powerflex puslat
powerflex puslat
Mitkä puslat tonnarin alustaan kannattee vaihtaa? Takavakaajan puslat meni vaihtoon takaiskareiden myötä.huomaako autossa minkälaisia eroja kun vaihtaa uretaani puslat? Mitä kustantaa tärkeimmät puslat? Mistä olette hommanneet puslat.
-
- "Viggen"
Re: powerflex puslat
Moro.
-etualatukivarren takahelat uretaaniset 2kpl
-etualatukivarren alumiinihelat 4kpl
-takavakaajan keskihelat normaali kumiset 2kpl
Olisko joku 150€ en muista sentilleen.
Kai ne uretaanit on vähän "jämymmät". Toiset tykkää, toiset ei. Ite tykkään.
-etualatukivarren takahelat uretaaniset 2kpl
-etualatukivarren alumiinihelat 4kpl
-takavakaajan keskihelat normaali kumiset 2kpl
Olisko joku 150€ en muista sentilleen.
Kai ne uretaanit on vähän "jämymmät". Toiset tykkää, toiset ei. Ite tykkään.

Köyhän miehen konsti on "kiristää" niitä etualatukivarsien takimmaisia kumiheloja, sahaamalla (olisko tuumasesta) mustasta vesimuoviputkesta sopivan lyhyt holkki siihen helan sisälle. Kun tuon holkin vielä sahaa pitkittäissuunnassa halki, niin näppärästi se sinne viilapenkissä solahtaa paikoilleen sikaliiman kera.
Ei tuu liian jäykkä, mutta kyllä sopivasti tekee urheilullisuutta ja halavalla !
Ei tuu liian jäykkä, mutta kyllä sopivasti tekee urheilullisuutta ja halavalla !

Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Omaani hommasin kanssa eteen nuo taaemmat uretaanisina. Puslien mukana ei tullut tuota "pantaa". 
Kyllä asennusvaiheessa ajattelin, että ei olisi pitänyt säästää tuossa asiassa, sen verran oli tuo vanhan puslan vulkanointi hyvässä hapessa. Suurin homma koko operaatiossa oli juurikin tuon kumipuslan irroitus tuosta alumiinista
Onneksi löytyi porakoneeseen sopivan kokoinen teräsharja, niin sai sillä loput jämät pois puukolla vuolemisen jälkeen..

Kyllä asennusvaiheessa ajattelin, että ei olisi pitänyt säästää tuossa asiassa, sen verran oli tuo vanhan puslan vulkanointi hyvässä hapessa. Suurin homma koko operaatiossa oli juurikin tuon kumipuslan irroitus tuosta alumiinista

Ex Og 9-3 2.3 Aero 2000
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
Ex 9-3 TiDs SC, Ex 9000 -93 2,3T x2, Ex Og900 x2, Ex Ng900 2.0T
miten tuo köyhänmiehen versio niin etualatukivarren takapusla pois ja sen holkin päälle tuosta tuumasesta vesiputkesta lisäholkki. ilmeisesti se holkki ei tartu kiinni? että saa irti helposti? takavakaajan puslien holkkit olivat ruostunu takaiskarin alapulttiin kiinni,holkit meni uusiksi.
Ei kannata alkaa säästämään. Itekin yhteen autoon liimamassalla täyttelin vanhat kumit -> parin kk päästä leimalla pomppasi, koska metalliholkki kumin keskellä oli irronnut kumista/liimamassasta.
Ei nuo perus kumipuslat maksa paljon mitään, töihinkin menee normaalisti vain 20min per puoli.
Ei nuo perus kumipuslat maksa paljon mitään, töihinkin menee normaalisti vain 20min per puoli.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
Ai, kukas se puhui vanhoista heloista? Tai pelkällä sikaliimalla tehtynä?
Kyllä uusiakin normaaliosia voi jäykistää ja vähän ajetut helat itse aikoinaan tein - kestävyydestä en osaa sanoa, kun niillä ei ole ajettu vasta kuin reilu parisataatuhatta ja edelleen napakat
Kyllä uusiakin normaaliosia voi jäykistää ja vähän ajetut helat itse aikoinaan tein - kestävyydestä en osaa sanoa, kun niillä ei ole ajettu vasta kuin reilu parisataatuhatta ja edelleen napakat
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Halvemmaksi taitaa tulla ostaa HD-puslat siinä tapauksessa. Maksaa about saman kuin normaalit kumit. Powerflexit on tuplasti kalliimmat (speedpartsilta kurkattuna).
Itellä onneksi originaalit toimineet oikein hyvin, ei tipu tieltä eikä haittaa jyrinät...
Itellä onneksi originaalit toimineet oikein hyvin, ei tipu tieltä eikä haittaa jyrinät...

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
Mulla on Saabin " ajo-ominaisuuksien parannussaraja " - Speedparts tai Saab , en muista . Kaikki muut puslat ,jotka olen löytänyt on vaihdettu Powerflexin uretaaneihin. Olen ollut erittäin tyytyväinen !! Konehuoneen poikkituki vaikutti yllättävän paljon . Multa löytyy ylimääräläiset laipat iskarin päihin poikkitukea varten ,myytävänä . Eniten ehkäpä vaikutti kallistuksenvakaajien tankojen vaihto järeämpiin .Jos vaihdat, niin vaihda molemmat päät , muuten autosta tulee hirveä. Mulle vaihdettiin kahtena päivänä tangot , joten voin koittaa vaikutusta . Koko hela paska maksoi alle tonnin. Takana tökkii asentamisessa pikku aukko ,josta käpälien mutskuja pitää vääntää ( maton alta ) etupää on hieman vaativampi
) Tonnari on lulla yli 170 km/h ja nyt ei pelota ajaa yli 250km/h nopeuksia ( Saksan motareilla ).
Ei mulla oo vakiopannu , jos nopeuksia ihmettelet.

Ei mulla oo vakiopannu , jos nopeuksia ihmettelet.