Moron
Mikähän on vikana, kun SRS valo palaa aina välillä. Saattaa mennä pitkään ilman valon palamista, sit taas se palaa kummitteleen. Poistuu kun käy korjaamolla kuittaan sen. Kertokaa viisaat ihmiset mikä saabia vaivaa?Auto on 9000 vm 97.
T.T
SRS valo ongelma
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
SRS valon palaminen on ominaisuus
Aihetta pähkäilty paljonkin SAAB palstoilla (esiintyy myös muissa 90-luvun merkeissä).
Kannattaa opetella diesel käynnistäminen, istutaan autoon, kytketään virta, asennetaan radion konsoli, kiinnitetään turvavyä ja kun SAAB windows käynnistynyt (Check Engine ja SRS valo sammuneet) käynnistetään moottori.
Elektroniikan käynnistystestien suoritus startatessa on riskaapeli, koska akun napajännite saattaa pahimmillaan pudota tuonne 8 V paikkeille (suurin teho akusta saadaan kun napajännite putoaa puoleen).
Ehkä SRS-boksiin voisi rakentaa oman diodista ja isosta kondensaattorista piirin, joka pitäisi jännitteen korkeana käynnistyksen ajan (en kuitenkaan jaksa kokeilla, koska jokainen SRS valon nollaaminenmaksaa sen 30-50€).
Kannattaa opetella diesel käynnistäminen, istutaan autoon, kytketään virta, asennetaan radion konsoli, kiinnitetään turvavyä ja kun SAAB windows käynnistynyt (Check Engine ja SRS valo sammuneet) käynnistetään moottori.
Elektroniikan käynnistystestien suoritus startatessa on riskaapeli, koska akun napajännite saattaa pahimmillaan pudota tuonne 8 V paikkeille (suurin teho akusta saadaan kun napajännite putoaa puoleen).
Ehkä SRS-boksiin voisi rakentaa oman diodista ja isosta kondensaattorista piirin, joka pitäisi jännitteen korkeana käynnistyksen ajan (en kuitenkaan jaksa kokeilla, koska jokainen SRS valon nollaaminenmaksaa sen 30-50€).
Mimmi kirjoitti:Tyypillisesti turvävöiden panosten liittimissä häikkää, joka poistuu puhdistamalla liittimet. Toinen vaihtoehto on tietenkin tyyny(jen)n vastaavat liittimet.
Ota akku irti vähintään 30 minuutiksi ENNEN kuin menet ropaamaan niitä. Tyyny tulee 300km/h ja itselle riitti kolarissa huomata tyynyn olemassaolo.



Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Sain Lagunan tyynyn naamalleni täysin ilman mitään järjellistä syytä... tuntui suunnilleen siltä kuin olisi pamautettu metrisellä kakkosnelosen pätkällä rintakehään.9000cst kirjoitti:Sattuko ees, siis se tyynyn tulo
Tietää sitten haluaako sitä ikinä kokeilla
Onneksi turvatyyny laukesi pakittaessa, liikenteessä se olisi varmasti ollut metsäänajon paikka.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma Marras 01, 2004 09:02
- Paikkakunta: Ekenäs / Tammisaari
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
No hui...en ikinä kyllä uskalla sitten ajaa kolaria...Jussi kirjoitti:Sain Lagunan tyynyn naamalleni täysin ilman mitään järjellistä syytä... tuntui suunnilleen siltä kuin olisi pamautettu metrisellä kakkosnelosen pätkällä rintakehään.9000cst kirjoitti:Sattuko ees, siis se tyynyn tulo
Tietää sitten haluaako sitä ikinä kokeilla
Onneksi turvatyyny laukesi pakittaessa, liikenteessä se olisi varmasti ollut metsäänajon paikka.

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#