Ei huoli uutta avainta?
Ei huoli uutta avainta?
Myrkyn lykkäs. Tonnarini ainoa kaukosäädin vähän oikuttelee ja hommasinkin foorumilta käytetyn varakaken. Paikallinen Aine yritti ohjelmoida sitä autoon, mutta ei onnistu. Näkyy kuulema testerissä ok, mutta auto ei sillä vaan aukea. Kokeilivat myös hyllystä pakkatuoretta kaukoa ihan samoin tuloksin.
Autoni ei siis huoli uutta avainta millään. Voisiko ongelma johtua siitä, että autossani oli vain yksi avain aktiivisena, kun ecuun softattiin stagesofta? Ei hajuakaan onko näillä mitään tekemistä keskenään.
Mikäs nyt eteen sitten? Testerillä ei kuulema saa hälyä eikä ajonestoa poiskaan, niin yhden oikuttelevan kaukon kanssa on tosi hupaisa elää. Pärjäänkö käyttämällä lukkoja vain avaimella, jolloin estot eivät menisi päälle?
Autoni ei siis huoli uutta avainta millään. Voisiko ongelma johtua siitä, että autossani oli vain yksi avain aktiivisena, kun ecuun softattiin stagesofta? Ei hajuakaan onko näillä mitään tekemistä keskenään.
Mikäs nyt eteen sitten? Testerillä ei kuulema saa hälyä eikä ajonestoa poiskaan, niin yhden oikuttelevan kaukon kanssa on tosi hupaisa elää. Pärjäänkö käyttämällä lukkoja vain avaimella, jolloin estot eivät menisi päälle?
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Ei huoli uutta avainta?
Hälyn puolesta pärjäät (siis käyttämällä lukkoja ovesta ja näin olemalla käyttämättä hälyä), mutta ajonestoa ei pysty kiertämään kun se aktivoituu hetikohta kun avaimet poistaa virtalukosta.
Joku ohituskonsti saattaisi olla koodamalla koko ajonestotoiminto ECUsta pois, mutta siitä mulla ei oikeastaan ole mitään tietoa ja luulisi että merkkiliike olisi osannut tästä jotain mainita.
Onhan tuohon testerillä ohjelmoitu "uusi" säädin tahdistettu ennen käyttöönottoa auton kanssa ohjekirjan ohjeen mukaisesti, vrt. patterin vaihto?
Joku ohituskonsti saattaisi olla koodamalla koko ajonestotoiminto ECUsta pois, mutta siitä mulla ei oikeastaan ole mitään tietoa ja luulisi että merkkiliike olisi osannut tästä jotain mainita.
Onhan tuohon testerillä ohjelmoitu "uusi" säädin tahdistettu ennen käyttöönottoa auton kanssa ohjekirjan ohjeen mukaisesti, vrt. patterin vaihto?
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Ei huoli uutta avainta?
Eikös se ole Twice joka ohjaa immobilizeria/ajonestoa?Suomik kirjoitti: Joku ohituskonsti saattaisi olla koodamalla koko ajonestotoiminto ECUsta pois, mutta siitä mulla ei oikeastaan ole mitään tietoa ja luulisi että merkkiliike olisi osannut tästä jotain mainita.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ei huoli uutta avainta?
Pientä updatea. Huomasin, että käyttämällä pelkästään avainta oviin autossani ei mene hälyt eikä myöskään ajonesto päälle! Vikahan se varmaan on, mutta tilanteen huomioon ottaen oikein mukava asia
. Olen aiemmin räpläillyt koelaudan sisällä mittaristoa ja muuta, ja jossain vaiheessa onnistuin rikkomaan ajoneston/hälyn ledin kaiutinritilästä. Voisko olla peräti niin, että pelkästään ledin puuttuminen estää ajoneston päälle menon ja samaten uuden kaukosäätimen ohjelmoinnin? Go figure, mutta mulle riittää tässä vaiheessa tieto, että pelkästään avaimilla pelaamalla pysyn liikenteessä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Ei huoli uutta avainta?
kukas sen ledin on vienyt siitä kojetaulun päältä?
my96 tontussa ainakin hälyt menee päälle ja ajonesto itsestään joten on pakko kakella aina aukaista
my96 tontussa ainakin hälyt menee päälle ja ajonesto itsestään joten on pakko kakella aina aukaista
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ei huoli uutta avainta?
No, kuten jo yllä totesin, niin minähän sen siitä vein. Katkes ne ledin jalat ja tarkoitus oli se myöhemmin korjata, mutta tekemättä on jäänyt. Tulos on nyt kuitenkin se, että ajonesto tai haly EI mene päälle ja autoa voi käyttää normaalisti avaimilla.mestari kirjoitti:kukas sen ledin on vienyt siitä kojetaulun päältä?
my96 tontussa ainakin hälyt menee päälle ja ajonesto itsestään joten on pakko kakella aina aukaista
9000 CDE 2.3TA -97 stage1+
Re: Ei huoli uutta avainta?
-97 tonnarissani käytän ovet lukkoon ja auki suoraan ovesta vaikka kakekin löytyy, tosin en ole sitä kertaakaan kokeillut kun tuo vanhempi yksilö on tonanreista minulla ollut. Taitaa olla patteri lopussa ja mahtoiko edellinen omistaja kertoa että se jotenkin oikuttelee. No ihan sama, sillä tuossa ei ainkaan mene ajonesto päälle vaikka poistan avaimet virtalukosta, eli ei tarvitse mitään kakella kuittailla.mestari kirjoitti:kukas sen ledin on vienyt siitä kojetaulun päältä?
my96 tontussa ainakin hälyt menee päälle ja ajonesto itsestään joten on pakko kakella aina aukaista
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Ei huoli uutta avainta?
mulla tonnari toimii kuin nainen ( onhan se varmaan likka? vaikka on sininen ? ) Kake kytkee aina estonpäälle ja poistaa sen . Ovet aukee / lukittuu naisen mielen mukaan. Kolme ovimoottoria vaihdettu ja rattiputken alla oleva keskusyksikkö tarkastettu itsetoimisesti ja ammattimiehen toimesta. Joku helkkarin reed-rele saatais olla viallinen , kun ei vaan tiedä missä se on ja minkänäköinen. Mutta näilläkin mennään.
Re: Ei huoli uutta avainta?
CDtonnarille : ledin vaihto maksaa senttejä , eikä vie paljon aikaa ja on helppo tehdä , jos osasin itse tehdä sen . Vaihtaessasi voit värin valita ! Älä anna virtajohtimen pudota kojelaudan syövereihen , sitten alkaa kestää aikaa, Pyykkipoika , puristin jms. on sun kavereita.
Re: Ei huoli uutta avainta?
T5.5 -vehkeissä ajonestobitti on moottoriohjauksen softasta säädettävissä ja hoituu esim. T5Suitella. Twiceä ei ole. Merkkiliikkeillä tuskin on aiheesta tietoa. Joku lähistön Tech2-harrastaja voisi ehkä koittaa uudelleen tuota kaukosäädinten koodaamista.core2 kirjoitti:Eikös se ole Twice joka ohjaa immobilizeria/ajonestoa?Suomik kirjoitti: Joku ohituskonsti saattaisi olla koodamalla koko ajonestotoiminto ECUsta pois, mutta siitä mulla ei oikeastaan ole mitään tietoa ja luulisi että merkkiliike olisi osannut tästä jotain mainita.