mittariston vaihto LPT:n <- HPT:stä
mittariston vaihto LPT:n <- HPT:stä
Minkälainen homma on vaihtaa tonnarin matalapaineen mittaristo korkeapaine version mittaristoon, eli ainoana erona tulee ahtopaine mittari. EDU näyttöhän ei ole kiinteästi kiinni mittaristossa ? Ajattelin vain että olis kiva ku olis vaan se turha värikäs saabin oma ahtomittari.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Myös pelkän oikeanpuolimmaisen mittariosan vaihto käy helposti, joskin mittaristoa joutuu vähän purkamaan. (EDU, nopeusmittari irti ja sitten vasta irtoaa se oikeanpuoleisin moduli)
Se läpivienti on sellainen valkoinen nippa alaoikealla mittariston reiästä katsottuna.
Kannattaa sitten myös vaihtaa ne merkkivalot mittariston taustavalon lisäksi, nimim. tuosta tempusta 1vk niin pimeni cruisen merkkivalo. :-)
Se läpivienti on sellainen valkoinen nippa alaoikealla mittariston reiästä katsottuna.
Kannattaa sitten myös vaihtaa ne merkkivalot mittariston taustavalon lisäksi, nimim. tuosta tempusta 1vk niin pimeni cruisen merkkivalo. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Niin minäkin tarkoitin nimenomaan turbomittarin vaihtoaJope kirjoitti:Myös pelkän oikeanpuolimmaisen mittariosan vaihto käy helposti, joskin mittaristoa joutuu vähän purkamaan. (EDU, nopeusmittari irti ja sitten vasta irtoaa se oikeanpuoleisin moduli)

Eihän sitä nyt kukaan ehdontahdoin matkamittarin lukemaa muuta.
Tietenkin edellytyksenä on, että turbomittari on vastaavan vuosimallisesta, jotta lämpötila ja polttoainenäyttämä toimisi oikein esim. vm 95-98 malleissa se on sama.
Vaikein homma on sovittaa vasemman ilmantuloritilän putki paikoilleen, kun asentaa mittaristoa takaisin.
Mä en irroittanut sitä putkea lainkaan, vaan keinottelin mittariston kojelaudan etupaneelin ja putken välistä ulos.pevi kirjoitti: Vaikein homma on sovittaa vasemman ilmantuloritilän putki paikoilleen, kun asentaa mittaristoa takaisin.
Yhdestä purkutonnarista otin putken irti ja tilaa oli huomattavasti enemmän. Oli vaan tuon käyttöpelin kanssa niin "kiire", että en viitsinyt sitten alkaa kikkailemaan sen putken kanssa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)