Hyytynyt tonnari, ei starttaa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Eli seuraavanlainen tilanne:
Auto seissyt kolmisen viikkoa ulkona avaimen katoamisen seurauksena. Uusi avain tilattiin Ruotsista ja toimii hyvin, mutta pitkä seisominen paukkupakkasissa söi akun loppuun. Akun lataaminen sisätiloissa onnistui, mutta käynnistäessä seuraava ongelma iski eteen.
Vaikka akku selkeästi toimii, ei auto jostain syystä suostu käynnistymään. Avaimen kääntäminen virta-asentoon ei joko aiheuta mitään reaktiota, tai sitten virta ikään kuin hitaasti "hiipii" päälle (kaikki valot aluksi himmeitä, mikään ei toimi). Starttiasentoon kääntäminen aiheuttaa sen, että kaikki pimenee (ei edes pyöritä). Välillä jostain hanskalokeron läheisyydestä kuuluu naksutusta. Itse veikkaan sään lauhtumisen aiheuttaneen kosteuden menemistä jonnekin väärään paikkaan, mutta kuulisin mielelläni neuvoja kokeneemmilta.
Auto tosiaan vm -92 2.3 Turbo S
Auto seissyt kolmisen viikkoa ulkona avaimen katoamisen seurauksena. Uusi avain tilattiin Ruotsista ja toimii hyvin, mutta pitkä seisominen paukkupakkasissa söi akun loppuun. Akun lataaminen sisätiloissa onnistui, mutta käynnistäessä seuraava ongelma iski eteen.
Vaikka akku selkeästi toimii, ei auto jostain syystä suostu käynnistymään. Avaimen kääntäminen virta-asentoon ei joko aiheuta mitään reaktiota, tai sitten virta ikään kuin hitaasti "hiipii" päälle (kaikki valot aluksi himmeitä, mikään ei toimi). Starttiasentoon kääntäminen aiheuttaa sen, että kaikki pimenee (ei edes pyöritä). Välillä jostain hanskalokeron läheisyydestä kuuluu naksutusta. Itse veikkaan sään lauhtumisen aiheuttaneen kosteuden menemistä jonnekin väärään paikkaan, mutta kuulisin mielelläni neuvoja kokeneemmilta.
Auto tosiaan vm -92 2.3 Turbo S
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Miten oot todennut, että akku todellakin toimii?
Jäätynyt akku on monesti entinen, vaikka jännitteen saisikin ylös. Kuormaa kun laitetaan, niin jännite laskee. Oireilee juuri noin.
Koita apuvirralla käyntiin?
Jäätynyt akku on monesti entinen, vaikka jännitteen saisikin ylös. Kuormaa kun laitetaan, niin jännite laskee. Oireilee juuri noin.
Koita apuvirralla käyntiin?
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Apuvirralla käyntiin ja suorinta tietä akkukauppaan.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Virtalukon rele tai virtalukon pohja?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Saattaa olla akku jo niin loppu, ettei lähde edes apuvirralla käyntiin - kyllä, näinkin voi käydä nykyisille huoltovapaille akuille - näissä tuo huoltovapaus vaan tarkoittaa, että vaihtamassa saa olla parin vuoden välein.smeq kirjoitti:Apuvirralla käyntiin ja suorinta tietä akkukauppaan.
Sulla on siellä klassiset oireet nykyakun kuolemiselle - napajännitteet on pitkänkin latauksen jälkeen melkolailla hyvät,,, se idiootti silmäkin kiertoo vihreällä, että kaikki ok. Mutta kun laitat akun kiinni ja yrität startata ei siellä ole mehuntippaakaan jäljellä.
Eli suosittelu: akun kanssa toisella kulkuneuvolla kauppaan, ostat uuden ja jätät se vanhan kierrätykseen - siitä romusta kiinan, korean tai puolan poiijjaat taas vääntävät uuden romun vanhan romun tilalle
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
totta..eihän noista nyky akuista voi mitata edes ominaispainoja mittarilla kun on niin pirun suljettuja..ei lisätä vettä..voi kokeilla ladata ja toivoa jos heräilis..harvemmin heräilee jos kennovajausta ja sit vielä latailee sitä niin kennot vääntyy ja viimeistään sit entinen..
kyllä vanha kunnon Salama akut oli poikaa,saattaa vanhoissa 70-80-luvun autoissa vieläkin tulla vastaan..huollettuna kestävä laitos.
omaan käyttikseenkin ostin toissa talvena Hankook akun,kerran pääsi tyhjenemään kesällä,ei siitä enää uudenveroista saanut lataamalla,käynnistystehot on jo mennyt.
kyllä vanha kunnon Salama akut oli poikaa,saattaa vanhoissa 70-80-luvun autoissa vieläkin tulla vastaan..huollettuna kestävä laitos.
omaan käyttikseenkin ostin toissa talvena Hankook akun,kerran pääsi tyhjenemään kesällä,ei siitä enää uudenveroista saanut lataamalla,käynnistystehot on jo mennyt.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Minulla hajosi Boschilainen akku tässä tänä talvena, ikää 1,5 vuotta. Jännitteet huippuluokkaa, mutta ei saanut kylmässä kuin yhden 15s starttiyrityksen. Toinen yritys alkoi naksuttaa hehkurelettä ja nollasi kellon.
Varaosatiskillä takuuasioita hoitaessa ilmeni, että Boschin akut luokitellaan tähtien mukaan nykyään, on "halpoja" kolmen tähden akkuja, siitä sitten paranee monta tähteä. Kolmen tähden akku ei kuulemma edes oikein sovellu Suomen talveen, pakko oli kysyä, että miksi niitä myydään sitten edes, saatika tarjotaan ensisijaisena vaihtoehtona. Vastaus jäi vähän hämäräksi.
Tekniikan maailmassa oli akkutesti joitakin vuosia sitten. Siinä Tranen akku voitti testin ja meilläkin sellainen on diesel-Lupossa ollut 3,5v, ongelmitta. Valtavia eroja noissa akuissa kyllä nykyään. Sznajder kesti ransetissa vajaan vuoden
End of offtopic..
Varaosatiskillä takuuasioita hoitaessa ilmeni, että Boschin akut luokitellaan tähtien mukaan nykyään, on "halpoja" kolmen tähden akkuja, siitä sitten paranee monta tähteä. Kolmen tähden akku ei kuulemma edes oikein sovellu Suomen talveen, pakko oli kysyä, että miksi niitä myydään sitten edes, saatika tarjotaan ensisijaisena vaihtoehtona. Vastaus jäi vähän hämäräksi.
Tekniikan maailmassa oli akkutesti joitakin vuosia sitten. Siinä Tranen akku voitti testin ja meilläkin sellainen on diesel-Lupossa ollut 3,5v, ongelmitta. Valtavia eroja noissa akuissa kyllä nykyään. Sznajder kesti ransetissa vajaan vuoden
End of offtopic..
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
No voi helv...
Uusi akku kiinni ja starttasi kuin palmun alta. Kiitos vinkistä, ei olisi pitänyt luottaa älylaturiin, joka väitti että akku on täysi. Nyt kyllä pikkuisen nolottaa, että tämmöistä joutui täältä kysymään
Uusi akku kiinni ja starttasi kuin palmun alta. Kiitos vinkistä, ei olisi pitänyt luottaa älylaturiin, joka väitti että akku on täysi. Nyt kyllä pikkuisen nolottaa, että tämmöistä joutui täältä kysymään
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Joka päivä voi oppia jotain uutta! pääasia et noin helpolla selvisit!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Hyytynyt tonnari, ei starttaa
Monet älykkäät laturithan toteavat akun olevan täynnä, kun napajännite on saavuttanut arvon x. Huononkin akun kennojännite saadaan kyllä nousemaan siihen arvoon x, jos ei vaan ole kennoja oikosulussa ..jännite sitten vaan laskee rankasti heti kun kytketään kuorma perään.