Pari ongelmaa tonnarissa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Pari ongelmaa tonnarissa

Viesti Kirjoittaja sarka »

vildur kirjoitti:Mistähän johtuu pitkä startti?
Vaihda takaiskuventtiili tai asenna pensaletkuun tarvikemalli.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
vildur
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Marras 29, 2013 11:45

Re: Pari ongelmaa tonnarissa

Viesti Kirjoittaja vildur »

sarka kirjoitti:
vildur kirjoitti:Mistähän johtuu pitkä startti?
Vaihda takaiskuventtiili tai asenna pensaletkuun tarvikemalli.
Mistähän kohtaa löytyy ja minkälainen osa kyseessä?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pari ongelmaa tonnarissa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tankin päällä on pumpun tulo ja lähtö. sieltä löytyy se takaiskukin.

mut onko todella startti pitkä? saabeihin tottumattomalle saattaa hämmästys olla suuri alennusvaihteellisen startin pitkä pyöritys.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vildur
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Marras 29, 2013 11:45

Re: Pari ongelmaa tonnarissa

Viesti Kirjoittaja vildur »

nalleolut kirjoitti:tankin päällä on pumpun tulo ja lähtö. sieltä löytyy se takaiskukin.

mut onko todella startti pitkä? saabeihin tottumattomalle saattaa hämmästys olla suuri alennusvaihteellisen startin pitkä pyöritys.
En oo aikaa ottanu mutta varmaan semmonen 3sek vois olla jo aika lähellä.

Eilen tosta kyseisestä yksilöstä hajos ohjaustehostimen pumppu.. Näytti et sylkäs öljyt ulos akselilta ja sitten kun siirsin autoa parempaan paikkaan ja apulaitehihna lensi irti niin näyttäis olevan pumpun hihnapyörä joko irti, tai laakerit tosi pahasti paskana tai akseli morjens. Heiluu ku mikä
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pari ongelmaa tonnarissa

Viesti Kirjoittaja jus »

ABSillisessa autossa pitäisi ANTI LOCK -valon lisäksi jarrujenkin merkkivalo palaa kunnes pumppu on saanut paineet nostettua, ja sammua sitten hiukan eri aikaan kuin ANTI LOCK tai mikään muukaan merkkivalo.

Tässä vertailuksi omien tonttujeni kylmästartit:

Saab 9000 2,3T -91 DI/APC LH2.4.2 ABS 336 tkm. Bensapumppu on muutaman kuukauden ja muutama tuhat kilometriä ajettu DW200, pumpun takaiskuventtiili vuoden vanha SAAB-alkuperäisvaraosa.
Kuva

Saab 9000 2,0T -87 DI-88 APC-87 LH2.2 540 tkm. Bensapumppu on Bosch-kaksoispumppujärjestelmän iso murikka, pumpulla yhdeksän vuotta ja 110tkm ajettu, takaiskuventtiili pumpun banjoliitännässä.
Kuva

Molemmissa noin vuoden vanha 80 Ah Trane-akku. Molemmissa edellisestä ajokerrasta yli 20 tuntia.
vildur
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Marras 29, 2013 11:45

Re: Pari ongelmaa tonnarissa

Viesti Kirjoittaja vildur »

Tuo vanhemman yksilön käynnistysvideo oli aika saman tapainen ja pituinen kuin oman tonnarin jokainen käynnistys. Ainoastaan heti sammutuksen jälkeinen käynnistys on nopeempi.
Vastaa Viestiin