![Kuva](http://i192.photobucket.com/albums/z211/jus_saab/th_IMG_9821_zps9828e0e9.jpg)
Kytkinpoljin jää pohjaan
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Ei se työntövarren suojakumi yleensä oikein miksikään mene, uusi kumi ei ole sen parempi kuin vanha. Muutenkin tuon kumin rooli tässä on aika toissijainen. Täyttöletkun nipan kumikaan ei yleensä ole mitenkään hapertunut. Aika vaikea irrottaakin, kun pitää varoa ettei muovinen nippa katkea. Paineilmalla voi auttaa kumia ponnistamaan pois paikaltaan, kun tulppaa sylinterin ylimääräiset reiät.
![Kuva](http://i192.photobucket.com/albums/z211/jus_saab/th_IMG_9821_zps9828e0e9.jpg)
![Kuva](http://i192.photobucket.com/albums/z211/jus_saab/th_IMG_9821_zps9828e0e9.jpg)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Mukavasti tuota kytkinletkun kumipurua eksynyt sylinteriin. Taitaa olla jostain loppupään, alle 200tkm ajetusta tonnarista..
Ihan lonkalta heitetty arvaus
.
Ihan lonkalta heitetty arvaus
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Olipa osuvasti arvattu ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Joo, melkosta muhjua oli se "jarruneste" jota ilmausnipasta tuli ulos. Pikimustaa ja melkein kuin tervaa... Voi olla että seuraavaksi antautuu se letku, noh vaihdellaan se sitten.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Meikäläisellä olis kans tuon työsylkän laitto edessä, kun osatkin tuli neo brossilta ja siksi kysyisinkin, että minkälaista asennusrasvaa olette käyttänyt tai olis sopivaa tuonne työsylkän tiivisteille, kun olen lukenut että olis hyvä voidella uudelleen ennen asennusta.
thanks ja happy new year
thanks ja happy new year
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
eikös normaalisti käytetä paineilma/jarru syl rasvaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Mitäs vikaa foorumilaiset veikkaa sille että kytkinpolkimessa on turhan paljon tyhjää ennekuin alkaa kytkin ottamaan kiinni. Se tyhjä osuus siis tuntuu siltä ettei mikään muu osa liiku kuin poljin. Kytkin kyllä toimii hyvin silti vaikka tyhjää on alussa. Lopussahan se taika vasta tapahtuu.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Ainakin yksi välyksen aiheuttaja on polkimen yläpään ja pääsylinterin haarukan liitos - reikä kuluu soikeaksi. Porattiin haarukan reiät hieman isommiksi ja pistettiin pultti sokkatapin tilalle...
Pääsylinteriä purkaessa huomasin myös, että haarukan päässä on jonkinlainen kuulanivel, jossa on myös pieni välys.
Pääsylinteriä purkaessa huomasin myös, että haarukan päässä on jonkinlainen kuulanivel, jossa on myös pieni välys.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Kytkinpoljin alkoi temppuilemaan tonnarissa ja jäi lopulta pohjaan. Ratkaisuna tähän vaihdettiin pääsylinterin kumit, mutta luulen, että ilmaus ei pakkasista johtuen ihan onnistunut. Kytkin toimii nyt välillä ihan ok, mutta välillä jää edelleen pohjaan. Lisäksi ajaessa välillä vaihteet eivät tahdo mennä silmään vaan kuuluu "korahtelua". Risteyksissä kytkin saattaa alkaa luistamaan, jos vaihde on silmässä ja kytkin pohjassa. Lopulta sitten sammuu. Välillä taas kytkin pohjassa vaihdetta ei vaan saa silmään vaan joutuu tovin pumppaamaan poljinta.
Olisiko nyt vain niin, että pitäisi tehdä uusi kytkimen ilmaus ja ongelma ratkeaisi?
Vai olisikohan jotain muutakin rikki eikä pelkkä pääsylinterin kumien vaihto riittänyt..
Olisiko nyt vain niin, että pitäisi tehdä uusi kytkimen ilmaus ja ongelma ratkeaisi?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Kokeile ilmata uudelleen. Mikäli ongelma ei katoa ja varsinkin jos jarrunestettä katoaa, on järjestelmässä vuoto. Harmillisen usein vuoto löytyy työsylinteristä
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Voi olla myös pääsylinterin ja työsylinterin välinen letku murusina sisäpuolelta, kuminmuruset tukkivat nesteen virtausta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Joo, heti kun pakkaset vähän hellittää, niin uusi ilmausoperaatio edessä. Mitään vuotoja en ole huomannut ja jarrunestettä ei ole mielestäni juurikaan kadonnut, kun katsoo säiliön pintaa. Joten siinä uskossa vielä ainakin toistaiseksi ollaan, että vuoto ei pitäisi olla syynä.smeq kirjoitti:Kokeile ilmata uudelleen. Mikäli ongelma ei katoa ja varsinkin jos jarrunestettä katoaa, on järjestelmässä vuoto. Harmillisen usein vuoto löytyy työsylinteristä
Kytkinletku on vaihdettu jo jokunen vuosi sitten, joten en usko, että olisi murusina vielä.jus kirjoitti:Voi olla myös pääsylinterin ja työsylinterin välinen letku murusina sisäpuolelta, kuminmuruset tukkivat nesteen virtausta.
Kytkin jäi ensimmäisen kerran pohjaan toisena kovana pakkaspäivänä, kun mittari näytti jotain -20. Joten tämän perusteellakin epäiltiin heti, että kova pakkanen edesautti hauraiden pääsylinterin kumien lopullista pettämistä.
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
No nyt se poljin jämähti taas lopullisesti pohjaan eikä sieltä nouse kuin käsipelin joten hinata pitää tallille.
Ei päästä helpolla tonnari taaskaan ja taitaa olla viimeinen talvi kun tämän yksilön kanssa suostun enää tappelemaan. ![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Eipä sen välttämättä tarvi ulospäin vuotaakaan vaan sylinterin sisällä.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Kytkinpoljin jää pohjaan
Täälläkin saa tonnari odotella talven ylitse. Kytkinkoppa ihan märkänä sisäpuolelta. Syksyllä ostin pääsylinterin, joten vielä uusi väliletku työsylinterin kera tilaukseen niin voikin vaihdella koko linjan uuteen. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)