Kannen sopivuus, vapari NG900 -> LPT 9000 (kysymyksiä)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Kannen sopivuus, vapari NG900 -> LPT 9000 (kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Käykö NG900 (2,0i vm -93) kansi allekirjoituksen tonttuun (2,3 t vm -95)? Ainakin nokat on lienee erilaiset, mutta onko muita eroja/huomioitavaa?
Viimeksi muokannut Saab-man, Su Joulu 15, 2013 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4625
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannen sopivuus, vapari NG900 -> LPT 9000

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei voi olla -93 mallivuoden ng900 ...

Mut anyway, sopii kyllä ihan nokkineenkin, ei niistä haittaa ole. Turbon ylävesiputken banjoliitoksen eron kun huomaat ja jos termarikotelon kyljessä olevien lämpätila-antureiden jengat on samat niin helppo vaihto.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Kannen sopivuus, vapari NG900 -> LPT 9000

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Juu, MY94 sen pitää olla. Rekisteröity varmaankin -93. Oli ilmoitettu vm -93 joten laitoin kyssäriin saman. Kansi on myynnissä ilman nokkia joten ajattelin joka tapauksessa käyttää nykyiset nokat. Kiitokset nopsasta vastauksesta!
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Kannen sopivuus, vapari NG900 -> LPT 9000 (kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

No niin. Kansi tuli hommttua ja tarkoitus olisi katsoa hieman tarkemmin mitä tuli hommattua. Nyt olisi muutama kysymys:

1. millainen olisi hyvä purisitin venttiilijousille? Käykö esim:
http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-Val ... 2a27eeffd1

2. kuvan laakeripinnassa on hiertymän näköistä jälkeä. Pitäisikö tuolle tehdä jotain? Sormella tuota ei käytännössä tunne...
Kuva

3. kannesta on yksi venttiinnostin hukassa. Tuohon voinee ottaa varaosan vanhasta (nykyisestä) kannesta?
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannen sopivuus, vapari NG900 -> LPT 9000 (kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Toi sun mainitsema venttiilinpuristin taitaa toimia paremmin OHC koneissa joissa venttiili on ihan pystyssä. Monesti DOHC kannen kanssa käytetään tämän tyylistä: http://www.ebay.com/itm/Valve-Spring-Co ... 0813037243

3. joo ota vanhasta. Jos haluaa hipostella niin katso että on samalainen kun muut. Tonnarin eliniän aikana noita nostimia on ollut ainakin 3. eri mallia, eroa lähinnä painossa.
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Kannen sopivuus, vapari NG900 -> LPT 9000 (kysymyksiä)

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Ok. Tuon mallisia en äkkiseltään löytänyt ainakaan harrastajaystävälliseen hintaan euroopasta.

Katselin vielä noita laakeripintoja. Onko niissä uutuuttaan ikään kuin "harjattu" pinta? Mietin olisko osa pinnasta kiilloittunut. Ensimmäistä kertaa tässä tämmöisiä ihmettelen...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin