Kierroslukumittarin anturi!
Kierroslukumittarin anturi!
Tervehdys! Tonnari jätti tien päälle ja viaksi epäillään Kierroslukumittarin anturia sillä startatessa kierroslukumittarin pitäisi nousta vaikka kone ei käynnistykkään? Bensaa kone saa. Osaako joku selittää missä tämä anturi sijaitsee?
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Auton malli, vuosimalli yms. ovat aika olennaisia tietoja tämmöisissä kysymyksissä.
Itse veikkaan viaksi kampiakselin asentoanturia, mutta senkin sijainti riippuu em. seikoista.
Itse veikkaan viaksi kampiakselin asentoanturia, mutta senkin sijainti riippuu em. seikoista.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Sori, 9000 2.0T automaatti 95-
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Kampiakselin asentoanturi on myös kierroslukumittarin anturi.
Sijaitsee lohkon kyljessä, ahtimelta vaihteiston suuntaan.
Sijaitsee lohkon kyljessä, ahtimelta vaihteiston suuntaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Juu taisi löytyä, kiitoksia! Pirun pahassa paikkaa näyttää olevan ![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Jos pääsee auton alle, on anturi oikeasti aika helppo vaihtaa. Tosin piuhaa ei kannata edes yrittää vetää alkuperäistä reittiä...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Ongelmana on juuri että en pääse. Onko vinkkejä miten sen saisi helpoiten vaihdettua yläkautta? En edes näe mihin se toinen pää katoaa.
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Se anturi on yhdellä pienellä torx-kantaisella pultilla kiinni. Kannattaa ottaa imuputki pois tieltä, niin pääsee ihan hyvin käsiksi. Putsaat moskat torx-kuopasta ja sitten oikean kokoisella kärjellä auki, pitäisi lähteä helposti.
Johdon toinen pää liittimineen löytyy kätevästi johtoa seuraamalla, jossain öljytikun juuren tienoilla se majailee.
Johdon toinen pää liittimineen löytyy kätevästi johtoa seuraamalla, jossain öljytikun juuren tienoilla se majailee.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Ei se oo kuin yhdellä torxilla kiinni, oliskohan ollut T25 kokoa.
Anturihan itsessään ei oo tän kummallisempi:
![Kuva](http://file.jaatiedostosi.com/YrGBZa/bck-180-0265_ml.jpg)
edit: Juha ehti ensin
Anturihan itsessään ei oo tän kummallisempi:
![Kuva](http://file.jaatiedostosi.com/YrGBZa/bck-180-0265_ml.jpg)
edit: Juha ehti ensin
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Mahtavaa, kiitoksia!
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Ruuvi on tiukassa, kannattaa todellakin varmistua, että torx-kärki on oikean kokoinen. Muistelen, että 25 ja 30 ovat liian pieniä. Eli T40?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kierroslukumittarin anturi!
Kyllä se T30 tähän mennessä on ollut. T40 kanta vaatii joo 8mm jengan..
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kierroslukumittarin anturi!
kuvassa on väärällä päällä oleva pistoke
oikea on sininen
oikea on sininen
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131