Korjauskustannukset Vrt 900<->9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Athlonisti
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 15:58
Paikkakunta: Kokkola

Korjauskustannukset Vrt 900<->9000

Viesti Kirjoittaja Athlonisti »

Kuinka paljon kalliimmat korjauskustannukset on 9000:ssa verrattuna 900:seen? Olen kuullut sellaista nimittäin, että 9000:ssa on sen verran paljon suuremmat korjauskustannuket, ettei sen pito oikeastaan kannata. Mitä kokemuksia teillä on?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei mitään autoa kannata pitää, jos noin ajattelee.

Tonnareitakin on monenlaisia - karvalakkeja ja kaikilla herkuilla. Yhtälailla se ysisatkunkin ilmastointi kalliiksi käy jos se hajoaa..

Satkuissa on karvalakkien osuus paljon suurempi, kuin tonnareissa, joten keskimäärin satkusta hajoaa halvempia osia. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eikait sitä ole paikallisen esson baarissa tullu istuttua :wink:
Sillä vähäisellä kokemuksella(14000 km)mitä tästä autosta on ja mitä muistelen kotona olleita satkuja ja tonnaria, niin ei sen tontun pito juurikaan sen kalliimpaa ole. Auto kuin auto, mitä enemmän sähköhärveleitä sitä todennäköisempää on, että joku vikaantuu jossain vaiheessa. Ja tontussahan
on yleensä enemmän sähköjä kuin satkussa.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

paljon riippuu mitä korjaa.
Kyllä tietyt osat on tonnarissa hiukan kalliimpia(koska yleensä hiukan nykyaikaisempia ,esim. iskarit).
mutta esim.jarrut on ihan samoista osista.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Vaikeampi tonnaria on kyllä mielestäni korjata, ei ole läheskään niin hyvin käsillä paikat kuin satkussa.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

mcfeast kirjoitti:Vaikeampi tonnaria on kyllä mielestäni korjata, ei ole läheskään niin hyvin käsillä paikat kuin satkussa.
Eihän tässä nyt siitä ollut kyse, että kumpi on vaikeampi korjata. Kunnon työkaluilla korjaa tonnariakin vaikka päällään seisten. Onhan siinä konetila huomattavasti ahtaampi kuin satkussa, mutta ei siellä mitään ylitsepääsemätöntä ole.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

rälläkkä kirjoitti:Eihän tässä nyt siitä ollut kyse, että kumpi on vaikeampi korjata. Kunnon työkaluilla korjaa tonnariakin vaikka päällään seisten. Onhan siinä konetila huomattavasti ahtaampi kuin satkussa, mutta ei siellä mitään ylitsepääsemätöntä ole.
No jos on vaikeampi korjata --> enemmän tunteja --> isommat korjauskustannukset, tämä siis jos teettää pajalla.
Vastaa Viestiin