Varashälytin ja keskuslukko

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Varashälytin ja keskuslukko

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

Noniin, eli tonttu seissy pihassa pari päivää ja tänään kun menin käynnistelemään sitä, niin painoin keskuslukituksen nappia..... ja ei mitään. Joten olis tarvista saada tuo hälytin pois päältä, kun ei oikein kehtaa pihalla sitä huudattaa. :x Säätimessä kyllä ledi vilkkuu, mutta kun ei...
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Varashälytin ja keskuslukko

Viesti Kirjoittaja jpjk »

JoonasN kirjoitti:Noniin, eli tonttu seissy pihassa pari päivää ja tänään kun menin käynnistelemään sitä, niin painoin keskuslukituksen nappia..... ja ei mitään. Joten olis tarvista saada tuo hälytin pois päältä, kun ei oikein kehtaa pihalla sitä huudattaa. :x Säätimessä kyllä ledi vilkkuu, mutta kun ei...
Hehe...Mulla on juurikin tällä hetkellä sama projekti menossa =) Kaveri on tulossa käymään, jotta saa akun vaihdettua (olikin muutenkin paska akku) ja muutenkin vähän auttamaan. Omassa vm91 Touch Guardissa ei ole akkuvarmennusta, eli hälyt lähtee pois päältä kun akusta irroittaa miinusnavan. Sen jälkeen kun nappaset akkujohdon takas, auto "avaa" ovet, jos ovat olleet lukossa. Ennen tätä tietenkin pitää sulattaa kaikki lukot lukkosulalla ja vesipussilla.

Kerron kohta miten kävi, jahka saan oman auton liikenteeseen.

edit: noniin, eli lukkosulaa etuoviin ja konttiin pari kertaa. Sen jälkee avaimella ovet auki (oli akussa vielä virtaa että avas kaikki ovet). Sen jälkee kakella sai hälyt pois päältä. Yritin vielä startatakin, mutta melko vaisusti lähti käyntiin =) Pitää huame kokeilla pistää pariks tunniks piuhan päähän ja kattoo josko starttais. Jos ei, niin suosiolla uus akku.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

Kiitos!! Pitänee huomen yrittää päästä sisälle.. epäilen kyl itekkii tuota starttausta, ku akku on totaalisen valmista kamaa 8)
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Tosissaan jos hälytin ei tottele kaukosäädintä, niin ovet auki (pitäisi ainakin kuskin ovi avautua, toimii mekaanisesti) ja pelti auki. Sitten kiireen vilkkaalla akusta miinusnapa irti, niin saat hälyt pois päältä. Ainakaan omani ei ole akkuvarmennettu... Jos sulla on akkuvarmennettu, niin varaa korvatulpat mukaan =)

Kannattaa myös kokeilla vaihtaa kaken paristo.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mimmi kirjoitti:Jos kyseessä on orkkiskake, tahdistus on voinut kadota ja tahdistus tehdään painamalla molemat painikkeet pohjaan hetkeksi ja sitten avaus/sulkupainiketta, kunnes auto vastaa (yleensä neljännellä tai viidennellä painalluksella).
Tämäkin asia on kerrottu käyttöohjekirjassa.
No mulla on Touch Guardissa vain 1 nappi ja ei ollu tahdistus kateissa. Oli vaan niin jäässä, ettei inahtanutkaan. Heti kun avaimella aukas, niin sitten lähti kerrasta hälyt pois päältä.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mulla lähtee häly pois päältä myös kun avaa avaimella ovet (pitäis olla saabin orkkis häly)...
Olikos tossa hälyssä jokin liiketunnistin? Mitä nyt pihalla kokeillut niin ei paljoo havaitse, vasta kun oven avaa niin sit alkaa piippaus...?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

ok :)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

Oli varashälytin lähtenyt itse pois päältä ja pelkkä ajonesto oli jäänyt. Kai saabin suunnittelijat ovat jotain oppineet :wink: No, kuitenkin pääsin sisälle kaikessa hiljaisuudessa ja uusi akkukin on pellin alla :D
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Varashälytin ja keskuslukko

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mitenkäs tuo liiketunnistin toimii kun ei ilmeisesti ole päällä?
Työnsin käden avoimesta ikkunasta hälyt ollessa päällä mutta ei herjannu mitään.
VSS ilmeisesti poistettu käytöstä stagetuksessa.
Saabiton saabisti
#1470
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Varashälytin ja keskuslukko

Viesti Kirjoittaja sarka »

Kai sen itse auton pitäisi liikkua.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Varashälytin ja keskuslukko

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Se sisätutka on korjaamokässärin mukaan ultraäänitunnistin, taajuusalue 40kHz-kaista. Suomennettuna siis lasinrikkotunnistin, en tiedä kuinka herkästi reagoi mainitsemaasi käsitestiin, mutta auton sisällä tapahtuvaan ääntelyyn kyllä reagoi, tiedän kokemuksesta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Varashälytin ja keskuslukko

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Selvä homma, kiitos.
Eli ääni testi seuraavaksi vai tietääkö mitenkään muuten onko päällä? Tunnistimen vieressä ilmeisesti on/off nappi..?
Vastaa Viestiin