendimports.com/Web/electric ... ontrol.htm
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Re: CC 1991 ja cruise

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Eli kytkin on kaasupolkimen yhteydessä?

Kiitos kuvasta. Tutkitaan

ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: CC 1991 ja cruise

Viesti Kirjoittaja sarka »

ZaappiFantti kirjoitti:Eli kytkin on kaasupolkimen yhteydessä?

Kiitos kuvasta. Tutkitaan

ZF
Poljinkytkimet on jarrulla ja kytkimellä, eli painoitpa kumpaa tahansa niin cruise sammuu. Automaateissa luonnollisesti vain jarrulla. Kaasupolkimen yhteydessä on sitten alipainetoiminen moottori, joka käyttää kaasupoljinta vaijerin välityksellä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
arska93
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesä 24, 2012 00:49

Re: CC 1991 ja cruise

Viesti Kirjoittaja arska93 »

Omassa 88 tonnarissa viikseen tullutnsemmoinen vika ettå cruise toimii kun sen virtanapin vedätti nippusiteellä niin tiukkaan on asentoon kun sai.
ZaappiFantti
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
Paikkakunta: Hellsinki

Re: CC 1991 ja cruise

Viesti Kirjoittaja ZaappiFantti »

Tutkittu ja ymmärretty. Viikonloppuna alipaineletkujen kimppuun,

Kiitos
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: CC 1991 ja cruise

Viesti Kirjoittaja Jope »

sarka kirjoitti:Kaasupolkimen yhteydessä on sitten alipainetoiminen moottori, joka käyttää kaasupoljinta vaijerin välityksellä.
Jos hieman tarkennetaan, niin se cruisen alipainepumppu on akvaariokotelon reunassa pelkääjän puolella, sieltä tulee ilmaputki kaasupolkimen lähellä olevaan palkeeseen, joka sitten ketjun välityksellä vetää kaasuvaijeria.

Poljin pysyy paikallaan, vaijeri tulee polkimen varren yläpäässä olevan silmukan läpi ja siitä vaijerin päästä se paljekin sitä sitten kasaan painuessaan nyhtää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin