Tonnariin (-95)ruostesuojaus?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Tonnariin (-95)ruostesuojaus?

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Taas tuli Saksasta tonnari lähemmäs syntyseutujaan (teimme kunniaa laivan reelingillä Trollhättanin leveyspiiriä ohittaessamme). Alusta siisti, vähän ajettu (ja herkkuja aivan liikaa köyhälle virkamiehelle).

Suolaliemiä vastaan autot ruostesuojataan. Mutta sanovat ettei tonnaria tartte kun on galvaniseerattu, fiksut kotelorakenteet ja ruostumattomuustestit etc. Mutta sittenkin, oliskos syytä? Kokemus saakoon suunvuoron, olkaa hyvä.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tonnariin (-95)ruostesuojaus?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

MacSaab kirjoitti: Suolaliemiä vastaan autot ruostesuojataan. Mutta sanovat ettei tonnaria tartte kun on galvaniseerattu, fiksut kotelorakenteet ja ruostumattomuustestit etc. Mutta sittenkin, oliskos syytä? Kokemus saakoon suunvuoron, olkaa hyvä.
Ite toin -94 mallisen tonnarin kesällä ja pohja on massattu ja kotelot suojattu. Suosittelen. Hiekoitussepeli ja suolamoska on sen verta ikävä yhdistelmä että sitä vasten kannattaa suojautua.
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Kyllä se kannattaa suojata uudempikin tonnari ja sitten laittaa eteen roiskeläpät. Itse kun en aikanani raaskinut investoida alkuperäisiin läppiin, ostin tarvikeliikkeestä muutaman kympin (mk) hintaiset muoviset tarvikeläpät joista sai vartin kuumailmapuhaltelulla muovailtua oikein istuvat. Ovat pysyneet alla 3 talvea ja kyljet siistimpänä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Samaa mieltä

Viesti Kirjoittaja Toby »

cc kirjoitti:Kyllä se kannattaa suojata uudempikin tonnari ja sitten laittaa eteen roiskeläpät. Itse kun en aikanani raaskinut investoida alkuperäisiin läppiin, ostin tarvikeliikkeestä muutaman kympin (mk) hintaiset muoviset tarvikeläpät joista sai vartin kuumailmapuhaltelulla muovailtua oikein istuvat. Ovat pysyneet alla 3 talvea ja kyljet siistimpänä.
Itselläni on vm. 1995 tonnari, jonka siis pitäisi olla jo hyvinkin galvanoitu ruostetta vastaan. Silti olen sen suojauttanut (Tectyl-käsittely) ja siitäkin huolimatta takaluukun alla yhdessä hitsauspisteen kohdassa on alkavaa ruostetta näkyvissä!

Joten kyllä Suomessa mikä tahansa auto kannattaa käsitellä. Olivat muuten silloin teettäessäni käsittelyn ruosteenestoliikkeessä sitä meiltä, että ensimmäinen käsittely pitäisi teettää jo varsin tuoreelle autolle (myyntipuhetta tietysti, mutta olisivat antaneet myös kattavimman takuun, jos auto olisi ollut alle kolmen vuoden ikäinen...)
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jaahas.No pitiköhän sitä sitte alkaa hommaamaan ne roiskeläpät.. :roll: Meinaan että kylestä sen kyllä huomaa ettei niitä ole.
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Kiitti tiedoista

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Toi roiskeläppäjuttu on varsin uskottava, siis oliko se niin että alkuperäiset pitäis olla? Ja mistä saa? (Sopivasti, ruottistako postitse?)
Vielä: pääkaupunkiseudun hyvä ruostesuojaamo?
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

kig

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Vastaa Viestiin