Vaihda takaiskuventtiili tai asenna pensaletkuun tarvikemalli.vildur kirjoitti:Mistähän johtuu pitkä startti?
Pari ongelmaa tonnarissa
Re: Pari ongelmaa tonnarissa
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Pari ongelmaa tonnarissa
Mistähän kohtaa löytyy ja minkälainen osa kyseessä?sarka kirjoitti:Vaihda takaiskuventtiili tai asenna pensaletkuun tarvikemalli.vildur kirjoitti:Mistähän johtuu pitkä startti?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pari ongelmaa tonnarissa
tankin päällä on pumpun tulo ja lähtö. sieltä löytyy se takaiskukin.
mut onko todella startti pitkä? saabeihin tottumattomalle saattaa hämmästys olla suuri alennusvaihteellisen startin pitkä pyöritys.
mut onko todella startti pitkä? saabeihin tottumattomalle saattaa hämmästys olla suuri alennusvaihteellisen startin pitkä pyöritys.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pari ongelmaa tonnarissa
En oo aikaa ottanu mutta varmaan semmonen 3sek vois olla jo aika lähellä.nalleolut kirjoitti:tankin päällä on pumpun tulo ja lähtö. sieltä löytyy se takaiskukin.
mut onko todella startti pitkä? saabeihin tottumattomalle saattaa hämmästys olla suuri alennusvaihteellisen startin pitkä pyöritys.
Eilen tosta kyseisestä yksilöstä hajos ohjaustehostimen pumppu.. Näytti et sylkäs öljyt ulos akselilta ja sitten kun siirsin autoa parempaan paikkaan ja apulaitehihna lensi irti niin näyttäis olevan pumpun hihnapyörä joko irti, tai laakerit tosi pahasti paskana tai akseli morjens. Heiluu ku mikä
Re: Pari ongelmaa tonnarissa
ABSillisessa autossa pitäisi ANTI LOCK -valon lisäksi jarrujenkin merkkivalo palaa kunnes pumppu on saanut paineet nostettua, ja sammua sitten hiukan eri aikaan kuin ANTI LOCK tai mikään muukaan merkkivalo.
Tässä vertailuksi omien tonttujeni kylmästartit:
Saab 9000 2,3T -91 DI/APC LH2.4.2 ABS 336 tkm. Bensapumppu on muutaman kuukauden ja muutama tuhat kilometriä ajettu DW200, pumpun takaiskuventtiili vuoden vanha SAAB-alkuperäisvaraosa.
![Kuva](https://i1.ytimg.com/vi/1fdGjMf6500/2.jpg?time=1389272338209)
Saab 9000 2,0T -87 DI-88 APC-87 LH2.2 540 tkm. Bensapumppu on Bosch-kaksoispumppujärjestelmän iso murikka, pumpulla yhdeksän vuotta ja 110tkm ajettu, takaiskuventtiili pumpun banjoliitännässä.
![Kuva](https://i1.ytimg.com/vi/cUx9oYEa7FI/2.jpg?time=1389273162187)
Molemmissa noin vuoden vanha 80 Ah Trane-akku. Molemmissa edellisestä ajokerrasta yli 20 tuntia.
Tässä vertailuksi omien tonttujeni kylmästartit:
Saab 9000 2,3T -91 DI/APC LH2.4.2 ABS 336 tkm. Bensapumppu on muutaman kuukauden ja muutama tuhat kilometriä ajettu DW200, pumpun takaiskuventtiili vuoden vanha SAAB-alkuperäisvaraosa.
![Kuva](https://i1.ytimg.com/vi/1fdGjMf6500/2.jpg?time=1389272338209)
Saab 9000 2,0T -87 DI-88 APC-87 LH2.2 540 tkm. Bensapumppu on Bosch-kaksoispumppujärjestelmän iso murikka, pumpulla yhdeksän vuotta ja 110tkm ajettu, takaiskuventtiili pumpun banjoliitännässä.
![Kuva](https://i1.ytimg.com/vi/cUx9oYEa7FI/2.jpg?time=1389273162187)
Molemmissa noin vuoden vanha 80 Ah Trane-akku. Molemmissa edellisestä ajokerrasta yli 20 tuntia.
Re: Pari ongelmaa tonnarissa
Tuo vanhemman yksilön käynnistysvideo oli aika saman tapainen ja pituinen kuin oman tonnarin jokainen käynnistys. Ainoastaan heti sammutuksen jälkeinen käynnistys on nopeempi.