Tonnari sammui
Tonnari sammui
Eukko oli kylillä kruisailemassa, kun ykskaks moottori vain sammui loivassa pienessä ylämäessä. Luonnollisesti laturin ja öljynpaineen valo syttyivät. Laittoi virrat pois ja soitti sitten samantien minut paikalle, enkä löytänyt muuta kuin rupisen ilmastoinnin hihnan.
Pitkähkön starttauksen jälkeen lähti käyntiin eikä vilkutellut mitään ylimääräistä. Kuulemma lähtiessäkin oli lähtenyt tulille vasta toisella startilla.
Akku on viimevuotinen, kampitusakselin anturista ei tietoa milloin vaihdettu. Itselläni ekana tuli mieleen Bilteman sytkäkasetti, josko se olis antautumassa?
Ei siis ainakaan eukon mielestä nykinyt/pätkinyt tai mitään, sammui vaan ja kierrokset laski nollaan.
Pitkähkön starttauksen jälkeen lähti käyntiin eikä vilkutellut mitään ylimääräistä. Kuulemma lähtiessäkin oli lähtenyt tulille vasta toisella startilla.
Akku on viimevuotinen, kampitusakselin anturista ei tietoa milloin vaihdettu. Itselläni ekana tuli mieleen Bilteman sytkäkasetti, josko se olis antautumassa?
Ei siis ainakaan eukon mielestä nykinyt/pätkinyt tai mitään, sammui vaan ja kierrokset laski nollaan.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tonnari sammui
Kampuran asentoanturi (mainittu), bensapumppu tai sytkäkassu jonka senkin mainitsit.
Jos bensapumppua ei oo koskaan vaihettu ni sen ainaki vaihtaisin varuiksi...
Ja ensi kerralla kun sammuu, eikä lähe käyntiin, nii kaataa vettä asentoanturin tienoolle ja jos taas lähtee ni sitten on selvä peli.
Jos bensapumppua ei oo koskaan vaihettu ni sen ainaki vaihtaisin varuiksi...
Ja ensi kerralla kun sammuu, eikä lähe käyntiin, nii kaataa vettä asentoanturin tienoolle ja jos taas lähtee ni sitten on selvä peli.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Tonnari sammui
Pitääpäs pistää sytkäkasetti varulta tilaukseen ja autoon pänikkä vettä Johan tuolla Bilteman kasetilla on about 30 000 mailia ajettu...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tonnari sammui
^yllättävän pitkään kestänyt
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnari sammui
Ei olla vielä todistettu, että se hajosiMawerick kirjoitti:^yllättävän pitkään kestänyt
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tonnari sammui
Mulla hajonnut kaksi sytkäkasettia, molemmat oireili ennen kuin hajosi.
Haistamalla huomaa onko rikki. Kampiakselin asentotunnistin on ilkeä, voi toimia kuukaudenkin moitteetta sitten vaan ei lähde tulille. Hinattiin kerran korjaamolle, josta soitettiin, että toimiihan tämä. Sitten taas ajoa, kunnes taas yksi kaunis aamu...
Haistamalla huomaa onko rikki. Kampiakselin asentotunnistin on ilkeä, voi toimia kuukaudenkin moitteetta sitten vaan ei lähde tulille. Hinattiin kerran korjaamolle, josta soitettiin, että toimiihan tämä. Sitten taas ajoa, kunnes taas yksi kaunis aamu...
Saab 9000 cs -1992
Saab 900 i -1991
Saab 900 i -1991
Re: Tonnari sammui
Itellä hajos kertalaakista yhtään varoittamatta ja vielä autoa startatessa
http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/NRZ/21052012461.jpg
Haju oli tosiaan ihan kamala
http://sarka.kapsi.fi/img/SAAB/9000/NRZ/21052012461.jpg
Haju oli tosiaan ihan kamala
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tonnari sammui
Tuolle asentoanturille voi olla pikkasen vaikeata saada tuota,vettä ruiskittua.Omassa tonnarissa myös samantapainen vika,ei lähde puolilämpinä käyntiin muuten kuin hinaamalla.Täytyy vaan koittaa tuota vesi temppua seuraavaksi kun vika ilmenee.
Re: Tonnari sammui
Onhan sille vähän hankala vettä roiskia, mutta kun 1,5l pullosta surutta roiskii menemään niin kyllä se auttaa jos on auttaakseen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnari sammui
Nyt täytyy sanoa, että muisti petti pahemman kerran ja heitin väärän auton mittarilukeman
Kasetti vaihdettiin 215 370 mailin kohdalla, nyt mittarissa (vain) 223 898. Erotus 8528 mailia elikkä 13 724.5 km.
kuvia
Paikoillaan oli siis Bilteman kasetti ja saman kaupan Brisk-tulpat. Tilalle tuli Mekonomeniltä NGK:n tulpat ja SEM:in kasetti. Samalla tuli vaihdettua myös "hieman" rispaantunut ilmastoinnin hihna. Paketilla hintaa matkahuollon ennakko mukaanluettuna 330,06 e. Kolmosen tulppa oli aika löysällä, mutta ei se nyt vuotanut kuitenkaan ollut.
Jää nähtäväksi, loppuiko temppuilu siihen. Auto on kyllä nyt toiminutkin monta päivää ihan hyvin... No, jos jatkuu niin sitten se on bensapumppu tai asentoanturi. Vaparin bensapumppuja taitaakin pari olla varastossa -91 mallista, lieköhän sopivia...
Kasetti vaihdettiin 215 370 mailin kohdalla, nyt mittarissa (vain) 223 898. Erotus 8528 mailia elikkä 13 724.5 km.
kuvia
Paikoillaan oli siis Bilteman kasetti ja saman kaupan Brisk-tulpat. Tilalle tuli Mekonomeniltä NGK:n tulpat ja SEM:in kasetti. Samalla tuli vaihdettua myös "hieman" rispaantunut ilmastoinnin hihna. Paketilla hintaa matkahuollon ennakko mukaanluettuna 330,06 e. Kolmosen tulppa oli aika löysällä, mutta ei se nyt vuotanut kuitenkaan ollut.
Jää nähtäväksi, loppuiko temppuilu siihen. Auto on kyllä nyt toiminutkin monta päivää ihan hyvin... No, jos jatkuu niin sitten se on bensapumppu tai asentoanturi. Vaparin bensapumppuja taitaakin pari olla varastossa -91 mallista, lieköhän sopivia...
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tonnari sammui
Onko se asentoanturi niin kamalan vaikea ja harmittava vaihtaa?.. 20 min homma
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Tonnari sammui
Pitkälohkotontussa asentoanturin vaihto tarkoittaa pyörä irti, sisälokari irti, moniurahihna löysälle, hihnapyörä irti, anturin vaihto, osat takaisin käänteisessä järjestyksessä. Voi mennä vähän pidempään kuin 20 min.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Tonnari sammui
Ite en oo niin notkeakätinen että irrottaisin ja asentaisin sisälokarin tuossa ajassa. Eikä nyt oo anturia ylimääräsenäkään...009baas kirjoitti:Onko se asentoanturi niin kamalan vaikea ja harmittava vaihtaa?.. 20 min homma
EDIT: Jus kerkesi väliin tarkempien työohjeiden kera
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Tonnari sammui
Otan osaa kampivaivasta, joku sano että jollain olisi jopa uusia Joensuussa?
Käytetty Hernesmaalta on kestänyt jo 2 vuotta, mitätön kappale jonka takia koko
auto ei toimi, oliko ennen paremmin?
Käytetty Hernesmaalta on kestänyt jo 2 vuotta, mitätön kappale jonka takia koko
auto ei toimi, oliko ennen paremmin?
Saab 9000 cs -1992
Saab 900 i -1991
Saab 900 i -1991
Re: Tonnari sammui
Tonnari on pelannut pitkään mainiosti. Tänään sitten eukko oli lähdössä kauppaan, eikä lähtenyt tulille. Eukko meinasi että normaalisti pyöritti konetta, jännitenäytössä oli ensin 12.8 ja startin jälkeenkin 9.6. Tulin töistä ja samantien kokeilin, niin lähti ku palmun alta
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850